Visa fullständig version : Mamma Mia! The Party blir taverna i Stockholm
Kalimera
2015-04-16, 07:22
Björn Ulvaeus öppnar taverna på Gröna lund i Stockholm. Restaurang Tyrol ska byggas om till en grekisk taverna och ska se ut som om man befann sig på Skopelos. Tavernan ska heta Mamma Mia! The Party.
Se intervju med Björn Ulvaeus här (http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/mamma-mia-intar-grona-lund-2016)
ciakoohler
2015-04-16, 08:11
fb_gilla
Roligt att han är så inspirerad av Grekland! :)
Vad kul! fb_gilla Dit måste man gå någon gång!
Katitzi:)
Kalimera
2015-04-16, 17:14
Dit måste man gå någon gång!Jag också. Dekoren ser helt fantastisk ut!
På jobbet var känslorna blandade.Vi har nämligen gått till Tyrol - dels på julbord OCH i samband med 5-kamp,sedan jag började -97.
I början var det kul och "äkta" Tyrol,som kunde vara lite förskräckligt ibland med DEN musiken.Sedan några år har de coverband som spelar jättehög musik,så att man inte hör vad man äter.
Måste dock tillstå att Tyrols julbord är helt fantastiskt!
I alla fall, är jag rätt trött på Tyrol och välkomnar något nytt!
Vilken jättespännande idé!
Så roligt! Hoppas man kommer dit nångång! Men först ska vänninan och jag till Svenska Teatern i Helsingfors och titta på Mamma Mia-musikalen. :p Måste vänta till oktober, dock. :D
/ Anne :)
Kalimera
2015-05-03, 15:59
Men först ska vänninan och jag till Svenska Teatern i Helsingfors och titta på Mamma Mia-musikalen. :p Måste vänta till oktober, dock.Den som väntar... :)
Kalimera
2016-01-19, 13:12
I morgon onsdag (20 januari) öppnar tavernan som har inspirerats av en taverna på Skopelos. Om jag hade bott i Stockholm så hade jag suttit där i morgon.
Jag ser verkligen fram emot en recension. :)
Läs mer om Mamma Mia! The Party! här (http://www.mammamiatheparty.com/).
Och dit ska jag och mannen klapp_klap klapp_klap. Ser framemot det väldigt mycket
RAN bye_bye
Kalimera
2016-01-19, 13:28
Och dit ska jag och mannen. Ser framemot det väldigt mycketSka ni dit i morgon?
Oavsett när ni ska dit måste du berätta hur det var. :)
Vi ska dit i mars. Kom aldrig iväg till Grekland 2015 så hoppas att man får lite Greklandskänsla på Tyrol istället
Det blev Tyrols Julbord i år också.
Lokalen var helt förvandlad redan i början av december! Det såg trevligt ut med den Grekiska dekoren.
1.340 pix för en medelhavsbuffé?! Plus dryck, så det landar väl uppemot 2.000 per pers... Vill till att det är helt fantastiskt på alla sätt. Ett prisvärt alternativ är nog att ta en weekend i Aten eller Thessaloniki och smaska riktigt grekkäk i genuin tavernamiljö.....
Och dit ska jag och mannen klapp_klap klapp_klap. Ser framemot det väldigt mycket
RAN bye_bye
Har du lust att berätta lite om vad ni tyckte när ni varit där?
Vore kul att höra. Tycker det låter som ett spännande koncept.
Ja nu är det ju så att det är present från våra barn Och det tackar man ju inte nej till ;).
Hoppas att det kan bli en tur till Grekland under året också
Går man in på bokningssidor så ser man att det är VÄLDIGT fullbokat framöver så man får nog bestämma LÅNGT innan om man bor utanför Stockholm och vill dit, precis som när man ska på musical eller teater.:D - och det är ju också det.
Lissi
Margaretha
2016-01-20, 10:40
Tomten kom med presentkort till oss för att se Mamma Mia så vi ska vara där den 21 april. Ska bli riktigt roligt att få Skopeloskänsla på Tyrol. Men om Ni tänker Er dit så är det dags att boka för det är inte mycket som finns kvar.
Margaretha
Kalimera
2016-01-20, 12:30
Hoppas att ni som ska gå dit berättar hur det är. Lyssnade på en intervju med Björn Ulveus på radion igår och det låter hur kul och trevligt som helst.
