handdator

Visa fullständig version : Vår vårresa till Poros 2015


Tom
2015-05-08, 20:27
Hej !
Återigen drog vi till Poros för att möta våren , men i år lite tidigare än brukligt....22/3 - 7/4 !
Utav 17 dgr hade vi mycket bra väder i 14dgr !!!
I år skulle vi (jag) nolla min födelsedag på ort och ställe. Samma skedde på Poros för 10 år sedan.

Planen var att detta skulle ske på taverna "MezeMeze". Men till vår stora besvikelse hade dom stängt. Mr Demos / musikern och kocken fick i höstas en stroke som han inte återhämtat sig helt ifrån .
Vår plan B var att fira på taverna " Apagio" där ägaren Mr Spiros också är en duktig musiker.

Vi äntrade Apagio på kvällen på högtidsdagen lite "molokna" , åt en god måltid , därefter bad jag Spiros spela och sjunga för oss , (vi var bara 3 bord ). Efter Spiros eminenta framträdande frågade han om ngn annan kunde spela och sjunga.
Döm om vår förvåning , vid bordet intill satt ett par där mannen viftade med handen ! Spiros överäckte gitarren till honom . Förberedd som han tydligen alltid var plockade han upp ett plektrum från fickan !


Därefter fick vi alla uppleva en kväll som vi aldrig kommer att glömma !
Killen som underhöll oss resten av kvällen & natten var en musiker från Scottland vid namn av Norman Rodger, en fd medlem i The Waterboys . Här en av låtarna han sjöng ....https://soundcloud.com/norman-rodger/14-the-girl-on-the-moon?in=norman-rodger/sets/demonstration .
Här en till ... https://soundcloud.com/norman-rodger/my-soul-sleeps-with-you

Tidig morgon vandrade vi hem till Hotel Panorama helt lyriska !
Vi var helt euforiska att detta hade skett helt spontant klapp_klap

Ps : MezeMeze har återstartat , på Galatas på fastlandet (2min med taxibåt från Poros) .

/ Tom & Bodil

Alala
2015-05-09, 08:03
Låter härligt det där! _B-anana

Och grattis i efterskott! klapp_klap

/ Anne :)

Netwolf
2015-05-09, 09:20
Va häftigt. Grattis till en lyckad spontankväll! :)

Abi
2015-05-09, 12:26
Vilken häftig tillfällighet!
Grattis i efterskott från oss också _B-anana

bye_byeAbi

Lissi
2015-05-09, 16:36
Grattis i efterskott! Vilken upplevelse och present!

Lissi - om ett dygn på väg till Grekland igen.

kari
2015-05-09, 18:49
Et stort GRATTIS fra meg og, Tom :)

Forstår at det var en skuffelse at Meze-Meze ikke var der lenger, men jeg vet også hvor d e i l i g mat man får på "Agapio" :p
- og med så fantastiske musikkopplevelser i tillegg kunne det vel ikke bli bedre?:D

Vi forstår at dere har POROS blant favorittøyene deres, vi var der en uke, for første gang, nå i april og likte oss kjempegodt :Dfb_gilla:D

Anna Pernilla
2015-05-09, 21:12
Nej men Gud så roligt! Grattis dessutom i efterskott! Härligt att fira stor dag i Grekland _B-anana

Thira
2015-05-09, 23:20
Därefter fick vi alla uppleva en kväll som vi aldrig kommer att glömma !
Killen som underhöll oss resten av kvällen & natten var en musiker från Scottland vid namn av Norman Rodger, en fd medlem i The Waterboys .


/ Tom & Bodil

Helt otroligt! Vilken kanonkväll ni måste haft. Mer lyckad än så kan väl knappast en födelsedagskväll bli (det skulle möjligtvis vara om min älskling Robert Plant dök upp oförhappandes på någon taverna och drog ett solo då förstås). Waterboys var ett kanonband. Spelade han möjligtvis "The whole of the moon" (grinar nästan av avundsjuka nu)?

Kalimera
2015-05-10, 16:39
Killen som underhöll oss resten av kvällen & natten var en musiker från Scottland vid namn av Norman Rodger, en fd medlem i The Waterboys .Helt fantastiskt Tom! Vilken födelsedag! klapp_klap

Grattis i efterskott till nollan! Vad det nu var för slags nolla. :)