handdator

Visa fullständig version : Det var väl själva den...


Bluesea
2006-03-31, 10:48
Sedan augusti förra året har vi sagt att vi inte skulle till Grekland i år för vi skulle spara pengar till en större semester året därpå. Men i går sprack den nu inflammerade grektarmen med en smäll. Hos Sterling hittade jag tre biljetter tur och retur Stockholm - Athén från 9 - 24 juni för...håll i er nu: 5.400:- totalt! Inklusive skatter och allt. Det vore rent brottsligt att låta ett sådant här tillfälle gå oss ur händerna, så ett ett antal febrila tangenttryckningar senare är vi nu blivande Greklandsresenärer.

Så det blir till att damma av de gamla ryggsäckarna än en gång. Om vi är ledsna? Tror inte det.

Lättad Bluesea

Kalimera
2006-03-31, 11:05
Så det blir till att damma av de gamla ryggsäckarna än en gång. Om vi är ledsna? Tror inte det.Grattis till klokt beslut och billiga biljetter! klapp_klap Blir det Tilos direkt?

Bluesea
2006-03-31, 11:28
Vi ska ha några dagar i Athén först, eftersom temperaturen förhoppningsvis är hyfsat dräglig. Men sedan tuffar vi nog mot Tilos. Det blir både Omonia Square och Omonia Café på samma resa, så att säga.

Bluesea

inkfish
2006-03-31, 12:22
Haha, jag minns vad du skrev men jag är inte förvånad;)

Kalimera
2006-03-31, 12:54
Det blir både Omonia Square och Omonia Café på samma resa, så att säga.Skriv en bok under resan, titeln har du ju redan: Från Omonia till Omonia och tillbaka igen. :)

Bluesea
2006-03-31, 13:05
Strålande idé. Antingen tror folk att jag gjort en djup inre resa, eller att jag snurrat runt i Omonia-rondellen 17.500 gånger. Gissa om de blir överraskade när de väl öppnat boken.

Bluesea

Lissi
2006-03-31, 13:09
Haha, jag minns vad du skrev men jag är inte förvånad;)

Kul med fler som ångrar sig!!!:D :D :D Vi håller just nu på att planera om sommarens resa för andra gången... Kythera väckte andra tankar!


Lissi - som ju inte heller skulle till Grekland i år!

8 dagar kvar till den första av årets resor._B-anana !

solstråle
2006-03-31, 19:46
Underbart att höra att det inte bara är jag som liksom av en inre kraft tvingas att boka då billiga flygbiljetter finns tillgängliga. För att därefter inse att det är ju inte bara flygresan som kostar. Men vad gör väl det när båtluffning är det mest fantastiska som finns!