Logga in

Visa fullständig version : Hotell i Platanés

Moka
2015-06-22, 13:40
Hej!

Jag har aldrig varit i Rethymnon vill gärna ha tips på boende helst med pool, vad skiljer Rethymnon mot tex Platanias i Chania är det en lugnare ort eller skillnad på bad? jag har varit i Chania tidigare men det var många år sedan!
Vill också ha lite tips när man ska boka boende för tex nästa sommar är det i slutet på denna sommar eller i början på hösten? tänkte testa detta nästa gång!

Hälsn Moa

KR
2015-06-22, 13:50
Jag brukar bo på Julia Apartments i Platanes utanför Rethymnon. De har en väldigt liten pool. Själv brukar jag gå ner till stranden där det finns en pool som är öppen för alla och den ligger precis vid havet.
Det tar 10 minuter med bussen in till Rethymnon så det är smidigt.
Platanes är mindre o billigare därför väljer jag att bo där.
//
KR

simetra
2015-06-23, 04:03
Vet faktiskt inte riktigt var gränsen mellan Platanes och Rethymnon går men ett boende jag kom att tänka på är Summer Dream, just för att varje lägenhet var utrustad med egen tvättmaskin, himla käckt ;) och lägenheterna fräscha (i alla fall i själva huvudbyggnaden, den med hiss). Finns både på booking.se samt i Apollos utbud.

Moka
2015-06-23, 08:27
Ser jättefint ut :) är det bra badstrand nedanför?

simetra
2015-06-23, 17:06
Ser jättefint ut :) är det bra badstrand nedanför?
Stranden är liksom i övriga Rethymnon mycket bra, kan dock förekomma röd flagg ibland pga av starka undervattenströmmar.