handdator

Visa fullständig version : Matsedlar


Malina
2006-03-31, 13:43
Apropå det här om roliga skyltar,så har ni väl alla lagt märke till den fullständigt underbara och mycket egenhändiga stavningen på en del
matsedlar.På Engelska alltså...

I Paleochora hade de "Frigid squid"tex. och på Naxos "Fritted eggs".
Mums!

Kalimera
2006-03-31, 13:53
I Paleochora hade de "Frigid squid"tex. och på Naxos "Fritted eggs".
Mums
:D

Det är exakt sådana bilder jag vill ha. Har du några?

Lite off topic: Det värsta/roligaste jag upplevt i menyväg såg jag i en liten by i Indien. På menyn stod det Fried Children i stället för Fried Chicken. flabb_flab

Masouraki
2006-03-31, 13:57
På menyn stod det Fried Children i stället för Fried Chicken. flabb_flab

:eek: :eek: :D flabb_flab flabb_flab

inkfish
2006-03-31, 13:59
Sånt älskar jag också!

På Symi har jag sett GWLCH PUDDING.

Kommer att ångra till döddagar att jag aldrig beställde det.

Malina
2006-03-31, 14:02
Tyvärr har jag inga bilder! Ska skärpa mig till nästa gång.

Kalimera
2006-03-31, 14:05
Tyvärr har jag inga bilder! Ska skärpa mig till nästa gång.Bra. Håll kameran redo i sommar. :)

Elisabet
2006-03-31, 14:48
Det har ju varit en del roliga skyltar i fototävlingarna. De får väl också vara med i galleriet?!

Men fotograferat fula tavlor, DET tror jag du är ensam om att att ha gjort Janne flabb_flab

Netwolf
2006-03-31, 19:27
:D

Lite off topic: Det värsta/roligaste jag upplevt i menyväg såg jag i en liten by i Indien. På menyn stod det Fried Children i stället för Fried Chicken. flabb_flab

På Mallis så hade de "Perro Caliente", dvs varm hund på spanska. Det tog ett tag innan jag fattade att vad som avsågs var - Hot Dog!

Elisalinn
2006-05-25, 14:18
För några år sedan var vi på Mallis. En kinakrog hade menyer bl a på svenska och där kunde man läsa följande:

Söt och sur fläskboll (mums)
Sockerinlagd kyckling????
Friterade risar med ägg
Kycklingboll med paprika och nuddlar och sist men inte minst
Jetteräkör

Vi råkade passera strax innan de skulle öppna och utanför sitter en kines och förmodligen undrar varför dessa två "långnäsor" håller på att skratta ihjäl sig.

Admirala
2006-05-25, 16:03
Nede i veien her selger de sandwitch... En sandheks med ost og tomat, parakalå.

Lamp shops er en gjenganger på greske menyer. Lamb chops, altså. Jeg har en venninne som jobber i en lampebutikk her nede. En kompis, også greker, som ikke kjenner henne så godt, spurte meg hvor hun jobber.

- In a lamp shop, svarte jeg.
- She's a butcher? spurte han flabb_flab

(Og hans engelsk er hundre ganger bedre enn min gresk, så man kan jo tenke seg hvilke ord jeg utgyter på mitt haltende vis snyft_drop )

Peter
2006-05-25, 16:42
...sandwitch... En sandheks...

Sandhäxa. :D _B-anana klapp_klap Det kommer att bli MITT stående uttryck för sässongen när man ser tjejerna ligga och pressa på stranden... Ang_elx flabb_flab :rolleyes:

Peter - hukar något litet... :cool:

ricky
2006-05-25, 16:44
Det har ju varit en del roliga skyltar i fototävlingarna. De får väl också vara med i galleriet?!

Men fotograferat fula tavlor, DET tror jag du är ensam om att att ha gjort Janne flabb_flab

NÄHÄ !!!
Men mina bilder gills inte, dom är från Spanien:mad: flabb_flab

Hellen
2006-05-25, 19:16
(Og hans engelsk er hundre ganger bedre enn min gresk, så man kan jo tenke seg hvilke ord jeg utgyter på mitt haltende vis snyft_drop )

Själv kan jag bara några få ord på grekiska men kan ändå inte låta bli att skratta åt hotellvärden som varje dag i två veckor frågade oss "Have you been to the bitch today?"
I efterhand, hemma, kom vi (manliga delen av sällskapet) på jättemycket roliga svar vi kunde gett honom.:)

(kanske mer hör hemma direkt under språk, glömde att det stod matsedlar i rubriken) f´låt

myssa
2006-05-25, 20:48
språkförbistring kan bli väldigt roligt.
som när vi bodde en gång på hotellet ANAIS HOLIDAY i agia apostoli.
varje kväll då vi skulle hem med taxi från diverse nöjen frågade chaffisen vart vi skulle och vi svarade ANAIS HOLIDAY och varpå han svarade yes, yes nice, but where to go??
sen förblev det så här resten av semestern.
greker har en förmåga att alltid fråga var man bor och alla tyckte vi svarade konstigt. så många skratt det blev. a nice holiday....
myssa........