handdator

Visa fullständig version : GREKLANDSRESAN

Malina
2015-03-19, 14:28
Ikväll sänd på TV2 en dokumentär som verkar helt underbar!

Handlar om ett gäng pensionärer som reser till Grekland.Flera är rullstolsburna och sjuka. De verkar ÄLSKA vistelsen!Se mer på TV2 hemsida!

Athanasia
2015-03-19, 14:41
Tack för tipset!klapp_klap

Sunny12
2015-03-19, 14:49
Den ska jag se... kul!.. klapp_klap

(tror inkfish tipsade om den tidigare)

Malina
2015-03-19, 15:09
Ja, det stämmer nog att Inkfish gjorde det... Ursäkta en förvirrad tant.

Sunny12
2015-03-19, 15:19

Fast det var bara bra med en påminnelse!... :D

Abi
2015-03-19, 15:32
Fast det var bara bra med en påminnelse!... :D

Ja, påminnelse samma dag är inte dumt, när åldern stiger Ang_elx

bye_byeAbi

inkfish
2015-03-19, 15:59

Försök inte, du vill bara spela förvirrad för att komma med på resan! ;)

Jag har sett trailers för den och bölar varje gång, jag är ju mitt uppe i det med mina föräldrar. Man borde skicka blommor till den där Takis, vilken fantastisk människa!

MetaxaHasse
2015-03-19, 16:11
Jag har sett trailers på detta också och..ja..ska jag ta min far en resa till..skrev om det tidigare och funderingen fortsätter..
Hasse

Irene53
2015-03-19, 21:26
Ett helt fantastiskt program...alla borde få så mycket kärlek och sol:) Hälsar Irene som precis sett den underbara RESAN TILL GREKLAND !!!!fb_gilla

Marianne
2015-03-19, 21:31
Tack før påminnelsen, Malina!
En helt UNDERBAR dokumentær, såå livsbekræftande nær bara viljan finns!

Sunny12
2015-03-19, 21:37
Vilken underbar resa de fick "gamlingarna"..personalen vilka hjältar!!..klapp_klap

Det gör så gott med SOL och VÄRME....inget är omöjligt var ju budskapet genom hela filmen och det är ju SANT!!

Särskilt gillade jag en av damernas kommentar... (hon som aldrig varit utomlands)

"Jag ska inte dö nyfiken ".. RÄTT inställning!.. :)

Det kom en hel del glädjetårar under denna dokumentär.. HELT UNDERBAR!!
Många skratt med, de var några goa gubbar där.. flabb_flab

Baeckman
2015-03-19, 21:37
Tack Tackis!!

Mycket trevligt program!

Har man bara Benvärmare, Flugsmälla och ett
hyfsat Rödvin så klarar man sig. :)

Pian
2015-03-19, 21:40
Jag skrev nyss en ny tråd om Greklandsresan, missade denna;), blev rörd till tårar, vilken fantastisk resa och film.

Malina
2015-03-19, 21:54
Ja, det var en fin,rolig och rörande dokumentär!

Jag minns när min Pappa och styvmor reste till Paleochora 1994.Då var Pappa Olle 80nånting och hade väl inte badat i havet på år och dag.
Första dagen badade han inte,men andra dagen fick jag med honom på en långsam promenad längs strandkanten och så gick vi ner i vattnet och Pappa bara LADE sig på rygg och flöt och LOG och njöt! Det var alldeles underbart att uppleva!

Nu undrar jag om någon noterade vart detta underbara sällskap reste. Nånstans nära Tessaloniki var det,men var?

Lissi
2015-03-19, 22:43
De var i Pefkochori på Halkidikihalvön.

Lissi

Monica C
2015-03-19, 22:50
Ett fantastistikt program,vilken eldsjäl denna man Takis är❤️
Jag både skrattade och grät och längtan till Grekland är STOR!!
Monica:o

kari
2015-03-19, 23:45
Tusen takk, Inkfish:) og Malina:) for info, og påminnelsen, som gjorde at jeg og ble oppmerksom på, og fikk se, denne fantastiske dokumentaren :D fb_gilla

Athanasia
2015-03-20, 06:03
Underbar dokumentär!klapp_klap

Pyttan
2015-03-20, 07:17
DEOO! 😃

Sunny12
2015-03-20, 09:52
DEOO! 😃

flabb_flab..ja han var go !..fb_gilla

maji
2015-03-20, 10:22
Instämmer i allt ni skriver_B-anana
Tänk att det finns så underbara människor som vill hjälpa de äldre att få lite guldkant på livet.
Tackis är värd alla lovord han kan få!
Underbar dokumentär!

