handdator

Visa fullständig version : Hamnen i Votsi


Bebben
2015-07-13, 22:34
Just nu pågår hamnarbete i hamnen, de skall tydligen bygga en ny pir till fiskebåtarna. Detta för att göra mer plats i hamnen i Patitri för turistande privatbåtar.
Så inte kanske inte den bästa byn att bo i på Alonisos just nu...

Kalimera
2015-07-14, 09:44
Just nu pågår hamnarbete i hamnen, de skall tydligen bygga en ny pir till fiskebåtarna. Detta för att göra mer plats i hamnen i Patitri för turistande privatbåtar.Tack för information. Har du någon bild?

Misu
2015-07-27, 09:01
Vi sitter just nu på vår balkong på hotell Hippocampus i Votsi. Vi har pirarbetet framför våra ögon och det jobbas för fullt. Visserligen bullrar det en del, men det är ändå ganska trevligt att få följa bygget. Jag har tagit en bild med min I-pad och tänkte bifoga den men lyckas inte förstå hur man gör. Någon som kan hjälpa mig?

Kalimera
2015-07-27, 10:13
Jag har tagit en bild med min I-pad och tänkte bifoga den men lyckas inte förstå hur man gör. Någon som kan hjälpa mig?Här kan du läsa (http://www.kalimera.nu/forums/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_albums) hur du laddar upp en bild. Annars kan du lägga den på Facebook och sedan länka in bilden här. Jag vill gärna se hur det ser ut. :)

Misu
2015-07-27, 18:29
Så här såg det ut i morse, men nu är den stora plattformen med grävskopan borta och pråmen står förankrad på andra sidan. Det blir två nya pirer. Hoppas länken funkar, jag har slitit med långsamt wi-fi och semestertrög hjärna :).

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1705&pictureid=17472

Kalimera
2015-07-28, 15:32
Hoppas länken funkar, jag har slitit med långsamt wi-fi och semestertrög hjärna :)Jag fick fixa lite med länken, och nu syns den. Intressant att se hur det ser ut, och man man ana hur det kommer att se ut när allt är klart.

Stort tack Misu! klapp_klap

Katta
2015-08-11, 22:00
Just nu pågår hamnarbete i hamnen, de skall tydligen bygga en ny pir till fiskebåtarna. Detta för att göra mer plats i hamnen i Patitri för turistande privatbåtar.
Så inte kanske inte den bästa byn att bo i på Alonisos just nu...

Näe, verkligen inte!
Vi var där igår och blev rejält besvikna.
Älskar fina Votsi i vanliga fall med sina söta små fiskebåtar som ligger och guppar nästan svävandes i den turkosa viken.
Klart underbart snorkelvatten brukar det också vara, men inte nu!
Alla stenar i vattnet var helt slemmiga och vattnet kändes inte fräscht som det brukar. Inte heller en endaste liten söt båt fanns där att se.

Trist såklart, men det kommer säkert att bli bra när det är klart.

Kalimera
2015-08-12, 14:43
Älskar fina Votsi i vanliga fall med sina söta små fiskebåtar som ligger och guppar nästan svävandes i den turkosa viken. Klart underbart snorkelvatten brukar det också vara, men inte nu!

Det ser med andra ord inte ut så här längre (http://www.picturesfromgreece.com/alonissos/votsi-on-alonissos.html).

Mahava
2015-09-15, 21:20
Kan meddela att de fortfarande håller på i Votsi. vi har inte varit där själva men vi hörde att de som har restauranger och hotel där är måttligt roade av bygget som pågått hela turistsesongen.

Kalimera
2015-09-16, 14:47
men vi hörde att de som har restauranger och hotel där är måttligt roade av bygget som pågått hela turistsesongen.Det kan jag förstå. Personligen tycker jag att Votsi är (var) det vackraste som finns på Alonissos. :)

Bea
2016-04-24, 16:43
Hur går det med piren månne? Vi funderar på Votsi i sommar, men kanske blir det Patitiri ändå om badvattnet är grumligt pga bygge. Nån som vet om det blev klart i somras?

Undrar
Bea

Kalimera
2016-04-24, 18:34
Nån som vet om det blev klart i somras?Har inte hört något, men visst borde de ha hunnit färdigt.

Misu
2016-09-16, 09:00
Hej!


Jag är så sugen på att åka till Votsi i sommar, men senast hade vi oturen att vara där mitt under hamnarbetet. Är det någon som har varit där i sommar och vet om de är klara med hamnen? Det vore snopet att åka dit till en ofärdig hamn igen...

Kalimera
2016-09-16, 10:01
Det vore snopet att åka dit till en ofärdig hamn igen...Har inte hört något men visst borde den vara klar nu.

Annika_
2016-09-28, 16:17
Var där 3 veckor i maj/juni och då var det nästan helt klart.

Kalimera
2016-09-29, 17:15
Var där 3 veckor i maj/juni och då var det nästan helt klart.Då borde den vara klar nu. :)

Misu
2016-10-02, 16:14
Ja, det borde den. Tack för informationen. Hoppas det blev fint också så man kan fortsätta njuta av en av de vackraste små vikarna som finns 😍.

Kalimera
2016-10-03, 19:42
Hoppas det blev fint också så man kan fortsätta njuta av en av de vackraste små vikarna som finns.Ja, där var så fint, och vi får hoppas att det är ännu finare nu. klapp_klap