Visa fullständig version : Frågebild 842 - Bergbana vid Kinesiska muren
Var åks det bergbana någonstans?
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/208a%20-_zpserwukpgv.jpg
Simetra :rolleyes:
SteffTee
2015-04-24, 18:50
Andorra?
Andorra?
Japan
//majibye_bye
Usa
Inte Andorra, Japan eller USA... men en av er är i rätt världsdel ;)
Sydkorea?
Rätt världsdel men inte rätt land :)
Anna Pernilla
2015-04-26, 13:13
Då är det väl bara Kina kvar... Shanghai?
Då är det väl bara Kina kvar... Shanghai?
Nja, denna världsdel har väl fler än tre länder...? Kina är rätt klapp_klap men inte Shanghai :rolleyes:
Här verkar det vara stopp på gissningar :confused: så varför inte servera allt på ett bräde...
Vi befinner oss i en stor stad och på en plats som är utsedd till en av "Världens sju nya underverk" och som ytterligare hjälp har jag fällt in två mindre bilder:
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/208c%20-_zps0wt0qfjv.jpg
Simetra bye_bye
Är ni på väg upp till kinesiska muren? Det kanske finns bergbana dit, vad vet jag?;)
Katitzi:)
Anna Pernilla
2015-04-29, 17:10
Peking/Beijing alltså. Har ju varit både där och i Shanghai. Men när jag var där var där ingen bergbana.
...kinesiska muren?
Katitzi:)
Ja! klapp_klap
Peking/Beijing alltså. Har ju varit både där och i Shanghai. Men när jag var där var där ingen bergbana.
Ja! klapp_klap
I Beijing, uppe vid Kinesiska muren är rätt svar. Minst nio år gammal är den... bergbanan alltså :D
Anna Pernilla
2015-04-30, 10:10
Wow, första bildgåtan jag gissade rätt på... Efter stor inflikade bildhjälp... Jag gick på muren för ca 14 år sen tror jag det är nu, så vi fick ingen åkhjälp:o
Wow, första bildgåtan jag gissade rätt på... Efter stor inflikade bildhjälp... Jag gick på muren för ca 14 år sen tror jag det är nu, så vi fick ingen åkhjälp:o
Grattis då, nån gång skall vara den första klapp_klap
Gick den också till fots (vilket ju nästan är ett måste när man befinner sig där och har möjlighet) Kan tänka mig att denna bergbana fungerar mer som en slags åkattraktion snarare än transportmedel och är nog äldre än nio år men det var så länge sen jag var där.
Simetra :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.