handdator

Visa fullständig version : Mykonos bokat!


emma
2015-05-17, 17:38
tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor!Ang_elx Lyckliga mig!_B-anana Det ska bli spännande att uppleva ön som jag förstått inte är så populär här på Kalimera ..Få se vad vi tycker! Nu är vi ju kära i Kykladerna så jag tror nog det blir bra! å Grekland är ju sällan helt fel...
/emma

Netwolf
2015-05-17, 17:51
Kolla gärna upp taxiköerna, när du kommer. Det ryktas att det är minst en timmes väntetid. Vi anländer några veckor senare än dig, så det vore bra med en direktrapport

/Netwolf

Kalimera
2015-05-17, 19:11
tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor!Ang_elx Lyckliga mig!_B-anana Det ska bli spännande att uppleva ön som jag förstått inte är så populär här på Kalimera ..Få se vad vi tycker! Nu är vi ju kära i Kykladerna så jag tror nog det blir bra! å Grekland är ju sällan helt fel...
/emmaGillar ni fina sandstränder så kommer ni att älska Mykonos, det kan jag lova. :)

Monica C
2015-05-17, 19:35
Vi har landat på Mykonos vid två tillfällen och åkt vidare till Naxos,Paros och Anitparos,men sista 4-7 dagarna av våra 3-4 veckors luff tillbringade vi på Mykonos.Detta är nu ganska många år sedan men vi gillade Mykonos,staden med dess trånga,verkligen trånga,gränder,kryssningsfartygen med sina passagerare,härliga stränder som vi nådde åkandes i mer än överfulla bussar,en supertrevlig värdinna med ett bra boende och som kände igen oss när vi återkom efter några år.Jag skulle verkligen inte ha något emot att återvända till Mykonos.
Monica:)

KR
2015-05-17, 19:35
Spännande!
Vi skall dit på en snabbvisit i september.
//
KR

emma
2015-05-17, 20:04
_B-anana ja det kommer att bli så roligt! Har bara varit där på en snabbvisit ifrån Naxos... då träffade vi på pelikanerna... hmm..flabb_flab och gick lite i de tråånga gränderna och Janne, Ja vi gillar skarpt fina sandstränder så det låter härligt! åh hjälp nu börjar längtan komma...
/Emma

zakka
2015-05-17, 21:26
tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor!Ang_elx Lyckliga mig!_B-anana...
/emma

"tjopp"! Vilket underbart ljud!!! flabb_flab Måste lära mig att "tjoppa" lite mera tror jag! ;) Och Mykonos om tre veckor låter LYSANDE!!! Ha en härlig resa.

MVH zakka

dromprinsen
2015-05-18, 16:28
Ni kommer att få en underbar upplevelse på Mykonos!

Rojo
2015-05-30, 01:42
tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor!Ang_elx Lyckliga mig!_B-anana Det ska bli spännande att uppleva ön som jag förstått inte är så populär här på Kalimera ..Få se vad vi tycker! Nu är vi ju kära i Kykladerna så jag tror nog det blir bra! å Grekland är ju sällan helt fel...
/emma

Är ni framme Emma ?

emma
2015-06-13, 23:12
Rapport ifrån Mykonosveckan:): Fantastisk vacker ö, underbara gränder i staden o så mycket blått o vitt att man blir alldeles yr, perfekt boende med bästa utsikten o full koll på alla båtar o lyxkryssare(bodde utanför Mykonos nära nya hamnen), skönaste sängarna i Grekland, härliga stränder, uppfriskande bad, trevliga människor, god god mat!
Men: såå mycket turister-japanerAng_elx (det visste vi iofs) ganska så dyrt (det visste vi också). Taxibilar vid flygplatsen som någon här ville veta om såg vi inte till alls! Vi hade hämtning och det kryllade av minibussar från hotellen. Finns endast 30 bilar på hela ön fick vi veta, pga antalet fast boende. Vi hyrde bil.
Nu håller ju vi oss borta ifrån allt vad party heter så det kan jag inte uttala mig om men förstod att det är ganska hektiskt om man vill ha det! Superpradisebeach:eek: träffade några lyckligt, lyriska ungdomar!
Så summan blev att vi haft en fantastiskt fin vecka men kommer nog inte att bo på Mykonos igen OCH det allra allra bästa med veckan var vårt dygn på TINOSklapp_klap , dit vill vi gärna åka igen!
/Emma

Netwolf
2015-06-14, 09:48
Taxibilar vid flygplatsen som någon här ville veta om såg vi inte till alls!

