handdator

Visa fullständig version : För er som är intresserade av att besöka Nafplion med omnejd


Thira
2015-06-08, 19:37
Nu har jagtill slut fått ändan ur vagnen och gjort färdigt mitt fotoalbum för vårens resa till Nafplion med omnejd. Dessvärre hamnade det foto som skulle vara först, sist. Men ni får titta baklänges :o ifall ni är intresserade.
Jag rekommenderar verkligen väldigt varmt ett besök i Nafplion. Det är dessutom en enkel match. Bara att ta bussen från Aten. Passar utmärkt för exempelvis en långweekend eller, så klart, mycket mycket längre tid än så ;)

Lissi
2015-06-08, 20:19
Tack! Nafplion lockar alltid. Fina bilder Thira!

Lissi

Admirala
2015-06-08, 21:35
Så kjekt å se dine bilder fra Nafplio og omegn!

Sunny12
2015-06-09, 10:01
Jättefina bilder Thira!

Förstår att du trivdes där, SÅ vackert!.. :)
Någon gång ska jag väl dit också . .:rolleyes:

Alala
2015-06-09, 10:38
Tack, fina bilder! Fortfarande är Nafplion nummer ett på min jag-vill-dit-lista. :) Hoppas denna resa kan förverkligas snaart..... Ang_elx

/ Anne :)

Thira
2015-06-13, 11:40
Nu har jag äntligen beställt biljett inför sommarens Peleponessosresa. Arlanda - Aten den 11/7 och hem den 29/7.
Var tvungen att lägga till några dagar på resan för att hinna med fina Nafplion.
Och sen ev flyg från Kythira till Aten på hemresedagen, så hinner jag få ett par dagar där också kanske ;) Men det får vi se.
Åh vad skönt det känns att äntligen ha bestämt mig efter allt funderande på ut och inreseflygplatser osv.
Vilka platser som besöks däremellan vet jag inte, förutom Nafplion, Koroni och Methoni. Plus några gamla pelare och lite ruiner från antiken, som jag vill hinna se också ;) Men någon detaljerad resplan tänker jag inte göra. En får ta't som det kommer.

Nu är det bara att sätta igång och repetera grekiskan vi lärde oss i Nafplion i april. _B-anana

Kalimera
2015-06-14, 14:32
Vilka platser som besöks däremellan vet jag inte, förutom Nafplion, Koroni och Methoni. Plus några gamla pelare och lite ruiner från antiken, som jag vill hinna se också ;) Men någon detaljerad resplan tänker jag inte göra. En får ta't som det kommer.Grattis till bokningen! Det blir bra hur du än gör, och jag ser verkligen fram emot att höra om din resa.

Tack för fina bilder! klapp_klap

Thira
2015-06-14, 20:37
Grattis till bokningen! Det blir bra hur du än gör, och jag ser verkligen fram emot att höra om din resa.

Tack för fina bilder! klapp_klap

Tack. Jodå jag ska allt se till att påta ihop ett resebrev och kanske en och annan direktrapport. Det här ska bli ett härligt äventyr.

Thira
2015-06-14, 20:38
Välkommen hem förresten. Sverige är så vackert den här årstiden.