handdator

Visa fullständig version : Tiloshälsning

sjöborren
2015-05-04, 07:30
Här på underbara Tilos har vi - i nio dagar- strålande sol. Men svala kvällar. Stranden i Livadia ligger öde, likaså Nautilos, Armenon och Dream som ännu inte vaknat ur sin vintersömn. Idag, den 4:e maj är det väldigt få turister här. Vi hoppas på Diagoras när hon kommer i kväll.

Hälsningar Sjöborren! Som inte är van att skrivapå mobilen. :)

Lissi
2015-05-04, 07:43
Härligt att höra! Fortsätt njut av stillheten. Hoppas att Tilos inte får för många tapp pga att Tilos Star inte går längre.
Lissi

KR
2015-05-04, 08:23
Fortsätt njut av den lilla pärla till ö!
//
KR

Masse
2015-05-04, 09:07
Tack för hälsningen Sjöborren. Jag och Birgit önskar er båda en fortsatt fin vistelse på kära Tilos. Hoppas att hon vaknar ur vintersömnen innan ni lämnar.
:) Masse

elisabethk
2015-05-04, 10:01
Hej Birgitta!
Härligt med en Tiloshäslning!
Jag åker ner 24/5, vi verkar inte kunna få till en träff på Tilos, åker alltid om varandra. Hittar inga uppgifter på att det går någon båt på söndagar men hoppas att Ving och Apollo hittar någon lösning för detta. Du kan väl skriva om du hör något.

Mys på och har det så bra.
kram Elisabeth

Sunny12
2015-05-04, 11:15
Idag, den 4:e maj är det väldigt få turister här. Vi hoppas på Diagoras när hon kommer i kväll.

Låter härligt njut..:)..får se om det är lika folktomt på Sifnos när jag anländer ikväll.. MEN det är inget som stör mig särskilt mycket!.. :D

Sunny bye_bye

Lissi
2015-05-04, 11:26
Låter härligt njut..:)..får se om det är lika folktomt på Sifnos när jag anländer ikväll.. MEN det är inget som stör mig särskilt mycket!.. :D

Sunny bye_bye

Nä, lagom folktomma öar är härligt, men jag tror att Tilosborna drabbas då de kommer att tappa en del spontanturister som kommer till Rhodos på dagar då det inte går båtar. Då väljer de kanske andra öar istället. Fast jag hoppas VERKLIGEN inte det!!!! Tilos ÄR en pärla!

Lissi

Abi
2015-05-04, 11:47

Det verkar det inte vara några problem med Ang_elx.

Tilos ÄR en pärla!

Lissi

Eftersom jag instämmer med det ovan, är jag övertygad om att du njuter :cool:.

bye_byeAbi, som var där senast i september :p.

sjöborren
2015-05-05, 12:12
Hej kära vänner! Vi njuter med alla sinnen - nyss av den sötaste apelsin :) men tänker på öns hotell / restauranger. Vet att hoteli i Livadia har färre bokningar, vilket säkert beror på dåliga båtförbindelser mellan Rhodos och Tilos.
Och många vill inte tillbringa tre dagar på Rhodos, särskilt inte om man bara har en veckas semester.

Idag har jag njutit av en vandring - såg en biätare :D Nu efter en grekisk sallad och en kall Alfa blir det stranden.

Tusan så svårt det är att skriva på mobilen...

Lissi
2015-05-05, 14:42

Du vänjer Dig vid mobilen!;)

Vilken temperatur har vattnet?

Allt låter härligt, utom då att det är färre som kommer....men snart kommer hela trogna Kalimeragänget!

Lissi

Masse
2015-05-05, 14:50

Håller med dig! Det är för smått pill! Gör som jag och ta med paddan. Den är mycket smidigare. Särskilt med riktigt tangentbord.

Men .... stort tack för att du skriver ändå, trots att det är pilligt.

naxoss
2015-05-05, 18:37
Låter härligt men synd om hotellen.
Vi kommer till Tilos den 11 juni och stannar i sjutton nätter. Ska bli sååå härligt:)

Lena
i ett nu regnigt och mullrande Göteborg

Kalimera
2015-05-05, 18:56
Synd att det är färre bokningar. Gäller det hela sommaren, eller bara nu? Är Omonia öppet?

Kul att ni fick se biätare, de verkar gilla Tilos för det ser vi alltid där. Fantastiskt vacker fågel. klapp_klap

Du skriver ju hur bra som helst på mobilen. :)

Njut vidare av paradiset!

sjöborren
2015-05-06, 15:35
Lissi! Idag var det 20 grader i vattnet.
Masse! Nästa gång ska paddan med.
Janne! Om bokningarna vet jag inget.
Omonia öppnade redan den 27 april.

Är bönhörd! Ang_elx eller kanske tjatade jag för mycket ;) ... Men i kväll öppnar Armenon och jag får min stamna ( favoriträtten ).

Vågar inte skriva mer ... har redan skrivit om texten tre gånger.

Lissi
2015-05-06, 15:36
Lissi! Idag var det 20 grader i vattnet.

Är bönhörd! Ang_elx eller kanske tjatade jag för mycket ;) ... Men i kväll öppnar Armenon och jag får min stamna ( favoriträtten ).

