handdator

Visa fullständig version : Kos-Patmos

maji
2015-05-27, 12:08
Hej allihop
Nu känner man verkligen att man är i Grekland👍
Efter en jättetrevlig em och kväll på Kos så var meningen att vi skulle ta båten till Lipsi kl 11.00 Eftersom det åskat och regnat hela natten var vi lite förberedda på att det kunde bli problem Mycket riktigt katamaranen var inställd Nu sitter vi istället på en båt till Patmos😀 Visst är det härligt!?

//maji❤️

Alala
2015-05-27, 17:53
Oj, där förändrades planerna! Skall ni försöka ta er till Lipsi senare eller blir det Patmos för hela slanten?

Ha det trevligt!

/ Anne :)

Kalimera
2015-05-27, 18:49
Nu sitter vi istället på en båt till Patmos. Visst är det härligt!?Som det var att öluffa förr i tiden. :)

Skall ni försöka ta er till Lipsi senare eller blir det Patmos för hela slanten?Det undrar jag också. ;)

kari
2015-05-27, 21:57
Oj, där förändrades planerna! Skall ni försöka ta er till Lipsi senare eller blir det Patmos för hela slanten?

Ha det trevligt!

/ Anne :)

Som det var att öluffa förr i tiden. :)

Det undrar jag också. ;)

Kos deg og nyt :D, maji!
- men ikke la det bli Patmos " for hela slanten"...
Lipsi er bare s å trivelig og fin klapp_klap fb_gilla

Smultron
2015-05-28, 03:51
Kos deg og nyt :D, maji!
- men ikke la det bli Patmos " for hela slanten"...
Lipsi er bare s å trivelig og fin klapp_klap fb_gilla

fb_gilla:)

maji
2015-05-28, 06:42
Kalimera från ett soligt Patmos😎

Vi anlände till Patmos på em igår och här sken solen Vi tog in på Skala hotell eftersom vi bara tänkte stanna över natten Lite "lyx" får man unna sig

Kvällen var underbar och vi åt en fantastisk måltid på Pandelis som var fullt av folk mest greker

Nu ska vi invänta båten till Lipsi och där ska vi äntligen installera oss på Poseidon

Tack Janne för tipset om Afendoulis på Kos Underbar och hjälpsam familj

//majibye_bye

Lissi
2015-05-28, 07:11
Ha det gott!! Planer blir ofta ändrade! Det blir lika bra ändå!Skala bodde vi på en vecka 1992. Det är större nu tyckte jag när jag gick förbi 2010. Ett jättemysigt hotell tyckte vi då vi bodde där..
Lissi

Smultron
2015-05-28, 07:23
Ha det så bra på Lipsi! Poseidon är ett jättetrevligt ställe:)

Kalimera
2015-05-28, 13:26
Tack Janne för tipset om Afendoulis på Kos Underbar och hjälpsam familjSmakade ni marmeladen?

Hälsa Lipsi! bye_bye

maji
2015-05-28, 20:49
Tack för alla kommentarer 👍
Haft en härlig dag här på Lipsi. Efter att vi installerat oss på jättefina Poseidon tog vi de små ryggorna och gav oss av på vandring. Passerade ett par stränder och soptippen😄 men vi tyckte det var lite för kallt i vattnet för ett dopp
Åt jättegod lunch (Aubergine med fetaost gjord i ugnen) på Kalypso. Där har vi även ätit middag ikväll efter att först intagit ouzo med Meze på Ouzo Corner
För en liten stund sedan började det att regna men nu är det uppehåll igen Dom har dock lovat åskskurar inatt och fram till lunch imorgon Gör inte så mycket har en bok som vill bli läst😉

Janne visst smakade vi på de goda marmeladerna! Kvitten tyckte jag bäst om👍

//majibye_bye

Smultron
2015-05-29, 04:17
Ett tips är att vandra till Kimisi som är en riktigt vacker och lugn strand. Därifrån kan man dessutom gå upp till munkens (föredetta) eremitboning med fantastisk utsikt!:)

maji
2015-05-29, 09:18
Tack för tips Smultron👍
Vi packade våra ryggor och började vår vandring men vi vände strax om då det helt plötsligt började regna Nu myser vi på vår balkong med varsin bok Det är semester! Man tar det som det kommer och det blir ändå bra till slut precis som några av er sagtflabb_flab

//majibye_bye

Kalimera
2015-05-31, 12:57
Janne visst smakade vi på de goda marmeladerna! Kvitten tyckte jag bäst omHåller med. klapp_klap

Monica C
2015-05-31, 14:44
Blir allt lite avundsjuk när jag läser om Lipsi.Att få ta in en ouzo eller två och få lilla fatet med smått och gott till på ouzerian,blev gärna ett stop där varje dag när vi återvände efter dagens vandring.Lipsi är en av våra favoritöar❤️
Monica:)

maji
2015-05-31, 21:40
Håller med. klapp_klap

På måndag ska jag få smaka den igen😉
//maji från ett ljummet Lipsibye_bye

maji
2015-05-31, 21:42
Blir allt lite avundsjuk när jag läser om Lipsi.Att få ta in en ouzo eller två och få lilla fatet med smått och gott till på ouzerian,blev gärna ett stop där varje dag när vi återvände efter dagens vandring.Lipsi är en av våra favoritöar❤️
Monica:)

Det har varit något av höjdpunkterna för oss oxå👍
Lipsi kommer vi absolut att återvända till!!
//majibye_bye

kari
2015-05-31, 21:50
Janne visst smakade vi på de goda marmeladerna! Kvitten tyckte jag bäst om👍

//majibye_bye

Går det an å få vite hva "Kvitten" er :confused: :)

maji
2015-06-02, 21:53
Kvitten är som jättestora ovala äpplen som växer på stora buskar eller träd och används vad jag vet nästan bara till marmelad. Dom doftar jättegott men går inte att äta råa. Finns ofta nere i medelhavsländerna
Det heter marmelo på spanska/portugisiska som lär vara ursprungsordet för marmelad.

//majibye_bye

kari
2015-06-02, 22:02
Kvitten är som jättestora ovala äpplen som växer på stora buskar eller träd och används vad jag vet nästan bara till marmelad. Dom doftar jättegott men går inte att äta råa. Finns ofta nere i medelhavsländerna
Det heter marmelo på spanska/portugisiska som lär vara ursprungsordet för marmelad.

//majibye_bye

Takk, maji, jeg har sett de "eplene":)