handdator

Visa fullständig version : 100 dagar

Riitta
2006-04-02, 14:43
Hurra,bara 100 dagar kvarklapp_klap Nu är man ju snart framme på Karpathos_B-anana

Riittabye_bye

Hjalta99
2006-04-02, 15:01
Hurra,bara 100 dagar kvarklapp_klap Nu är man ju snart framme på Karpathos_B-anana

Riittabye_bye

Härligt! Jag vet hur det känns! flabb_flab
Själv har jag 52 dagar och några timmar kvar..... :D. Tack vare all positiv information om Karpathos som jag läst om här på Kalimera bär det av den 25 maj! Spännande!

Hälsn
Eva

Odd Gunnar
2006-04-02, 15:09
Så lenge da, bare 32 dager for vår del!:)

Nora
2006-04-02, 15:09
100 dager ja! Det er nesten et lite jubileum det!;) For meg er det 76 dager idag! Kan jo nesten begynne å pakke snart... He he. Og her snør det fremdeles. Og på Karpathos er det nesten sommertemperatur....

Aase
2006-04-02, 17:22
Hej
Jag åker om 6 dagar till Rhodos. En liten vårvecka i solen (hoppas jag)

Sedan bär det iväg igen om 76 dagar men då tillsammans med familjen och då till Karpathos/Nisyros
Åse

BrittM
2006-04-02, 18:10
...66 dagar för mej...tur att man har det att se fram emot när det bara snöar och snöar...

/Britt

karinafp
2006-04-02, 18:23
...94 dagar, 11 timmar, 54 minuter...Ang_elx

Sedan dröjer det inte många timmar innan vi sitter nere hos Aggelos på Taverna Romios med vår första greksallad och varsin iskall Mythos! Sedan tar vi en sväng upp och ser vad de har gjort med Acropolis efter vinterns ombyggnad, tar eventuellt varsin milkshake och pratar litet med Nikos och Minás... och kvällen tillbringas givetvis med familjen Panaretos på Pelagos! _B-anana_B-anana_B-anana

Karin
som längtar svårligen! snyft_drop

Riitta
2006-04-02, 18:30
Och efter 6 dagar så väntar ni på oss på Pelagos (hoppas jag:) )_B-anana

Riittabye_bye

karinafp
2006-04-02, 18:32
Klart att vi gör! Och vi ska INTE skvallra!!!flabb_flab

Lissi
2006-04-02, 18:34
..och jag har 5 dagar kvar...PÅ LÖRDAG ÅKER VI!:D :D

Lissi - som sen har tre månader kvar till nästa resa...

Lisbeth K
2006-04-02, 19:20
Suck.................171 dagar och långa känns dom!
Fast jag tröstar mej med att då i september känns det väldigt bra att sitta där nere på Karpathos & sippa på en kall Mythos:o

Riitta
2006-04-02, 19:42
..och jag har 5 dagar kvar...PÅ LÖRDAG ÅKER VI!:D :D

Lissi - som sen har tre månader kvar till nästa resa...

Speciellt i år,efter den här långa vintern måste det kännas skönt och åka till Kreta nu och njuta av våren:)
Hoppas ni får det jättebra:)

Riittabye_bye

Lissi
2006-04-02, 19:47
JA TACK...vi ska ha det bra! Vi ska hyra bil tre dagar och åka runt lite bl a upp och se berget Ida och även se Zevs grotta....Där i trakten finns så fina byar att besöka och blomsterprakten ska vara bedövande denna tid på året.... och vi ska ta oss från Rethymnon till Chania.....och om vi hinner ska vi till Falassarna....MÅSTE BADA DÄR!
Men mest ska vi bara VARA!
Lissi

CarinaN
2006-04-02, 19:51
och om vi hinner ska vi till Falassarna....MÅSTE BADA DÄR!

Lissi

Ja, där är det helt underbart att bada! HA EN RIKTIGT HÄRLIG VECKA!bye_bye

Carina - trött nu efter en hektisk och underbar Barcelona-weekend

Riitta
2006-04-02, 19:51
Det måste vara hur vackert som helst där nu,med alla blommorna och alla träden:o Ni får ta mycket bilder:)

Riittabye_bye

Ivi
2006-04-02, 20:26
JA TACK...vi ska ha det bra! Vi ska hyra bil tre dagar och åka runt lite bl a upp och se berget Ida och även se Zevs grotta....Där i trakten finns så fina byar att besöka och blomsterprakten ska vara bedövande denna tid på året.... och vi ska ta oss från Rethymnon till Chania.....och om vi hinner ska vi till Falassarna....MÅSTE BADA DÄR!
Men mest ska vi bara VARA!
Lissi

Och vi kommer iväg en vecka efter er! _B-anana
Våra planer ser också liknande ut. Det blir ett par utflyktsdagar med bil till ställen som jag /vi länge har haft på önskelistan (Amari-dalen och Argiroupoli framför allt). Att flanera i gränderna i Chania och Rethymnon kan man ju göra hur länge som helst...tills man hittar det där trevliga caféet eller den härliga tavernan :)
Men menar du VERKLIGEN allvar med badandet Lissi :eek:? Som norrbottning har ja ju (nästan) badat bland isflaken i Torneälven som barn, så jag vet hur iskallt vatten känns! Men inte har jag varit riktigt lika entusiastisk som vuxen att uppleva detta igen Ang_elx Under andra veckan i maj förra året på Karpathos började vattentemperaturen vara precis lagom uppfriskande, tyckte jag..men andra veckan i april!!!