//majibye_bye

Abi
2015-03-20, 15:16
DEOO! 😃

:D:D:D

bye_byeAbi, som ska se den igen.

Hasse
2015-03-20, 16:12
Det var en MYCKET sevärd dokumentär, det fanns så mycket att upptäcka hela tiden och hur man kunde följa allas förväntningar.

Särskilt tänkte jag förutom det man faktiskt fick se, hur mycket ANNAT arbete det verkligen måste ha varit som vi tittare bara kunde förnimma.

Den glädje all personal OCKSÅ kände när de t.ex bar ner tanterna till havet, trots att det är en så fysiskt tung arbetsuppgift.

Men självklart, alla gamlingarnas sanna och stora glädje över hur de upplevde allt de fick vara med om trots att de emellanåt var så oroliga inför resan. Jag tyckte det var väldigt tråkigt att höra hur några anhöriga hade förbjudit sin familjemedlem att åka med för att Takis "inte kunde garantera till 100% att inget skulle hända" snyft_drop __D

/ Hasse:cool:

inkfish
2015-03-20, 16:18
Jag kan inte släppa damen med rakt avklippt grått hår och diadem. Som hon strålade!

Det var en helt fantastisk liten film. Man såg ju hur de äldre fick mer liv under veckans gång, för att avsluta med den storslagna festen. Här rann tårarna!

Storartat gjort av både Takis, personalen och kommunen. Och efter att resorna utvärderats har kommunen beslutat sätta av en halv miljon om året för "liknande verksamheter" för vårdtagarna på äldreboendena. Det måste ju betyda att utvärderingarna visade att resorna verkligen varit lyckade. Heja Västervik!

Lissi
2015-03-20, 17:00
Instämmer Inkfish!

Jag minns särskilt kvällsbilderna från båten, tillbaks från Nea Marmaras, då personal och de äldre låg och vilade på båtdurken mot relingen i solnedgången. De äldre låg lutade mot personalen som höll om dem. Vilken närhet!
Vilken lycka att ha sådan personal!
Självklart är de flesta inom vården av samma kaliber och det är underbart att det synliggörs på detta sätt.

Själv är jag för egen del glad över alla "pärlor" som tar hand om min mamma hemma vid de dagliga besöken.

Fördubbla lönerna så yrket blir attraktivt!

Lissi

Hasse
2015-03-20, 17:26
Jag minns en mycket minnesvärd sekvens ur filmen Gökboet, Milos Formans mästerskapelse.

McMurphy heter väl han som Jack Nicholson spelar, han får ju spatt vid ett tillfälle och tar med alla de andra galningarna ut till havet om jag minns någorlunda rätt? Han nästan kidnappar dem!!

Där får de leva ut, SKRATTA, busa, äntligen få komma bort från en iskall miljö där de helst ska tyna bort. Sen blir de bryskt tillbakaforslade, McMurphy "tas om hand".........

Inte direkt likheter kanske men SKRATTEN förenar, likaså friheten klapp_klap

/ Hasse :cool:

inkfish
2015-03-20, 17:48
Lissi - jag reagerade också på den värmen och närheten. Och den snabba interiören när en av damerna och en av undersköterskorna skulle sova i sin delade dubbelsäng. Min mamma har personalens order att trycka på larmet om hon behöver gå på toaletten på natten, men här fanns inga larm, här fanns närhet. "Nu väcker du mig inatt om det är något". Då bölade jag igen.

Det enda jag inte förstod var varför anhöriga inte organiserade en samtidig resa. Jag hade stått först i kön!

Monica C
2015-03-20, 19:00
Lissi - jag reagerade också på den värmen och närheten. Och den snabba interiören när en av damerna och en av undersköterskorna skulle sova i sin delade dubbelsäng. Min mamma har personalens order att trycka på larmet om hon behöver gå på toaletten på natten, men här fanns inga larm, här fanns närhet. "Nu väcker du mig inatt om det är något". Då bölade jag igen.

