handdator

Visa fullständig version : Rhodos för nybörjare


Agistri
2006-04-01, 00:38
Hej!

Jag har en kompis som åker till Rhodos i juli. Hon ska bo på västra sidan av Rhodos stad. Är det bra eller dåligt där? Någon som har några tips om vad man bör se och göra medans man är på Rhodos?
Själv sticker man till Agistri på torsdag_B-anana
//Elias

Peter
2006-04-01, 01:25
västra sidan av Rhodos stad.

Det lär väl då vara vid Windy Beach... Om namnet säger något... :rolleyes:

Det kan blåsa rejält dagtid och stranden består mest av småsten. men hon kan packa dagryggan och gå över till Östsidan till Elli-stranden. Tar ca 15 - 20 min. Jättefin sandstrand där det finns alla faciliter och ställen att köpa allt drickbart och något att tugga på, om man vill. Mängder med solstolar. Personligen föredrar jag att ligga längst upp på udden bortom solstolarna... :D


Själv sticker man till Agistri på torsdag

Det var lite mer information än vad jag behövde just nu...:( :mad: __D

Peter

NewAnn
2006-04-01, 12:45
Jo visst blåser det på västra sidan, och därmed kan det också bli höga vågor. Fast när det går att bada på västra sidan så tycker jag att det är helt ok. När vi var där i en vecka så gick det att bada 3 dagar på "Windy Beach" en dag gick vi till östra sidan och badade på Eli Beach på Eli var det inga vågor men däremot väldigt mycket folk så vill man ha det lite lugnare så är badet på västra sidan att föredra när det går.
Vad man inte får missa på Rhodos? Gamla stan och Mandrakihamnen.

Så här kunde en dag se ut när vi var på Rhodos....Frukost sedan bad och solande på västra stranden. Lätt lunch på någon resturang i närheten. Sedan en promenad in till gamla stan där man lätt kan gå runt och titta i många timmar för att sedan sätta sig ner för att njuta något att äta och dricka. Sedan promenad tillbaka till hotellet på västra sidan och avsluta kvällen på ballkongen med en drink. Mvh Ann p,s trevlig resa båda två

Ia
2006-04-01, 13:43
Det går også ann å ta bussen ut til Faliraki og bade der om det skulle blåse mye og det tjukt med folk på Elli-starnden. Lang flott sandstrand og bussen bruker vel knapt 10-15 minutter. Mange fine mindre strender lengre utover...

Ia_B-anana

Themis
2006-04-01, 19:04
..och, naturligtvis, badbåt till Lindos.
Bara att gå ner i Mandrakihamnen och köpa sig en biljett.

Lindos som by är inte vad den har varit - "en av världens vackraste byar" (förvisso fortfarande speciell, men kanske på ett mindre positivt sätt).
Hellre än att köa till ruinerna kan man lägga sig på sanden och blunda/ligga i vattnet och blunda under tiden innan båten går tillbaka. Ang_elx

Båtarna lägger till vid Kalithea, Tsambika och Anthony Quinns bay på vägen och det är det som är den stora behållningen med resan.

Agistri
2006-04-01, 23:11
Tackar så mycket för den infon:D
Kanske skulle åka till Rhodos nån gång:)

Themis
2006-04-02, 00:26
Ja, det skall Du absolut göra. bye_bye