handdator

Visa fullständig version : Bonusdagar!!


Mysan
2006-03-31, 10:39
Hipphurra för bonusdagar!

Vad menar människan:confused: ?
Jo så här är det: när vi bokade vår tvåveckorsvistelse på Rhodos var nerresan bestämd till:
Avg Sturup - ca em (Mytravel-flyg)
Ank Rhodos - ca kväll
En vecka efter bokningen blev det avg kl 07.25 och ankomst kl 11.45. Kanon, nästan en hel dag extra!flabb_flab

Hemresan har hela tiden varit
Avg Rhodos - 12.50 (Novair)
Ank Sturup - 15.45
Igår ändrades detta till avg kl 21.00 och ankomst 23.40 och dessutom får vi åka hem med SAS. Detta innebär en hel dag till på Rhodos!!
_B-anana

I stället för 12 dagar semester blir det ju nu helt plötsligt 13,5!klapp_klap klapp_klap
Nu blir det nog två nätter på Symi i stället för en!

Kalimera
2006-03-31, 11:14
I stället för 12 dagar semester blir det ju nu helt plötsligt 13,5!
Grattis! Kul att flygförändirngar kan vara positiva också, oftast är det ju åt andra hållet. Eller ännu värre - inställda flyg. Som grädde på moset har du nu blivit med avatar också. :)

Mysan
2006-03-31, 11:22
Jag tackar o bockar mjukast för "avataren"!
Vad det gäller bonusdagarna får jag väl bara hålla tummarna att de håller i sig. Än är ju inte resplanen huggen i sten:cool:

Lissi
2006-03-31, 13:16
Vad det gäller bonusdagarna får jag väl bara hålla tummarna att de håller i sig. Än är ju inte resplanen huggen i sten:cool:

Vi har fått vår flygtid ändrad 2 ggr med Fritidsresor i april...Sista budet är ut på morgonen kl 09.00 till Kreta och hem därifrån kl 14.30...Känns bra , men första budet var ut kl 07.00 och hem 23.30...Sen hade vi ett annat bud ett par veckor, ännu sämre än de andra....Hade varit ännu bättre.med det första!.Nu försvann ju nästan en dag! Så det kan komma fler bud för er!
Lissi

Eva L
2006-03-31, 13:59
Apollo ändrade min flygtid innan jag ens hunnit ta till mig att resan var bokad. Ok nu betydde det inte så mycket den här ggr men om jag redan hade hunnit boka biljett på nattbussen hade det inte fungerat eftersom planet går iväg ännu tidigare än beräknat. Fattas nu bara att dom skjuter fram flygtiden så inrikesbiljetten som är bokad till kvällen innan inte går att använda.
Undrar verkligen över dessa ändringar som verkar vara standard hos vissa charterarrangörer. För den som bor nära spelar det kanske mindre roll men för den som bor långt bort och är beroende av andra kommunkationer som kanske måste bokas långt innan är det krångligt och ibland dyrbart. Någon som har en bra förklaring till alla ändringar? Har rest massor av ggr med Vingresor och där var det aldrig några ändringar.

Eva

Lissi
2006-03-31, 14:28
Vi har ju rest charter i alla år nästan och allra mest med Apollo och Fritidsresor... det har aldrig varit problem med ändringar förr, det är under de två tre senaste åren detta börjat förekomma..Jag tror det är mycket tightare ekonomiskt nu för charter bolagen och ALLA plan MÅSTE vara fulla för att det ska löna sig...förr fanns alltid några lediga stolar på planen...de gick ändå! Därför alla dessa ombokningar!
Som Du säger för oss som bor i Lund t ex och som åker tåg nästan från dörr till dörr till Kastrup spelar dessa ändringar ingen större roll.... så länge man inte har anslutning i Grekland att tänka på... Men lite irriterande är det dock!

Lissi

Mysan
2006-03-31, 14:29
När det gäller anslutningar har vi ju tur. Vi har Sturup inom 2,5-3 timmars bilresa. Förr gick ju anslutningsbussar men har inte sett till dem på flera år. Fast de blev till sist lika dyra som att åka bil fram och tillbaka samt ställa den på långtidsparkeringen.
Vad det gäller resebolagens ständiga ändranden av flygtid så har jag inget bra svar. Just Apollo kanske köper lediga stolar precis som vi gör som inte vill åka charter:confused: ;) . Å nu hittade de ett helt SAS-plan som stod tomt!:p

inkfish
2006-03-31, 19:13
Precis Lissi! Vad Apollo sysslar med tror jag kallas flygoptimering - så packade kärror som möjligt i luften, och varje kärra ingår i ett pussel där man kanske ser att man behöver ta hem folk från Rodos med kärra A som egentligen flög ner folk till Santorini.

En del av det där permanentas ju också, som att man från Landvetter till Karpathos går ner på Samos för att släppa av utresenärer och ta ombord hemresenärer - som i sin tur får mellanlanda på Karpathos.

Vi får nog vänja oss vid det där, antar att det är priset vi betalar för att biljetterna är billiga.

(Mysan: underbar katt på avataren:) )

Titti
2006-03-31, 20:24
Gissa om vi blev förvånade, när vi skulle flyga hem från Cypern i måndags! I stället för ett "My Travel"-plan möttes vi på plattan av ett plan med texten "Air Greenland". Besättningen var också grönländsk. Men det var rätt, vi skulle resa med det till Arlanda, och vi hamnade inte i Thule. Antagligen en smidig lösning från researrangören, dock något överraskande för oss.

Titti.

inkfish
2006-03-31, 20:40
I stället för ett "My Travel"-plan möttes vi på plattan av ett plan med texten "Air Greenland". .

Då hade jag dött:eek: flabb_flab

martinifk
2006-04-04, 15:46
Våran avresetid har blivit ändrad från ca 07:00 på morgonen till 10:00 på förmiddagen detta är tråkigt eftersom vi åker när vi nästan skulle ha varit framme:mad: men man får väl hoppas att det ändrar sig positivt igen
ja, det ju nu 106 dagar kvar så tid för ny ändring finns ju........:rolleyes:


Martin (som deppar efter 0-0 premiären för IFK mot Öster)snyft_drop

Mysan
2006-04-04, 16:53
Nu är det bara 67 dagar, 14 timmar, 33 minuter kvar.... :cool: Än så länge har vi kvar våra bonusdagar, men jag är inne varje dag och kollar.
Du Martin, jag kan hålla med dig om att fotbollsresultatet var deprimerande och det trots att jag bor i Växjö (fast född i Gbg).Ang_elx

Mysan
2006-06-02, 08:30
Nu vill jag bara vara tjatig! Fast det känns kul ändå flabb_flab flabb_flab
9 dag kvar till avgång och fortfarande har jag mina bonusdagar kvar klapp_klap klapp_klap .

Har dessutom slagit till och bokat platser på planet ner så nu behöver vi inte köra som galningar för att komma först i kön vid incheckningen!Ang_elx
Längtar redan efter frukosten på flygplatsen, starten på Greklandsresan om man så säger. Tror det kommer att kännas konstigt att duscha och äta frukost hemma vid 01.15 innan jag sätter mig bakom ratten och kör familjen. Måste ju fylla på med mer frukost senare.:D
LÄNGTAR!!
/Mia