Ivi

Lissi
2006-04-02, 21:01
Men menar du VERKLIGEN allvar med badandet Lissi :eek:?
Ivi

JA visst menar jag allvar! Mer än 15 grader och det är helt OK!!! Man tar väl inga långa simturer , men är det bara inte sådär SUPERLÅNGGRUNT så räknar jag med att simma lite...Annars får man väl lägga sig på mage i grunt vatten:D :D Ny bikini är inköpt idag! Eftersom jag brukar bada i maj här hemma så räknar jag med att kunna bada i april på Kreta...._B-anana

Lissi

Måddan
2006-04-02, 22:03
Kollade nedräknaren....59 dagar tills vi sitter på planet till Samos....ooohhh vad vi längtar....
Ska bli så gött, bara sola, bada o umgås..._B-anana klapp_klap _B-anana

Athanasia
2006-04-03, 05:32
52 dagar kvar tills vi åker ner till Kreta!!:)

Titti
2006-04-03, 10:27
Vi badade på Cypern i förra veckan! Gissar att det var 18-19 grader, så det blev bara att doppa sig, men ändå! Fullt badbart för en nordbo i alla fall. Så ett påskbad på Kreta låter väl helt realistiskt, tycker jag.

Ha det så skönt, önskar Titti!

Hasse
2006-04-03, 11:11
105 dagar kvar idag till vår ankomst på Skiathos. Törs inte börja längta ännu, blir nog tossig då.

Hasse :cool:

CarinaN
2006-04-03, 17:52
75 dagar kvar, sedan sitter vi på planet på väg till Aten. klapp_klap
I år blir det Amorgos, Koufonissi och Naxos!

Chris
2006-04-03, 19:13
105 dagar kvar idag till vår ankomst på Skiathos. Törs inte börja längta ännu, blir nog tossig då.

Hasse :cool:

Ja, tossig kan man bli med 145 segslitna dagar framför en innan flyget lättar ! Uj uj uj vet inte hur jag ska uthärda. snyft_drop

En glad sak är i alla fall att lilla skatteåterbäringen har kommit och jag har tur - får tillbaka! klapp_klap

Chris
bye_bye

Riitta
2006-04-03, 19:20
Jag får också tillbaka:) Deklarerade via nätet nu på em.så pengarna kommer före midsommar:)

Riitta,bara 99 dagar kvar_B-anana

ricky
2006-04-03, 19:21
Själv har man "bara 60 dar kvar!

En glad sak är i alla fall att lilla skatteåterbäringen har kommit och jag har tur - får tillbaka! klapp_klap

Chris
bye_bye[/quote]

Grattis chris, en annan ska ju ge staten 120 löksnyft_drop __D

Chris
2006-04-03, 19:25
Själv har man "bara 60 dar kvar!

Chris
bye_bye

Grattis chris, en annan ska ju ge staten 120 löksnyft_drop __D[/quote]

Ja, somliga blir straffade meddetsamma ... Jag hade en period i livet då jag ständigt fick kvarskatt - och det var inte kul. Men nu så har det vänt ... Lider med dig!

Chris
snyft_drop

Chris
2006-04-03, 19:30
Jag får också tillbaka:) Deklarerade via nätet nu på em.så pengarna kommer före midsommar:)

Riitta,bara 99 dagar kvar_B-anana

Hallå, de kommer kanske tidigare än midsommar klapp_klap klapp_klap klapp_klap
Tack för påminnelsen, ska också "skriva under" så det är klart. Ang_elx

Chris
bye_bye

Astri
2006-04-04, 09:09
Jeg har 65 dager og 20 timer til jeg sitter på flyet på vei til Kalymnos_B-anana
Astribye_bye

Abi
2006-04-04, 09:25
67 dagar o 21 timmar....:cool: Visst går det "fortare" när man har nedräknare!?
Ännu ett stort TACK till Janne!

Hälsningar Abi

martinifk
2006-04-04, 15:08
106 dagar och 15 timmar kvar till KRETAsnyft_drop flabb_flab

Martinifk

siraja
2006-04-04, 19:32
vi var också bara tvungna att räkna efter, om 53 dagar bär det först av till rhodos,klapp_klap
och om 123 dagar bär det av igen fast denna gång till samos_B-anana