Vågar inte skriva mer ... har redan skrivit om texten tre gånger.

Bra kämpat! 20 grader i vattnet är ju nästan för varmt!!;)

Lissi

sjöborren
2015-05-06, 16:03
Idag då jag handlade hos Marina, fick jag tillsammans med kvittot uppmaningen att i morgon gå på fotbollsmatch. " Alla måste komma! Vinner Tiloslaget bli det grillfest på torget med öl och vin fortsätter hon. "Ni kan åka med mig, jag har en minibuss ...

Så i morgon (sista kvällen på Tilos) hoppas jag att fotbollslaget klivit upp en division. Då kan jag lova att det blir _B-anana. Annars blir det snyft_drop kanske gravöl? Så alla Tilos älskare, håll tummarna i morgon att det går vägen ...fb_gilla

Alala
2015-05-06, 16:10
Jag håller tummarna fastän jag aldrig ens har varit på Tilos. fb_gilla fb_gilla

Tack för dina trevliga rapporter!

/ Anne bye_bye

Masse
2015-05-06, 17:04
Masse! Nästa gång ska paddan med.

Mycket förståndigt! Mobiltelefoner ska man ringa med o messa med, inget annat.

Så i morgon (sista kvällen på Tilos) hoppas jag att fotbollslaget klivit upp en division. Då kan jag lova att det blir _B-anana. Annars blir det snyft_drop kanske gravöl? Så alla Tilos älskare, håll tummarna i morgon att det går vägen ...fb_gilla

Såklart att vi gör, både Birgit o jag! Fyra tummar kramas så att de blir blå här! Hoppas att ni får en jättefin avslutning på Tilosbesöket!

Thira
2015-05-06, 17:37
Idag då jag handlade hos Marina, fick jag tillsammans med kvittot uppmaningen att i morgon gå på fotbollsmatch. " Alla måste komma! Vinner Tiloslaget bli det grillfest på torget med öl och vin fortsätter hon. "Ni kan åka med mig, jag har en minibuss ...

Åh så kul det låter! Vilken stämning det lär bli.
T.o.m jag, som vanligtvis tycker det är roligare att titta på målarfärg som torkar än på fotboll (såvida inte Sverige spelar VM förstås) ska hålla tummarna trots att jag aldrig varit på Tilos.

Kalimera
2015-05-06, 18:25
Omonia öppnade redan den 27 april.Då blir jag ganska så avundsjuk, och ännu mer nu när Armenon öppnat. Får du tillfälle får du gärna hälsa från oss.

Jag håller också tummarna för att det går bra i matchen! _B-anana

sjöborren
2015-05-07, 14:14
Tilos vann med 3-2. klapp_klap och går upp en division. En upplevelse jag sent kommer glömma. Bland smällare, bengaler, greker som klättrade på stängslet och vrålade - ni vet vilket ord stod jag ...
Så i kväll blir det grillfest och dans på torget. :D

Masse
2015-05-07, 14:31
Tilos vann med 3-2. klapp_klap och går upp en division. En upplevelse jag sent kommer glömma. Bland smällare, bengaler, greker som klättrade på stängslet och vrålade - ni vet vilket ord stod jag ...
Så i kväll blir det grillfest och dans på torget. :D

Hurra!!!!!!!!!! Så kul! _B-anana
Ha en riktigt härlig avslutningskväll!

Var ligger fotbollsplanen?

Masse

Lissi
2015-05-07, 14:36
Härligt !klapp_klapklapp_klap

Fotbollsplanen, Masse, ligger nedanför Megalo Chorio! På vägen mot Ag. Andonis.

Lissi

Alala
2015-05-07, 17:00
Bravo Tilos! klapp_klap

Det blir säkert en superfest! _B-anana

/ Anne :)

Kalimera
2015-05-07, 18:52
Så i kväll blir det grillfest och dans på torget. Grattis Tilos! klapp_klap

Det måste ha varit en upplevelse. Vad är Champions League mot en fotbollsmatch på Tilos. :)

Vilken bra avslutning på resan, först vinst och sedan fest. Kan inte bli bättre.

Lissi
2015-05-07, 20:33
Vi såg ju Greklands första match i fotbollsVM på plats i Livadia förra året...det gick ju inte så bra, men vilken stämning, inte minst innan matchen på torget i Livadia. Det kan ju ändå inte varit något jämfört med idag!;)

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Match_zpsmkbxlvdf.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Match1_zpsy86cgpjk.jpg

Lissi

sjöborren
2015-05-08, 15:49
Janne! De blev glada på Omonia och undrade när du skulle komma.
Det blev fest på torget till 03.00 med mat, musik, dans och fyrverkerier.
Men eftersom vi skulle med Diagoras som skulle gå 06.00 vandrade vi
hemåt kring midnatt. Klockan 07.00 anlände hon ...

Nu två dagar på Rhodos. Om någon undrar över vädret, så är det :) och väldigt varmt. Men jag ska inte klaga ...:cool::D

Kalimera
2015-05-12, 07:12
Janne! De blev glada på Omonia och undrade när du skulle komma. Det undrar jag också. :)

Välkommen hem, och tack för att du rapporterade. klapp_klap