handdator

Visa fullständig version : Klarar vi hettan i augusti???

Carina64
2006-04-02, 21:25
Jag och sonen hade tänkt ta en flygstol till Aten och sen fortsätta till Naxos i juni. Men nu kommer det jobbresor ivägen. Är det klokt att åka i augusti då både priser och värmen stiger rejält? Jag har aldrig varit i Grekland i augusti utan föredrar maj-juni, då det är alldeles lagom värme i min smak. Vad tycker ni? Skall jag trots allt köpa biljett med Sterling 19 augusti (vansinnigt billigt) och chansa på att vi klarar oss utan värmeslag eller åka trots allt i juni och klämma in tre resor på raken??

Hur skulle du göra?

Carina

Alexandra
2006-04-03, 00:01
Vi åkte 20 augusti förra året och visst var det varmt, men det fläktade så pass mycket att man inte kände av hettan, det var behagligt varmt. Det enda var väl att kvällarna var väldigt varma och man kände sig lite klibbig. Fast det var nog mest de första dagarna som vi tyckte att det var lite väl varmt på kvällarna, innan vi hade hunnit acklimatiserat oss till värmen.

Jag hade själv tyckt att det var lite stressigt att åka tre resor på raken, så jag hade satsat på att flyga billigt i augusti och hoppas på att det inte blir så där olidligt hett.

/Alexandra

Eva L
2006-04-03, 08:21
Det blåser ofta på Kykladerna men det är klart att dagarna är varma i aug och inbjuder inte till långa promenader eller att vistas på stranden mitt på dagen. Jag har ofta varit i Grekland i augusti och kvällarna samt vattnet är helt underbara.

Härligt att gå till stranden först sent på em och kanske ta ett dopp på morgonen. Lunchtimmarna får du tillbriga i skuggan på en taverna med en bra bok.

Eva

Lindiz
2006-04-03, 11:44
Åk du i augusti. Vi har varit i grekland många gånger i denna månad och jag tycker det är toppen. Visst är det varm, men jag tycker det är så underbart att det är så ljuvligt varmt i vattnet. Och kvällarna är superhärliga.

Benita
2006-04-03, 18:16
Jag och sonen hade tänkt ta en flygstol till Aten och sen fortsätta till Naxos i juni. Men nu kommer det jobbresor ivägen. Är det klokt att åka i augusti då både priser och värmen stiger rejält? Jag har aldrig varit i Grekland i augusti utan föredrar maj-juni, då det är alldeles lagom värme i min smak. Vad tycker ni? Skall jag trots allt köpa biljett med Sterling 19 augusti (vansinnigt billigt) och chansa på att vi klarar oss utan värmeslag eller åka trots allt i juni och klämma in tre resor på raken??

Hur skulle du göra?

Carina

Hej Jag har varit i Grekland både i maj juni juli augusti och september och det kan faktiskt vara väldigt varma alla dessa månader I juli och augusti vet man i och för sig att det ÄRvarmt, och vi var i juli sist och det var hett Men ser man till att sticka iväg skapligt på morgonen och håller sig vid vatten och har dryck så är det kanonskönt om man tycker om sol o bad Kvällarna är ljuvligt ljumma och vattnet också ( i maj kan det vara väl kallt i vattnet) Luftkonditionering på rummet är ett MÅSTE så ni får sova Då blir resan ett soligt minne Ha så skönt (Jag åker i början av augusti)
Benita

Joppan
2006-04-03, 20:43
Hej!

Vi har varit till Grekland både i juli och augusti och det är varmt men det fläktar ju oftast skönt på öarna så det har gått bra, havet är underbart varmt, kvällarna jättehärliga. I maj kan det ju vara lite kallare i havet men det är ju som man vill ha det, vi vill ha ordentligt varmt.

Men vi är ju alla olika.

//Joppan med 129 dagar kvar till G-polis _B-anana