Logga in

Visa fullständig version : Nu bär det av till Tilos

elisabethk
2015-05-23, 15:53
Allt packat, resväskan väger 200 gr mer än den får göra, som vanligt med andra ord. Nu har jag 2 veckor framför mig på Tilos, ska bli underbart. Många vandringar ska det bli, god mat, träffa vänner, o va jag längtar. Misstänker att det blir övernattning på Rhodos i morgon, men är man inställd på det så är det ok. Har ju fått tips på tavernor i Rhodos stad här. Kommer hälsning från Tilos sås småningom.
Nu till tåget som tar mig till Arlanda där jag sover i natt.
ElisabethK

Sunny12
2015-05-23, 17:47
Kalo taxidi... bye_bye

Maggy
2015-05-23, 18:09
Önskar dig en riktigt trevlig resa till underbara Tilos!! :) Hälsa från mig, Ann, till Michalis och Kostas... :o Förmodar att du intar goda luncher där på fina Eleni någon gång... _B-anana Ser fram emot rapporter så småningom... flabb_flab

bye_bye / Maggy

Lissi
2015-05-23, 21:08
Ha det fint! Vet ju att du älskar Tilos. Njut!
Grekland är varmt nu...:cool:
Lissi

Kalimera
2015-05-24, 14:43
Kommer hälsning från Tilos sås småningom.
Set fram emot en rapport. Är mycket nyfiken på hur det är på den lilla ön nu när Sea Star inte går.

Ha en underbar semester Elisabeth! bye_bye

Annki
2015-05-24, 18:06
Önskar dig sköna veckor på Tilos, Elisabeth! Jag kom hem i söndags efter tre härliga veckor där, och soluppgången vid hamnen morgonen jag reste därifrån var precis som den brukar vara på Tilos... Underbart vacker!

Ann-Kristin

http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/20150515_061156%20-%20kopia_zpszs4jsxfs.jpg (http://s128.photobucket.com/user/annki57/media/20150515_061156%20-%20kopia_zpszs4jsxfs.jpg.html)

Kalimera
2015-05-24, 19:30
och soluppgången vid hamnen morgonen jag reste därifrån var precis som den brukar vara på Tilos... Underbart vacker!Ja, den är verkligen vacker! Alltid! Det värsta med det är att det blir ännu svårare att lämna ön. :)

Maddit
2015-05-24, 19:47
Spännande o höra hur det blir för Elisabeth med båtturen. Hoppas verkligen att det löser sig på ett bra sätt.
Kollade lite o som det ser ut nu om inte ving chatra en egen båt är det en natt ner och två hem 😱 vilket jag inte vill.....
Var blir boendet isåfall? Nära flygplats...? Nee trist.. Vill så gärna till Tilos.

Maggy
2015-05-24, 19:56
Ja, den är verkligen vacker! Alltid! Det värsta med det är att det blir ännu svårare att lämna ön. :)

Ja, alltid!! :o ...en "plåga" att lämna ön den där "förfärliga" söndagsmorgonen!! :confused:

elisabethk
2015-05-24, 20:01
Ja, då sitter jag äntligen här igen, på balkongen på Marinas på underbara Tilos. Jag kom till Rhodos flygplats helt inställd på en natt på Rhodos. Det hade Ving mejlat att det kunde bli, men det har aldrig varit tal om 2 nätter på hemvägen, där verkar det redan ordnat. Hur som helst gick jag fram till Vingvärden, hon sa: bra, där är du, en taxi väntar på dig, du ska till Kamari där en chatrad båt väntar. Jag landade halv 2, klockan 3 satt jag och elva andra på en pytteliten fiskebåt på väg mot Tilos. Det gungade rejält, jag tyckte det gick bra, några tyckte det var otäckt men efter 1,45 var vi framme. Här är lika underbart som vanligt men otroligt lite turister. Hoppas de får till en båt nu när Apollo kör igång sina resor. Nyss ätit en fantastiskt god Moussaka på taket och flanerat omkring o hejat på alla, de är så välkomnande och vänliga. Hur ska man någonsin kunna få nog av den här ön. I morn väntar vandring, får se vart det blir.
Bara så ni vet så njuter jag!
ElisabethK

inkfish
2015-05-24, 20:25
Så de har alltså löst det med en ännu mindre båt. Men så skönt att du kom över redan första dagen!