Det enda jag inte förstod var varför anhöriga inte organiserade en samtidig resa. Jag hade stått först i kön!

Helt fantastiskt!!!
Ja jag skulle oxå stått först i kön om jag hade varit anhörig,istället för att inte låta sin mamma eller pappa åka pga att Takis inte kunde lova till 100%att inget skulle hända.Hur tänker man.
Jag har en god vän och tidigare kollega som oxå är en eldsjäl som fixar resor för dialyspatienter och deras anhöriga.Mycket uppskattat av alla.
Monica:)

inkfish
2015-03-20, 19:30
Jag tycker inte att man ska döma det där för hårt, jag vet smärtsamt väl hur det är att vara orolig och sorgsen anhörig, det är kanske inte alltid orden faller rätt.

Men jag hade tyckt det varit underbart att få åka med mina föräldrar, helt klart.

Kalimera
2015-03-21, 14:08
Nu har jag också sett programmet. Helt fantastiskt! Tack Tackis! Tack Västerviks kommun, och alla andra! klapp_klap

Jag tänkte hela tiden på resan vi gjorde när min mamma fyllde 80. Vi firade födelsedagen på Santorini, där vi stannade en vecka. Sedan åkte vi till Naxos där vi stannade fem dagar, innan vi åkte till Santorini igen. För mamma var det två veckor av total lycka, och hon pratar fortfarande om resan. Idag är hon 87. Kan inte låta bli att lägga ut några bilder från den resan.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/mamma_80.jpg

Först doppet på kanske 10 år, i poolen på Honeymoon.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/mamma_80_2.jpg

Lyckan att träffa Paris och Julia igen. Det hade hon aldrig trott.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/mamma_80_3.jpg

Att komma fram till Naxos.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/mamma_80_4.jpg

Att komma till Agios Prokopios Hotel.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/mamma_80_5.jpg

Att bada i havet igen, efter många, många år av längtan.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/mamma_80_6.jpg

Hon var så söt när hon spatserade runt med sin rollator. :)

Tänk om det fanns fler "gamlingar" som fick uppleva detta!

Anna Pernilla
2015-03-21, 14:58
Nu såg jag den också. Grät ifrån första stund, till den sista... Så fint det finns så snälla omtänksamma människor! Hoppas så flera skulle få uppleva en liknande resa! Jag har tagit med mamma på flera resor, och det är inte så lätt alltså. Och att du Janne tog med din mamma till Naxos, med färgor och allt! Fantastiskt!

Annki
2015-03-21, 15:15
Underbara bilder Janne, Tack för att du delade med dig av dem.

Och filmen var så fin. Det var som om de gamla blev 20 år yngre då de kom till Grekland, och de trötta ögonen och kropparna började LEVA! Skildringarna av de små ögonblicken var också underbara; mannen och kvinnan i solstolarna som hade köpt små presenter till varandra som ett ungt nyförälskat par, hemfärden på båten i kvällssolen och männen som försökte kommunicera med de grekiska männen på keféet. En helt underbar film och en stor eloge till Takis som lät sin dröm bli verklighet, hans kärlek till de gamla gick inte att ta miste på.

Ni som inte sett den, se den!
http://www.svtplay.se/video/2759771/greklandsresan/greklandsresan-avsnitt-1

yannis
2015-03-21, 15:23
Vilka fantastiskt underbara bilder, Janne!
Nu ska vi snart se filmen också (repris klockan 16.25).
Birgitta.

Malina
2015-03-21, 16:25
Fint med din Mamma Janne - har läst om det förut,men tål ett återseende.Då förstår ni hur underbart det var att se min Pappa i Libyska havet!

Kalimera
2015-03-21, 16:40
Då förstår ni hur underbart det var att se min Pappa i Libyska havet!Jag förstår exakt vad du menar. Och den där inre känslan av lycka när man ser andra lyckliga är obetalbar!

Malina
2015-03-21, 17:50
Ja!

Thira
2015-03-21, 18:43
Har precis sett den på Svt Play. Fantastiskt alldeles fantastiskt. Tänk om fler äldre kunde få uppleva detta.Så fina de var i sina solhattar, solbrillor och shorts. Och så mycket livslust!
Jag ska ha detta i åtanke med min lilla mams när den dagen är kommen att hon ev. blir beroende av andras hjälp för sitt välmående.

