handdator

Visa fullständig version : Repris: Aten till Paros med flyg


Evie
2005-03-31, 01:47
Kul att kunna skriva igen, datorn från i höstas funkade inte ihop med gamla Kalimeraforum, men det här kanske går.

Bokade tidigt Novair Stockholm - Aten, framme 11.50, och från Aten kl 14 till Paros. Lite stor klaff, men ändå klaff.
Nu ringer Olympic Airlines och har ändrat Parosflyget till 12.00 och 18.00. Så typiskt. 6 timmar på flygplatsen. Neej.

Ni som gjort den här trippen tidigare gav mig råd förra året när jag hade en knapp timmes marginal mellan flygen. Och jag hann bra. Men nu?
Om planet landar i Aten kl 11.50, finns då en rimlig liten chans att hinna med 12.25-flyget till Naxos?

/Evie

Frappe
2005-03-31, 12:05
Bokade tidigt Novair Stockholm - Aten, framme 11.50, och från Aten kl 14 till Paros. Lite stor klaff, men ändå klaff.
Nu ringer Olympic Airlines och har ändrat Parosflyget till 12.00 och 18.00. Så typiskt. 6 timmar på flygplatsen. Neej.

Ni som gjort den här trippen tidigare gav mig råd förra året när jag hade en knapp timmes marginal mellan flygen. Och jag hann bra. Men nu?
Om planet landar i Aten kl 11.50, finns då en rimlig liten chans att hinna med 12.25-flyget till Naxos?

/Evie[/QUOTE]

Nej du hinner inte med även om du bara har handbagage.....!!!

Hälsningar Camilla

Marianne
2005-03-31, 15:27
Jag var inne och kollade båttider häromdagen, och såg att det fanns en snabbåt till Paros vid 16/16.30-tiden med ankomst till Paros strax efter 19.

Den skulle jag satsa på i stället, om det passar med veckodag, minns inte om den går varje dag, men kolla på GTP.

Marianne

Evie
2005-04-05, 01:14
Det verkar gå en båt 16.30 varje dag som är framme vid 19.30.

Funderar på att ta 15.30-flyget till Mykonos. Får sitta dryga 3 timmar på flygplatsen, men vinner några timmar på det ändå. Och sitter nog hellre på flygplatsen i tre timmar än motsvarande tid instängd på flygbåt efter två timmar i buss...