handdator

Visa fullständig version : Pylos


LenaochJanis
2015-03-29, 13:37
Vi var på en taverna i Pylos. Medan vi väntade på maten gick jag runt och tittade på gamla svartvita fotografier som hängde på väggarna. Då kom en servitör fram till mig, han var väldigt lik Onassis. Så pekade han på ett av fotografierna och sa':
" They are all singers, you know....the old ones....the best ones....they're all gone now.
En i och för sig helt alldaglig mening, men det var tonen och sättet han sade det på, som gjorde att jag blev berörd. Det fanns så stort vemod i det han uttryckte. Jag kan inte tänka på Pylos utan att minnas det fotografiet och det han sade.
Det är inte alltid de stora arkeologiska minnesmärkena som ger avtryck.
/Lena

Monica P
2015-03-29, 14:25
Lena, de gamla sångerna och artisterna är mycket uppskattade här, mer än jag var van vid i Sverige. Om du varit med om någon musiktillställning vet du vad jag menar: alla sjunger med och kan texterna till älskade sånger och känner till artisternas namn !

LenaochJanis
2015-03-29, 15:08
Lena, de gamla sångerna och artisterna är mycket uppskattade här, mer än jag var van vid i Sverige. Om du varit med om någon musiktillställning vet du vad jag menar: alla sjunger med och kan texterna till älskade sånger och känner till artisternas namn !

Vet du Monica, jag saknar sättet att umgås på, som var vanligt i Sverige när jag var barn. Mycket sång, alltid någon som hade en gitarr, fiol eller dragspel, och alla sjöng med. Nuförtiden verkar det som sommaren är den årstid då man tycker det är o.k. med sång och musik när man träffas. Därför tycker jag att det är så roligt att se och höra människor som spelar och sjunger vid middagsbord och vid andra tillfällen, precis som man gör i Grekland.
/Lena

Lissi
2015-03-29, 15:10
Vet du Monica, jag saknar sättet att umgås på, som var vanligt i Sverige när jag var barn. Mycket sång, alltid någon som hade en gitarr, fiol eller dragspel, och alla sjöng med. Nuförtiden verkar det som sommaren är den årstid då man tycker det är o.k. med sång och musik när man träffas. Därför tycker jag att det är så roligt att se och höra människor som spelar och sjunger vid middagsbord och vid andra tillfällen, precis som man gör i Grekland.
/Lena

Instämmer!
fb_gilla

Lissi

Kalimera
2015-03-30, 11:58
Det är inte alltid de stora arkeologiska minnesmärkena som ger avtryck.Håller helt med dig. Jag brukar alltid stanna till framför gamla bilder på tavernor och fantisera om svunna tider.