handdator

Visa fullständig version : Fullbokat på Amorgos i början av juli?


evae
2015-05-04, 19:04
Hej,
Äntligen ska vi iväg till Amorgos. Varit på listan länge men först nu blir det Amorgos tur. Vi åker den 28/6. Tyvärr ingen färja som går samma dag så det blir ett stop på Novotel i Aten.
Börjar titta på boende via booking.com och upptäcker att det börjar bli fullbokat. Tänkte börja på Eleni och ska maila henne igen. Söker något mer boende med pool (2 barn som kräver... pool viss tid av vistelsen) Stannar 2 veckor. Någon som vet bra ställe med pool?
Hälsningar
eva

Kalimera
2015-05-04, 19:53
Någon som vet bra ställe med pool?Det finns få ställen med pool på Amorgos. I Katapola tror jag att det bara finns ett, och det är Amorgion Hotel (http://www.booking.com/hotel/gr/amorgion.sv.html?aid=371587), som ligger någon kilometer ovanför Katapola. Jag kan ha fel, men jag har inte sett fler än detta. Det finns något fler i Egiali.

Netwolf
2015-05-04, 20:30
Sandstranden i Egiali är nästan som en pool :)
Ovanför Egiali, på väg mot Tholaria finns det dock ett hotell med pool - Egiali.
http://imgi.se/image.php?di=F1ST

Sen finns det ett längre bort med stranden i Egiali.

/Netwolf

Kalimera
2015-05-05, 08:08
Börjar titta på boende via booking.com och upptäcker att det börjar bli fullbokat.De flesta pensionat på Amorgos är inte anslutna till bokningssajterna, så prova att kontakta pensionaten direkt.

lemon
2015-05-05, 09:13
På booking.com ser det alltid ut som om det är få rum lediga, men det synes ofta vara ett sätt att påskynda bokningsstressen.
Det finns ju, precis som Janne skriver, flera ställen som inte är anslutna till booking. Andra har en del av, men inte alla, sina rum för uthyrning via booking.
Hursomhelst så rekommenderar vi Askas Pension i Egiali väldigt varmt. De finns på booking, men välkomnar att man kontaktar dem direkt.
Skicka ett PM om du önskar mer info (och kolla gärna våra noteringar under Hälsningar direkt från Grekland/Kladd och klotter från Kykladerna från ifjol somras)
Lycka till!
/Magnus

Lissi
2015-05-05, 12:06
På booking.com ser det alltid ut som om det är få rum lediga, men det synes ofta vara ett sätt att påskynda bokningsstressen.

/Magnus

De flesta boenden som är anslutna till booking.com eller hotels.com har bara 2-3 rum angivna där så är ett av dem bokat så står det "bara 2 rum kvar" Där jag bor på Tinos är bara 2 rum anslutna till booking direkt....Där står nästan alltid" bara 1 rum kvar";), fast det kan finnas många fler ock oftast bättre rum lediga.
Ring ägaren direkt så får du nog bättre pris, då hotellsiterna tar 15-20 %..

Lycka till

Lissi

yannis
2015-05-05, 13:23
De flesta boenden som är anslutna till booking.com eller hotels.com har bara 2-3 rum angivna där så är ett av dem bokat så står det "bara 2 rum kvar" Där jag bor på Tinos är bara 2 rum anslutna till booking direkt....Där står nästan alltid" bara 1 rum kvar";), fast det kan finnas många fler ock oftast bättre rum lediga.
Ring ägaren direkt så får du nog bättre pris, då hotellsiterna tar 15-20 %..

Lycka till

Lissi

Ja, så är det. Där vi bor i Nea Chora har dom bara lagt ut en studio på booking. Jag kollade då vi var där. Fullbokat dessa dagar. Vi hade bokat via booking. Men vi var ensamma på hotellet! Då frågade jag Fotis och han sa att han lägger bara ut en studio. Efter det mailar eller ringer vi alltid till honom.
Vi gör likadant på Amorgos, för som Janne skriver: Det är inte många anslutna till saiterna, men det finns många pensionat, studios och hotell.
Birgitta.

gunnar
2015-05-05, 15:29
Det finns några boenden i Aegiali med pool. Jag har inte bott på någon av dom, men Yperia ligger iaf väldigt bra till. Och som flera andra skriver så brukar det finnas rum som inte finns med i Booking/Hotels.com. Jag tror att de lägger in de bästa rummern där så att de kan få bra betyg och omdömen.

evae
2015-05-05, 18:26
Hej,
Tack för alla svar. Har nu börjat maila istället men tyvärr så är det uppbokat redan på många ställen, speciellt de med pool jag hittade på Booking. Eleni var fullt tills början av juli, inväntar svar från flera som nämns här på Kalimera. Saknar faktiskt tiden när man bara åkte iväg och bestämde sig när man gått av färjan...
Eva

Kalimera
2015-05-05, 19:42
Saknar faktiskt tiden när man bara åkte iväg och bestämde sig när man gått av färjan...Det gör jag också, men nu är det förändrat sedan internet kom, och framförallt sedan folk började boka via bokningssajterna. Blev lite förvånad att Eleni var fullbokat så länge, och redan.

Jag önskar dig lycka till! Berätta gärna hur det går.

gunnar
2015-05-06, 13:02
Visst är det lite tråkigt, och man tvingas mer eller mindre in i det också. Men det är nog så att en del bokar upp sig på de rum/priser som har fri avbokning och sen avbokar eller inte.

evae
2015-05-06, 18:08
Hej,
Fått napp på:http://www.legrandbleu-amorgos.gr/. Någon som bott där?
Har beslutat att åka vidare till Naxos en vecka efter Amorgos även om det är lite "stort" i våra ögon. Anafi är väl där vi trivs bäst i allafall vi föräldrar.
Hälsningar
Eva

Kalimera
2015-05-06, 19:15
Fått napp på:http://www.legrandbleu-amorgos.gr/. Någon som bott där? Har beslutat att åka vidare till Naxos en vecka efter Amorgos även om det är lite "stort" i våra ögon. Anafi är väl där vi trivs bäst i allafall vi föräldrar.Har inte bott där. Ganska nytt om jag inte minns fel. Ser väldigt fint ut.

Varför inte ta någon av småöarna om ni (föräldrarna) tycker att Naxos är först stort. Iraklia, Schinoussa och Donoussa skulle säkert passa er.

evae
2015-05-06, 20:52
Gärna men de har blivit lovade pool en del av semestern.....
Det var lättare när de var mindre då kunde vi verkligen "luffa" runt. Men den tiden kommer tillbaka.

Kalimera
2015-05-07, 11:01
Gärna men de har blivit lovade pool en del av semestern.....Då är Naxos en bra ö, för där finns pooler i stort sett överallt. :)