Thira
2015-03-21, 18:45
Underbara foton Janne.

kari
2015-03-21, 18:49
Nu har jag också sett programmet. Helt fantastiskt! Tack Tackis! Tack Västerviks kommun, och alla andra! klapp_klap

Jag tänkte hela tiden på resan vi gjorde när min mamma fyllde 80. Vi firade födelsedagen på Santorini, där vi stannade en vecka. Sedan åkte vi till Naxos där vi stannade fem dagar, innan vi åkte till Santorini igen. För mamma var det två veckor av total lycka, och hon pratar fortfarande om resan. Idag är hon 87. Kan inte låta bli att lägga ut några bilder från den resan.

Hon var så söt när hon spatserade runt med sin rollator. :)

Takk for at du delte de f i n e bildene fra din mamma's lykkelige dager i Hellas, Janne :)

kari
2015-03-21, 19:22
IGJEN tusen takk for at jeg fikk vite om, og sett "Greklandsresan" :D

Det var så s t o r t :D - at det virkelig går an å få det til :D -det å se "m u l i g h e t e r istedet for hindringer" som denne fantastiske ILDSSJELEN, Takis, gjorde klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Han skulle vært "kopiert" opp, t e n k om alle kommuner hadde hatt sin "Takis":D

RØRENDE var selvsagt også Innsatsen til pleiere/ledsagere, den nære og gode omsorgen klapp_klap
- og selvsagt, ikke minst de fantastiske personlighetene av noen resenærer gjorde dette til den største TVopplevelsen jeg kan huske og ha hatt på l e n g e , om noen gang klapp_klap

Men uten TAKIS, ingen tur klapp_klapfb_gillaklapp_klap

Jeg er ikke fremmed for å flytte på meg om noen år;)
- det m å bli til VAESTERVIK Kommune :D

Selv hadde jeg den store gleden av å ha min mor med til Hellas 8 - 9 ggr i perioden 1986 - 2003 :) Min far fikk slag og var på sykehjem og hun var hans trofaste besøk hver dag, det ville hun, og kunne ikke la være om hun var hjemme ( selv om vi gikk på besøk)
Men hun t r e n g t e avlastning, og når hun reiste så langt greide hun å slappe av og n y t e :)
De alle fleste turene var det kun hun og meg, kvalitetstid :) Hun elsket Hellas. og hadde ikke vært der før vi to reiste sammen :)

Den siste Hellasturen hun fikk, da var hun 86 1/2 år, var sammen med hele familien, et herlig minne for oss alle:) Hun døde da hun var 92...,
og jeg er/var l a n g t fra noen "Takis", min mor var funksjonsfrisk, trengte t i d , litt tålmodighet skulle nok til ;) - men hun klarte seg selv, og var så positiv til alt :) - først på den siste ferien trengte hun rullator:)

Det er ikke vanskelig å finne noe å ha dårlig samvittighet for:o
( for oss kvinner spesielt tror jeg )
Så det er godt å ha gjort n o e brabye_bye

Lissi
2015-03-21, 19:45
Underbart Janne!!!!

Här är några bilder från vår resa med min svärmor i månadsskiftet mars/april 2007 till Peloponessos med bl a Nafplio och Kardamili och en del byar däremellan....

Mamma och son

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Peloponessos%201_zpsstitzcdi.jpg

Morgonbad en av de första dagarna i april...och ja, Claes och jag badade också!

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Bad%20foumlrsta%20veckan%20i%20april%20Jaumlrnlady_zps398dambo.jpg

Fest, en sen kväll i Kardamili. Claes och jag var de som ville gå hem först och då var klockan mer än 01!

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Kardamili%20nattfeest_zpsggbeynls.jpg

Frukost i Kardamili

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Frukost%20Kardamili_zpsp0dj7xvf.jpg

Kap Sunio

http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Kap%20Sunio_zpsh6uyugaj.jpg

ÅH så glada vi är att vi gjorde denna resa! 2011 hade svärmor och Claes bokat resa till Rethymno för svärmor ville bada i Medelhavet en gång till, men då svek hälsan!

Nu är svärmor 90 år och just idag sa hon att hon minns denna resa med sådan glädje.