Ajaj, det där lät inte bra. Vi får försöka satsa på bussen

/Netwolf

Kalimera
2015-06-14, 14:10
Så summan blev att vi haft en fantastiskt fin vecka men kommer nog inte att bo på Mykonos igen OCH det allra allra bästa med veckan var vårt dygn på TINOSklapp_klap , dit vill vi gärna åka igen!Kul att ni trots massor med folk ändå är så nöjda med resan.

Är lite nyfiken på hur ni hamnade ett dygn på Tinos. :)

emma
2015-06-14, 16:16
Att vi hamnade på Tinos berodde på slumpen... Vi brukar ofta, inte alltid, försöka ta oss till någon närliggande ö även om vi bara är borta en vecka. Nu var vår plan att ta oss till Naxos där vi varit flera ggr, men en vecka för tidigt för att färjorna skulle gå ofta+att färjan "var lite trasig" och kanske inte skulle gå alls... som de uttryckte det i biljettkontoret så blev det Tinos som hade ok färjetider. Planen var ju att återvända till M på kvällen....men
när vi väl hamnat i lugnet och friden på T så valde vi att inte ta sista färja tillbaka t Mykonos utan med vår snälla taxichafförs hjälp hyrde vi ett litet rum av nära hamnen och nästa kväll tog vi färjan tillbaka till Mykonos! Mycket bra beslut av oss klapp_klap
ska bekänna att en sak som gjorde att vi bestämde oss för att övernatta var de fantastiska ouzon vi drack på hamnpromenadenAng_elx; underbar utsikt, lugnt, tyst, inga turister typ mer än vi, underbar tallrik med småplock, urtrevlig servitris+mamman, solnedgång, och priset: 2Euro/st. Jämför med de vi drack i "Little Venice" (Jo vi visste att det är värsta turisthålan o svindyrt) kostade 7E/st o smakade vatten! Det kostar att ligga på topp sägs det men i det här fallet är det det billiga som ligger högst upp. helt klart!
/emma

Kalimera
2015-06-14, 16:41
ska bekänna att en sak som gjorde att vi bestämde oss för att övernatta var de fantastiska ouzon vi drack på hamnpromenadenAng_elx; underbar utsikt, lugnt, tyst, inga turister typ mer än vi, underbar tallrik med småplock, urtrevlig servitris+mamman, solnedgång, och priset: 2Euro/st. Jämför med de vi drack i "Little Venice" (Jo vi visste att det är värsta turisthålan o svindyrt) kostade 7E/st o smakade vatten! Det kostar att ligga på topp sägs det men i det här fallet är det det billiga som ligger högst upp. helt klart!Visst är det fantastiskt att två öar som ligger så nära varandra kan vara så otroligt olika. Jag förstår att ni valde att stanna en natt. ;) Nästa gång kanske ni stannar längre?

emma
2015-06-14, 17:03
Jamen precis Janne, så nära men så olika! vi åkte till Mykonos men hittade Tinos! Och ja... nästa gång blir det mer än ett dygn!
/Emma

Hasse
2015-07-08, 00:33
Ajaj, det där lät inte bra. Vi får försöka satsa på bussen

/Netwolf




Detta är troligen ett för sent besked men det fanns taxibilar tillgängliga vid flygplatsen vid vår ankomst den 20/6 och även vid avresa den 4/7.



/Hasse:cool:

Lissi
2015-07-08, 07:32
Härligt att Du gillade Tinos Emma....Dit åker jag för 14e gången i oktober och då blir det tredje gången i år.
Jag åker ibland på dagsbesök till Mykonos och slås också av skillnaden mellan öarna.

Lissi

Netwolf
2015-07-08, 07:34
Detta är troligen ett för sent besked men det fanns taxibilar tillgängliga vid flygplatsen vid vår ankomst den 20/6 och även vid avresa den 4/7.



/Hasse:cool:

Tack för det, även om det var lite sent.
Vi ankom Mykonos 27 juni och det fanns gott om taxi lediga. Vi tog en till old port och jag tror vi betalade 15 Euro

/Netwolf