Visa fullständig version : Hotell nära flygplatsen
Mollybus
2015-03-15, 07:35
Vi tänkte försöka boka ett inrikesflyg den här gången när vi kommer ner till Athen men det flyget går först morgonen efter vi kommer. :)
Så jag önskar tips på bra boenden nära flygplatsen. Vi tänkte inte ta oss in till Athen den här gången utan hålla oss i närområdet kring flygplatsen. bye_bye
Peris Hotel är ett bra alternativ Hotellet är beläget just utanför flygplatsområdet.
Ägaren hämtar och lämnar vid ankomst och avgång. Frukost ingår i priset
som ligger på cirka 80 € per natt för tvåbäddsrum.
Egen hemsida finnes.
Arne
Håller med Arne
http://www.perishotelapt.gr/
Jättebra alternativ. det finns en liten trädgård med sittgrupp och en liten taverna en bit ner på gatan. För en natt med hämtning och lämning vid flyget är det perfekt. Frukosten kommer på bricka att avätas på balkongen;) En halvtimmes promenad så är ni vid stranden...
Annars är väl hotel Corali i Rafina också ett bra alternativ. Bussen dit går från en hållplats framför hotell Sofitel ....Biljett köps på bussen.
Det tar ca 35-40 min att åka . I Rafina finns ju lite mer att göra på kvällen.
Lissi - som åker via Rafina om 24 dagar!
Vi tänkte försöka boka ett inrikesflyg den här gången när vi kommer ner till Athen men det flyget går först morgonen efter vi kommer. :)
Så jag önskar tips på bra boenden nära flygplatsen. Vi tänkte inte ta oss in till Athen den här gången utan hålla oss i närområdet kring flygplatsen. bye_bye
Men boka flyget i VÄLDIGT god tid! Planen är små och efterfrågan stor.
Birgitta
Mollybus
2015-03-15, 11:09
bye_byebMen boka flyget i VÄLDIGT god tid! Planen är små och efterfrågan stor.
Birgitta
bye_bye Ja vi tänker boka idag för nu har vi bestämt rutten. :) Vi vet hur små vissa plan är som det vi flög med till Milos för ett antal år sedan. Jösses det var som en liten buss med 13 sittplatser. Hoppas detta plan är något större iallafall. Ang_elx
Mollybus
2015-03-15, 11:12
Peris Hotel är ett bra alternativ Hotellet är beläget just utanför flygplatsområdet.
Ägaren hämtar och lämnar vid ankomst och avgång. Frukost ingår i priset
som ligger på cirka 80 € per natt för tvåbäddsrum.
Egen hemsida finnes.
Arne
Tack! Vi bodde nog där för några år sedan och då var vi nöjda. klapp_klap
Ville ha några fler tips att utgå från denna gång och att få tips från Kalimerianer brukar ju vara ett bra sätt att hamna rätt _B-anana :p
Kalimera
2015-03-15, 17:41
Ville ha några fler tips att utgå från denna gång och att få tips från Kalimerianer brukar ju vara ett bra sätt att hamna rättJag vet att några läsare som har bott på Myrto Hotel som ligger hyfsat nära flygplatsen, och nära Rafina, och de har varit nöjda. Finns på booking.com (http://www.booking.com/hotel/gr/myrto.sv.html?aid=371587)
Mollybus
2015-03-15, 18:29
Jag vet att några läsare som har bott på Myrto Hotel som ligger hyfsat nära flygplatsen, och nära Rafina, och de har varit nöjda. Finns på booking.com (http://www.booking.com/hotel/gr/myrto.sv.html?aid=371587)
Tack för det tipset. klapp_klap Jag ska kolla upp det med en gång.
Kalimera
2015-03-16, 19:07
Tack för det tipset. klapp_klap Jag ska kolla upp det med en gång.Berätta gärna vad ni tyckte om ni bor där.
Mollybus
2015-03-16, 21:28
Berätta gärna vad ni tyckte om ni bor där.
Vi har tittat och stället ser väldigt fint ut men jag tror vi bor på Peris igen. Det är närmare och inte så långt att gå ner till stranden trots allt.
Om vi ska stanna fler nätter på fastlandet någon gång framöver så kan det mycket möjligt bli på Myrto för det ser väldigt fint ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.