Lissi

simetra
2015-03-22, 09:00
Har nu äntligen fått tillfälle att se denna fint gjorda dokumentär. All heder åt Takis, medföljande personal och dessa otroligt charmiga äldre med diverse olika krämpor som ändå ger sig den på att följa med. Man blir både glad och rörd samtidigt snyft_drop... ingenting är verkligen omöjligt! / Simetra :)

naxoss
2015-03-22, 10:56
Min mamma är 80 år och åker alltid två veckor till Kreta varje september med sin särbo. De veckorna infaller alltid när jag och min man är i Paleochora. Då tar mamma och hennes man bussen ner till Paleochora, hyr ett rum några nätter och umgås med oss. De knatar ner till sandstranden, allra längst bort, badar och mamma sitter på stenarna och torkar som en vacker äldre sjöjungfru.
Det är bra motion att gå hela sandstranden bort i vattenbrynet, i den åldern. Vi kommer att ses i Paleochora i år igen :)

Lena

Admirala
2015-03-22, 11:31
Greklandsresan var et herlig program, takk for tipset!

Underbart Janne!!!!

Här är några bilder från vår resa med min svärmor i månadsskiftet mars/april 2007 till Peloponessos med bl a Nafplio och Kardamili och en del byar däremellan....

Lissi

Så hyggelig gjensyn med svigermor!

Lissi
2015-03-22, 13:03
Så hyggelig gjensyn med svigermor!

Hon frågar ofta om vi har träffat dig igen! Vi får snart se till att jag kan svara JA!;)

Lissi

Admirala
2015-03-22, 17:42
Hon frågar ofta om vi har träffat dig igen! Vi får snart se till att jag kan svara JA!;)

Lissi

Helt enig _B-anana

Kalimera
2015-03-22, 18:13
Underbar bilder Lissi! klapp_klap

Jag la en länk till den här sidan på min mammas Facebooksida. Trodde att hon skulle svara typ "oj vilka fina bilder, det var kul att se dem igen". Men hon skrev: jag är bara 86 år. :)

Lissi
2015-03-22, 18:40
Janne, det är noga med damers ålder! Glöm inte det;)

Lissi

piam
2015-03-22, 19:44
Ja,passa sig noga,min kompis sa tant åt min mamma.Det var inte populärt!
Mor min fyller snart 91 år.

Pia

Kalimera
2015-03-22, 21:19
Janne, det är noga med damers ålder! Glöm inte det;)

Ja,passa sig noga,min kompis sa tant åt min mamma.Det var inte populärt! Mor min fyller snart 91 år.

Jag lovar att passa mig hädanefter. :)

jeabys
2015-03-23, 16:46
Åh ja vilken fantastisk dokumentär! Blir så varm i hjärtat. Har redan sett den 2 ggr :). Jag tycker förstås att Tackis med personal är fantastiska. Sedan var det härligt att "lära känna" pensionärerna. Ska ses igen :)

AnnelieT
2015-03-23, 20:10
Vi är mycket stolta här i Västervik över vår Tackis! I kväll under Kommunfullmäktiges möte fick han och ett par till ta emot blommor.

Resan de gjorde gick till Halkidiki och de var totalt 18 pensionärer och 17 personal.

2005 valdes Tackis till Årets Västervikare, för sina insatser inom äldreomsorgen och vi är många som hoppas att han kommer att få bli det i år också.

/Annelie

Kalimera
2015-03-23, 20:42
2005 valdes Tackis till Årets Västervikare, för sina insatser inom äldreomsorgen och vi är många som hoppas att han kommer att få bli det i år också.Det hoppas jag verkligen att han blir utsedd till igen. klapp_klap

inkfish
2015-03-23, 22:04
Vi är mycket stolta här i Västervik över vår Tackis! I kväll under Kommunfullmäktiges möte fick han och ett par till ta emot blommor.

Resan de gjorde gick till Halkidiki och de var totalt 18 pensionärer och 17 personal.

2005 valdes Tackis till Årets Västervikare, för sina insatser inom äldreomsorgen och vi är många som hoppas att han kommer att få bli det i år också.

/Annelie

klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Han borde bli Årets svensk!

Lissi och Janne - härliga, varma bilder!