Såg att alla fyra abborna var där med. Progress!! Visserligen kom de var för sig, men ändå.
Kalimera
2016-01-21, 14:02
Såg att alla fyra abborna var där med. Progress!! Visserligen kom de var för sig, men ändå.Men de stod på scenen tillsammans, men de sjöng inte. Men ändå. :)
Alexandra Pascalidou skriver på sin Facebooksida att hennes Mamma är med i produktionen och spelar Mormor/farmor. Kul!
Alexandra Pascalidou skriver på sin Facebooksida att hennes Mamma är med i produktionen och spelar Mormor/farmor. Kul!
Hon ser ut som en väldigt UNG grekisk mormor/farmor. Och söt!
Birgitta.
Kalimera
2016-01-22, 08:36
Men de stod på scenen tillsammans, men de sjöng inte. Nu har nyheten även nått Ekathimerini (http://www.ekathimerini.com/205272/article/ekathimerini/life/ex-abba-members-make-rare-joint-appearance-at-mamma-mia-inspired-greek-taverna-opening). :)
Kalimera
2016-01-29, 12:28
Det blev en succé, för nu är hela våren slutsåld, och de har släppt biljetter till hösten.
Jag må svära i kyrkan men har aldrig varit så förtjust i ABBA och blev bjuden på mamma Mia- musikalen. Förutom dekoren var det ju inte något som hade något grekisk touch över huvud taget. Men men. Tyrol behövde en kick i rumpan och om maten och lokalen är grekisk önskar jag alla en fantastisk upplevelse _B-anana
Förlåt om jag tog tråden men ville inte starta en ny...bara göra ett inlägg,
På grund av Josefin Nilssons tragiska bortgång och nära samarbete med Björn o Benny måse jag bara säga: Lyssna/köp hennes skiva "Shapes"!! Helt underbar och väldigt B&B! Tidlös och visar vilken fantastiskt sångerska hon var! Så glad att jag har kvar den! Gonatt alla bye_bye
Nu har jag varit på Tyrol. Det började med ouzo och slutade med dans flabb_flab En trevlig kväll i gott sällskap. Medryckande ABBA-musik och god mat. Dekoren var grekisk men visst saknades alla de där ljuden (eller oljuden beroende på hur man ser det) och framförallt den där speciella doften av Grekland
RAN bye_bye
Kalimera
2016-03-18, 08:56
Nu har jag varit på Tyrol. Det började med ouzo och slutade med dans flabb_flab En trevlig kväll i gott sällskap. Medryckande ABBA-musik och god mat. Dekoren var grekisk men visst saknades alla de där ljuden (eller oljuden beroende på hur man ser det) och framförallt den där speciella doften av GreklandTack för rapport! Jag hoppas att jag får uppleva en kväll där. Men innan dess blir det några kvällar på taverna i Grekland, med de speciella ljuden. :)
Margaretha
2016-04-25, 08:15
I torsdags fick vi lite försmak av Grekland då vi besökte Tyrol och Mamma Mia the party.
God mat och härlig musik och dans. Nu får vi vänta på Greklandsresan.
Margaretha
Margaretha
2016-04-25, 08:30
I torsdags fick vi lite försmak av Grekland då vi besökte Tyrol och Mamma Mia the party.
God mat och härlig musik och dans. Nu får vi vänta på Greklandsresan.
Margaretha
Kalimera
2016-04-26, 13:35
I torsdags fick vi lite försmak av Grekland då vi besökte Tyrol och Mamma Mia the party. God mat och härlig musik och dans. Kul att du också är nöjd. Många verkar vara det, och jag hoppas att jag också kommer dit någon gång. :)
Kalimera
2017-01-10, 18:49
Nu ska Mamma Mia! The Party gå på export.
Läs mer här (http://www.dn.se/kultur-noje/abba-party-gar-pa-export/).
Inte har jag ju varit där och mannen från Kreta som nämns är en okänd storhet för mig. Men nyheten om Mamma Mia the party har nu i alla fall nått Kreta. :D
http://www.chaniapost.eu/2017/03/21/photos-video-stockholms-going-crazy-with-the-cretan-guy-from-agia-marina-chania/
Där kan man nog ha en kul kväll.
/ Anne :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.