handdator

Visa fullständig version : Hur ska det bli?


Mysofix
2015-06-13, 10:48
Av de öar som är inplanerade på årets båtluff så är vi mest nyfikna på Leros. När vi passerade ön för 30 år sedan valde vi att stanna kvar på båten för det såg verkligen trist ut där, mätt med våra 20+ ögon. Nu förstår vi att det är gilla eller ogilla som kommer att gälla. Några tips från er Leros-fantaster hur vi ska hamna på gilla-sidan?

Kalimera
2015-06-13, 14:27
Några tips från er Leros-fantaster hur vi ska hamna på gilla-sidan?Om ni bor i Panteli så tror jag att det räcker för att ni ska tycka om Leros. Byn är liten, den är trevlig, där finns en helt okej strand och alla tavernor serverar otroligt god mat! Missa inte att gå upp till Spilia och äta på Ouzeria Dimitris O Karaflas (http://www.kalimera.se/grekland/leros/spilia.html). :p

Alala
2015-06-13, 17:31
Missa inte att gå upp till Spilia och äta på Ouzeria Dimitris O Karaflas (http://www.kalimera.se/grekland/leros/spilia.html). :p

Oh no, detta verkar som gjort för mig. :p Men vet inte när det är möjligt. Så Mysofix, ta dig dit! :D

/ Anne :)

evamaggan
2015-06-13, 18:23
Om ni väljer att bo i Alinda så finns det även där flera tavernor med supergod mat och ni kan sitta och doppa fötterna i havet medan ni äter. Vi åker till Leros delvis för den goda maten samt att det är lite enklare och mycket hemtrevligt.. Det finns många utflyktsmål och stränder inom kort avstånd.

Mysofix
2015-06-13, 20:36
Det låter toppen. Vi får se var vi hamnar. Jag har förstått att allt ligger ganska tätt och vi är inte rädda för att röra oss.

Kalimera
2015-06-14, 15:08
Vi åker till Leros delvis för den goda maten samt att det är lite enklare och mycket hemtrevligt...Samma här, och för att öborna är så sanslöst trevliga. :)

Jag har förstått att allt ligger ganska tätt och vi är inte rädda för att röra oss.Ja, det är en pytteliten ö. Att gå från Panteli till Alinda är en baggis.

Maggy
2015-06-15, 20:21
:) ..."jag har en plan"... :) ...under min vecka på Kalymnos i september tänker jag mig en dagstur med "speed-boat" till Leros... flabb_flab ...spännande... Turen går från Mirties _B-anana och lägger till i Panteli...



_B-anana / Maggy

Inger-Mariann
2015-06-15, 21:09
Vi har besøkt Leros jevnlig i mange år. Vi har alltid bodd i Panteli. Enten på Panteli Beach (de siste årene) og Cavos tidligere (enklere, men med super utsikt). Fine tavernaer nesten i vannkanten. Meget god mat!
Pass på å legge inn et besøk på Borgen hvor det er flott utsikt over mesteparten av Leros.
Lykke til!

Kalimera
2015-06-16, 09:09
Turen går från Mirties och lägger till i Panteli...Är du säker på det? Att den lägger till i Panteli alltså.

Maggy
2015-07-21, 11:08
Det står så på sidan 'Kalymnos Travel Group' på fb. Captain Yiannis som kör mån, tis och tors. Heldag 300 euro inkl.guide och karta. Går även att bli upphämtad på Telendos. :-D

Maggy
2015-07-21, 11:12
Förlåt! 30 Euro ska det ju vara såklart :-D Max 25 passagerare.

Maggy
2015-07-21, 11:22
Förlåt! 30 Euro ska det ju vara såklart :-D Max 25 passagerare.

Kalimera
2015-07-22, 09:26
Det står så på sidan 'Kalymnos Travel Group' på fb. Captain Yiannis som kör mån, tis och tors.Men så bra. :)

Maggy
2015-07-22, 20:39
Men så bra. :)

Ja, verkligen :) Jag kommer ner på fredagen och på måndagen tänker jag mig till Leros :) Har planerat in Vathi på onsdagen med den där vackra träbåten...ja...Telendos några gånger...frågan är vad jag hinner med på en vecka? ...kommer säkert att bli mycket med njutning av vackra solnedgångar över Telendos, god mat och bad och fantastiskt trevligt gemyt... flabb_flab