handdator

Visa fullständig version : Buss til strand?


Fix
2015-06-25, 06:56
Hei

Leste nettopp på Matt Barretts gruppe på Facebook at det ikke går buss fra Folegandros Chora til stranden i år.

Noen som har vært der i det siste og kan si om dette stemmer?

Thira
2015-06-26, 07:21
Menar du till Angali Beach?
För två år sedan då jag var där så gick den.
Kan det vara som så att de menar att den inte går hela vägen ned till stranden i år. Vet att den i lågsäsong stannat vid sora vägen. Skulle tro att det ä'r så (men bombsäker är jag inte) för buss måste de ju ha och den hållplatsen ligger på bussens ordinarie resrutt. I så fall betyder det att ni får gå ca 500 meter kan vara något längre eller kortare (minns inte avståndet riktigt).

kari
2015-06-26, 09:30
Menar du till Angali Beach?
I så fall betyder det att ni får gå ca 500 meter kan vara något längre eller kortare (minns inte avståndet riktigt).

250 meter n e d og 500 meter opp igjen..., slik jeg husker det ;):rolleyes:

maja68
2015-06-27, 15:20
Bussen från chora till Angali gick hela vägen ner till själva stranden första veckan i juni nu i år iaf !

Fix
2015-07-06, 18:37
Nå er jeg på Folegandros, så da kan jeg svare på mitt eget spørsmål. Bussen går hyppigere enn noen gang til Agali Beach. I går var det til og med satt inn ekstra buss for å takle morgenrushet.

Det er penger i minibanker og på alle måter herlig å være her!

Thira
2015-07-06, 18:50
Åhhhhh! En kompis till mig är på Folegandros just nu. Och en annan kompis är där och jobbar. Har fått mig lite nya bilder till livs. Hjälp så jag längtade tillbaks när jag såg dem. Folegandros har nog den gulligaste lilla chora jag sett (Amorgos och Sifnos de finaste).
Hur är det med turister just nu. Är det mkt folk där?

Fix
2015-07-07, 18:55
Ja, det er bra med turister. De fleste restaurantene er ganske fulle.

Kalimera
2015-07-10, 11:24
Ja, det er bra med turister. De fleste restaurantene er ganske fulle.Det var goda nyheter. klapp_klap

ErikP
2016-07-15, 23:29
Hej, jo då, bussen går som tidigare i stort sett varje timme. Enligt lokal information uppfyller inte vägen normerna för en "väg" pga stark lutning (kan det vara 45 grader?). Vi åkte senast igår, underbart vid Ag. Nicholas och fantastisk god mat vid tavernan Papalangki. Varmt och nästan ingen vind.

Kalimera
2016-07-16, 11:01
Nicholas och fantastisk god mat vid tavernan Papalangki.Den tavernan är så bra, och vilken utsikt! klapp_klap