Maddit
2015-05-24, 21:09
Va härligt det låter Elisabeth😊 skönt att du slapp övernattning. Jag längtar så_B-anana
Ska du vara 2 veckor? Njut av din resa! Ha de så gott!
Mvh Maddit

elisabethk
2015-05-25, 07:19
Ja Maddit, 14 dagar nu och 14 i september! Sitter o njuter av frukosten nu på balkongen och funderar över vilken vandring det blir i dag.
ElisabethK

Maddit
2015-05-25, 07:42
Åh det låter härligt! Jag och min sambo åker också två veckor. Har aldrig varit på Tilos så det blir spännande. Är det svårt att hitta vandringsleder? Du får gärna om du vill dela med dig av tips till en som inte känner till Tilos _B-anana
Här hemma i sverige just nu är det grått och grått...så njut klapp_klap
Var bor du? Vi ska bo på Annas studios.
ha det så bra!
Mvh Maddit

MetaxaHasse
2015-05-25, 08:45
Dessa härliga vandringar på Tilos_B-anana och all god mat...Baby goat på Omoniaflabb_flabmums
Hasse

Tobbe S
2015-05-25, 09:39
Baby goat på Omoniaflabb_flabmums
_B-ananaklapp_klap

sjöborren
2015-05-25, 16:30
Hej Elisabeth! Hoppas du får underbara veckor på Tilos. Här på Kreta har vi det bra- soligt men blåsigt. Just nu är jag helt slut efter en hel dags shopping. Har besökt varenda butik i Platanias. :rolleyes: Och reser man med en 13-årig tjej är det bara att gilla läget. Men vem hittade inte ett fin solhatt ... :D

Nu något svalkande på terassen ...

Kalimera
2015-05-25, 18:21
Jag landade halv 2, klockan 3 satt jag och elva andra på en pytteliten fiskebåt på väg mot Tilos. Hur pytteliten var den? Som en vanlig fiskebåt, eller som en utflyktsbåt, typ Stelios?

Hur som helst är det bra att du slapp sova över på Rhodos, och att du redan har börjat njuta. :)

elisabethk
2015-05-26, 08:06
Janne, ja storleksmässigt som Stelios men det var en typ taxibåt, fort gick den orden gick otroligt bra i vattnet. Jag skulle inte tveka en sekund att åka igen, gungar gjorde det ju även på Sea Star. I går kväll njöt jag av en greek plate på Sofias och lunchen intogs på Armenon, underbart gott. Vandringen i går fick bli Gera sen min favorit över berget och kom fram bakom Livadia. Nu har jag nyss joggat längst hamnpromenaden och köpt bröd hos Mike, vet inte vad på dagen som är det bästa här, allt känns det som.
Varmt o lite vind idag, vi får se vart vandringen går idag.
Birgitta, njutbar Kreta o jag hoppas vi ses här i september, käka glass på torget tillsammans.
Maddit, vandringslederna är lätta att hitta, i alla fall de enkla vandringarna. Köp karta sen är det bara att knalla på. Jag berättar gärna mer om du undrar över något. Jag bor på Marinas som ligger bredvid Annas, de har samma underbara utsikt. Att sitta på balkongen o njuta av soluppgången är magiskt som så mycket annat här.
ElisabethK

Kalimera
2015-05-26, 09:12
vet inte vad på dagen som är det bästa här, allt känns det som.Så är det, allt är bäst. Vandringen du gjorde kan man göra hur många gånger som helst. Den är så vacker, och det är så tyst. klapp_klap

Tack för info om båten. Den skulle jag inte tveka att åka med.

inkfish
2015-05-26, 10:30
Jag skulle inte heller tveka att åka med en sådan båt. Men jag tror inte att Ving ser det som en permanent lösning. Ber en bön att Tilos ska komma med en lösning den här veckan (Ving hade ju hoppats kunna lämna besked då), annars tror jag att det är kört med Tiloschartern.

Kaxpella
2015-05-30, 13:24
Vi får veta när vi landar på Rhodos om vi kommer ut samma dag eller ej. Vi åker 17/6.

Så här stod det i mailet från Ving:

"Nu när vi har startat upp sommarsäsongen visar det sig att båtbolaget som
ska ta er till och från Tilos gör ständiga ändringar i tidtabellen.
De har ingen fast tidtabell som de följer under hela sommaren, utan de
kan ändra tiderna från dag till dag och vi får inte besked om detta förrän
samma dag som våra gäster ankommer till Rhodos."

Jag ska köpa åksjukepiller tror jag minsann. flabb_flab