handdator

Visa fullständig version : Båt mellan Ancona och Patras


june
2006-04-04, 21:17
En liten enkel fråga bara: Har någon åkt Anek lines mellan Ancona-Patras?? Om i fall, hur var det? Var båten ok?:o :rolleyes:

Joanna
2006-04-04, 21:51
Har inte åkt just Anek Lines men Superfast Ferries från Ancona till Patras som jag definitivt rekommenderar.
Tror att priserna är någorlunda samma. Min biljett som decks passagerare var typ 40 euro om jag inte missminner mig. Eftersom vi har bilat brukade vi boka biljett för camping deck och sova i bilen. Tror att hyttpriser är ganska saftiga men det finns alltid soffor och stolar man kan sova på när det endast gäller en natt.
Kalo taksidi!

Joanna
2006-04-04, 21:51
Har inte åkt just Anek Lines men Superfast Ferries från Ancona till Patras som jag definitivt rekommenderar.
Tror att priserna är någorlunda samma. Min biljett som decks passagerare var typ 40 euro om jag inte missminner mig. Eftersom vi har bilat brukade vi boka biljett för camping deck och sova i bilen. Tror att hyttpriser är ganska saftiga men det finns alltid soffor och stolar man kan sova på när det endast gäller en natt.
Kalo taksidi!

Frappe
2006-04-05, 11:38
Jag har åkt Anek en gång, då när vi ankom Ancona var det endast den båten det fanns plats på! Har även åkt Superfast MEN Annars åker vi alltid Minoan Lines tycker deras båtar är bäst med tanke på hytter, omgivning, mat, pool etc! Skall ni sova i husbil är det endast Minoan som fortfarande tillåter "camping on board! Ska du ligga på däck? Då har Minoan ex antal solstolar man kan slagga på!

Camilla

june
2006-04-05, 20:40
Tack för era svar. Vi misstänkte att man intebehöver boka plats. Vi skall ju åka nu i aprilklapp_klap

Frappe
2006-04-05, 22:16
Tack för era svar. Vi misstänkte att man intebehöver boka plats. Vi skall ju åka nu i aprilklapp_klap

April inget problem och alla rederier har sina kontor vid hamnen i samma byggnad där även tullen finns, "helst" ska man visa upp sina pass där! Gå in på respektive rederie och kolla avgångstider.Minoan avgår dock varje dag kl 17.00 inställda avgångar i April är 6/4, 13/4, 20/4, 27/4,

Trevlig resa!

Sitter själv och kollar för sommarens nedresa! Camilla

june
2006-04-06, 20:37
Tack tack för informationen!!