Logga in

Visa fullständig version : Sikinos

Fix
2015-03-31, 13:12
Hei

Noen som har besøkt Sikinos de siste årene. Har lyst til å bo i Chora eller Kastro. Noen som kan anbefale et hotell med god utsikt og AC?

Fungerer det greit med buss til/ fra strand?

Takker for svar!

Kalimera
2015-03-31, 20:06
Noen som har besøkt Sikinos de siste årene. Har lyst til å bo i Chora eller Kastro. Noen som kan anbefale et hotell med god utsikt og AC?Fungerer det greit med buss til/ fra strand?I Chora finns ingenstans att bo vad jag känner till. I Kastro finns några pensionat. Kaminia Rooms to Let är de enda jag känner till. Jag tror inte att det har någon hemsida, men någon från pensionatet brukar vara i hamnen när båtarna lägger till. Kolla med google annars.

Det går badbåt till Agios Georgios till Malta. Bussen går endast mellan hamnen och Kastro/Chora.

Pyttan
2015-03-31, 21:51
När vi var där för tre år sedan så gick det buss till Agios Georgios. Det var i början av juli. :)

Kalimera
2015-04-03, 11:19
När vi var där för tre år sedan så gick det buss till Agios Georgios. Det var i början av juli.Aha, tack för det tipset! klapp_klap

jtk1000
2015-04-27, 13:23
Det finnes et hotell i Chora. Har ikke brukt det selv, men hjemmesiden ser bra ut: http://www.stegadi.com

Bussen går som skrevet helt til Agios Georgios, og den går nå også til Episkopitemplet.

Kalimera
2015-04-27, 15:16
Bussen går som skrevet helt til Agios Georgios, og den går nå også til Episkopitemplet.Tack för tips! Vet du hur ofta bussen går till Agios Georgios och Episkopi?

FSH
2015-04-27, 20:46
Så här såg tidtabellen ut när vi var på Sikinos i juli 2013.

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1620&pictureid=16613

Kalimera
2015-04-28, 08:50
Så här såg tidtabellen ut när vi var på Sikinos i juli 2013.Tack snälla! klapp_klap

Åkte ni till Episkopi? Det står Winery i tidtabellen, är det där de odlar vindruvor mellan Chora och Episkopi? Fanns bara ett litet hus och en vinodling när vi gick till Episkopi senast.

FSH
2015-04-28, 16:25
Ursprungligen postat av Kalimera
Åkte ni till Episkopi? Det står Winery i tidtabellen, är det där de odlar vindruvor mellan Chora och Episkopi? Fanns bara ett litet hus och en vinodling när vi gick till Episkopi senast.

Ja, vi åkte till Episkopi och på vägen dit passerade vi Winery. Det var en vinodling precis som du säger och så vitt jag minns fanns ett café på Winery. Jag har för mig att de även hade vinprovning. Det var i alla fall mer än ett litet hus. Några klev av bussen men vi fortsatte till Episkopi där vi fick ungefär 20 minuter på oss medan bussen väntade.

Kalimera
2015-04-29, 10:22
Ja, vi åkte till Episkopi och på vägen dit passerade vi Winery. Det var en vinodling precis som du säger och så vitt jag minns fanns ett café på Winery. Jag har för mig att de även hade vinprovning. Det var i alla fall mer än ett litet hus. Några klev av bussen men vi fortsatte till Episkopi där vi fick ungefär 20 minuter på oss medan bussen väntade.Det blir bara bättre och bättre det här. :) Verkligen roligt att det händer saker på lilla Sikinos! klapp_klap

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/sikinos-wine.jpg

Så här såg det ut när vi senast gick till Episkopi. Antar att vinodlingen ser annorlunda ut idag. Sikinos var tidigare känt för sitt vin. Hoppas att det berömmelsen kommer tillbaka.

FSH
2015-04-29, 19:16
Såg att vingården har en egen hemsida med bilder och lite information.

http://manaliswinery.gr/en/

Kalimera
2015-04-29, 20:55
Såg att vingården har en egen hemsida med bilder och lite information.Tack! Det ser ju helt fantastiskt ut. Ännu en anledning att återvända till underbara Sikinos. klapp_klap

Fix
2015-04-30, 07:22
Tusen takk for nyttige tips og god informasjon!

Det blir besøk på Sikinos tidlig i juli.

Kalimera
2015-04-30, 10:08
Det blir besøk på Sikinos tidlig i juli.Grattis! klapp_klap

Alala
2015-04-30, 11:35
Den vingården skulle jag gärna besöka! :p

/ Anne :)

Kalimera
2015-04-30, 15:32
Den vingården skulle jag gärna besöka!Jag också!

Netwolf
2015-05-01, 06:53
Nu blev man allt sugen på Sikinos igen. snyft_drop
Inte för att jag varit där, men jag har varit sugen förr :)

/Netwolf