Janne - jag minns ju din mamma från hennes första resa till Santorini och Honeymoon. Hon var ett enda stort leende i de fyra dagar som vi var där gemensamt <3 Och alla andra blev också ett enda stort leende så snart hon dök upp, inte minst de grekiska vännerna.

malou
2015-03-23, 22:33
Lissi - jag reagerade också på den värmen och närheten. Och den snabba interiören när en av damerna och en av undersköterskorna skulle sova i sin delade dubbelsäng. Min mamma har personalens order att trycka på larmet om hon behöver gå på toaletten på natten, men här fanns inga larm, här fanns närhet. "Nu väcker du mig inatt om det är något"

Det slo meg også, nettopp denne varmen og nærheten mellom personalet og pasientene. Hånd i hånd for natten, dette kommer jeg aldri til å glemme. Vakkert. På det hjemmet jeg kjenner til, som anhorig/pårørende, var der ingen hånd å holde i, lite trygghet. Kanskje heller ikke så lett for den demente å huske at alarm er noe man kan trykke på for å få hjelp.

Thakis - det skulle være flere som ham. Ja, han burde få en hilsen. Og filmen burde spres slik at andre kan se at det e r mulig fb_gilla
å få til - og at også eldre med ulike helseproblemer o g s å kan ha stor glede av en reise, få vind i håret og bade i havet.

malou
2015-03-23, 22:37
..og stor takk til dere som har lagt ut bilder fra reiser med mammaer, hyggelig å se så mye glede dere i mellom :). - Håper j e g en dag kan korrigere mine barn ved si 'jeg er b a r e 86 år!', til og med på FB.
fb_gilla

KR
2015-03-24, 00:04
Fantastiskt!
//
KR

LaRose
2015-03-24, 01:55
Tack för ditt inlägg, AnnelieT! Det kändes så skönt att läsa.

Thira
2015-03-24, 07:01

/Annelie

fb_gilla

Netwolf
2015-03-24, 08:46

/Annelie

Vilken insats av personal och deltagare! Det var svårt att inte röras över den glädje som visades. En riktigt feelgood-film! klapp_klap
Kul dessutom att det var i Pefkhori på Kassandra-halvön, vilket jag besökte i somras.

Själv är jag nyligen hemkommen från en vecka på Teneriffa, där vi firade min svärmors 75-årsdag. Vi hyrde ett eget hus med pool och svärmor var som ett barn på utflykt. Ja, hon ville inte ens åka hem, utan hon ville vara där "för evigt". Jag tror hon blev 10 år yngre på den veckan.
Innan vi åkte, så var det mycket "inte ska jag..", "..jag är för gammal..", "det är för besvärligt.." etc. Nu kan hon inte prata om nåt annat (och då ska ni veta att hon pratar mycket även i normala fall ;)).

/Netwolf

ouzakia
2015-03-24, 10:50
Instämmer med alla här, vilket program !!!
Längesen jag har både skrattat hjärtligt och fått tårar i ögonen när jag sett på tv.
All heder till Takis, personalet och framförallt til pensjonisterna som vågade resa, trots allt. Tufft gjort klapp_klap _B-anana

Lissi
2015-03-24, 11:20
Vi kanske skulle gå samman alla vi som har äldre närstående och göra en gemensam resa. Jag skulle gärna på egen bekostnad åka med som ledsagare även om mina nära är för gamla att vilja åka med! Jag tror att vi skulle kunna få en underbar resa!;)

Min förre detta make Hans åkte med sin helt blinde och nästan döve farbror till Rethymno år 2000. Mycket fix innan med rullstol, att få rätt boende osv. Farbror Gunnar ville så gärna få bada i havet och uppleva värmen. Han älskade också solen. Han älskade även vin, grekisk mat och ouzo och det fick han så mycket han ville. Det var jobbigt med allt praktiskt för fd maken men en upplevelse att få se glädjen hos farbrodern. Han var SÅ glad att kunna få bada varje dag och satt och njöt av allt på markterassen. Tyvärr fick jag inte ledigt från lärarjobbet i maj så jag kunde inte åka med.

Lissi

Bea
2015-03-26, 22:29
Nu har jag också sett, fällt en tår och skrattat högt. Extra roligt tycker jag det är att det är Umebor som gjort filmen! (Eftersom jag känner dem och är Umebo själv flabb_flab)
Bea