handdator

Visa fullständig version : Våren är äntligen här! Eller?


Kalimera
2006-03-31, 08:22
Så här såg det ut på vår bakgård i morse. :mad:

http://www.kalimera.nu/bilder/forum/sno.jpg

Det syns inte på bilden, men det snöar. Ska det aldrig ta slut! __D

Masouraki
2006-03-31, 08:28
Så ser det ut här också:mad: Blev inte glad imorse när jag vaknade.Längtar efter vårsolensnyft_drop

dimitris
2006-03-31, 08:39
Solen skinner i Aten.

Temperaturen ligger på 21 på eftermidagen och imorgon, Lördag, jag åker till stranden!

dimitris
Aten

p.s. Vem vill vara med? klapp_klap

Masouraki
2006-03-31, 08:43
imorgon, Lördag, jag åker till stranden!

dimitris
Aten

p.s. Vem vill vara med? klapp_klap[/quote]
Får jag hänga me?;) Jag är så trött på vädret här hemma:(

ciakoohler
2006-03-31, 08:45
http://i24.photobucket.com/albums/c16/ciakoohler/Vren060328007.jpg

ciakoohler
2006-03-31, 08:46
Våren i Skåne 28 mars

wilda
2006-03-31, 08:57
Tack ciakoohler! Du ger hopp om våren här i snöiga Stockholm :) :) :)


Och tyst med dig Dimitris.__D

Agda
2006-03-31, 14:14
Solen skinner i Aten.

Temperaturen ligger på 21 på eftermidagen och imorgon, Lördag, jag åker till stranden!

dimitris
Aten

p.s. Vem vill vara med? klapp_klap
Jag tror att jag följer ditt exempel och tar en tur till stranden i morgon!_B-anana Det blev hett på gården idag,när teperaturen är +20 i skuggan.Men något dopp blir det inte!
Agda

Janérik
2006-03-31, 21:45
I går morse hade vi 17 grader, problemet var bara att det var minusgrader, jag var för övrigt i Gällivare då. Här i Umeå har det vräkt ner snö så vi får skotta dagligen men nu verkar det ha slutat, kanske det blir vår ändå.

Mvh Janérik

Zofty
2006-04-01, 00:15
Kalinixta Dimitris!
Det beror på vilken strand du ska åka till?
Senast jag var i Aten var under OS-tiden och då hittade jag ingen fin strand..
Vattnet strax utanför Aten är ju bara grumligt och obehagligt....
Tycker du ska komma upp till Leptokaria eller Sarti beach i Halkidiki i sommar!!

Fillakia
Zofty

Arne
2006-04-01, 09:04
Vår???? För fem minuter sedan tog jag denna bild utanför huset.....

http://www.sendpix.com/albums/06033123/kwks5ljtn0/


Arne

dimitris
2006-04-01, 10:21
Kalinixta Dimitris!
Det beror på vilken strand du ska åka till?
Senast jag var i Aten var under OS-tiden och då hittade jag ingen fin strand..
Vattnet strax utanför Aten är ju bara grumligt och obehagligt....
Tycker du ska komma upp till Leptokaria eller Sarti beach i Halkidiki i sommar!!

Fillakia
Zofty

Jag åker snart till Porto Rafti. Stranden heter "erotospilia" [the cave of love]!!!

dimitris bye_bye

Riitta
2006-04-01, 10:58
Såg första snödroppen i rabatten i morse:) Snön hade dragit sig tillbaka en bit så dropparna kom fram:) Annars finns det fortfarande gott om snö kvar:o

Riittabye_bye

guppel
2006-04-02, 00:06
Såg första snödroppen i rabatten i morse:) Riittabye_bye

Nu blev det ett genombrott, när droppet från taket idag vid 14-tiden grävt tillräcklig snömassa ur rabatten vi sydsidan på Torpet.
Det fladdrade försiktigt upp en knoppig snödroppe med LÅGA BEN !!!

Torpet ligger en mil öster om Enköping..__D

VAR I H-E är våren ?????:cool:

//Frys-Gupp

Lisbeth K
2006-04-05, 15:10
Under eftermiddags promenaden nu med min lilla "spanjor" (vår lilla hund från Spanien) hörde jag först ett läte som jag inte kunde identifiera,,,,,gick lite till ner mot vattnet, där stod den!
Stor och stolt,,,,HÄGERN har landat!!
NU ÄR DET VÅR!!
Även öm det fortfarande kommer lite snö och temperaturen bara är 1,4 + så kan jag bara konstatera att våren är härklapp_klap Sothönsen simmar okring tillsammans med gräsänder och svanparet och som sagt den stoltaste av alla är här!flabb_flab
Lisbeth K

Riitta
2006-04-05, 16:21
I dag känns det lite mer vår. Gav mig lös på äppelträdet och knipsade av massa tjuvskott:) Där snön var borta i rabatterna så var lökväxterna lite på gång. Dom sätter nog fart ordentligt nuklapp_klap Två små primulablommor hade vågat öppna sig också. Påskliljorna har kommit upp ca 1 cm:)

Det skall nog bli vår i år också:)

Riittabye_bye

Titti
2006-04-05, 17:29
Jag lyssnar och tittar också ivrigt efter vårtecken. Och visst finns det! Här i Segeltorp har bofinken kommit och drillar för fullt. Gröngölingen tjoar i skogsbrynet. Sångsvanar rastade på åkern vid Arninge i morse. Mina lökar som jag satte i höstas tittar upp ur landet flera cm. Snödroppar och vintergäck blommar. Det är något särskilt med våren, man känner sig glad och förhoppningsfull.

Titti.

Ruby
2006-04-05, 18:18
Jag såg årets första tussilago idag - eller tussilagoknopp ska man kanske säga... :rolleyes: Och i rabatten syns sedan någon vecka början till tulpanknoppar. Inomhus har krukväxterna börjat reagera på ljuset - härligt! :)

Ruby

Janérik
2006-04-05, 21:53
Suck, här har det kommit en decimeter snö idag, eller jag vet inte om det är en decimeter, vill inte gå ut och titta men det kom åtminstone rejält.

Mvh Janérik

malou
2006-04-06, 08:41
Var det noen som sa at våren endelig er her? Som har blomster i hagen, som beskjærer trær? :) Heldige dere. Der vi bor snør det. Tett i tett. Sånn skal det da ikke være i april. Selv de tidlige løkblomstene våger seg ikke opp av jorden.

Malou

Eva L
2006-04-06, 09:31
Suck, här har det kommit en decimeter snö idag, eller jag vet inte om det är en decimeter, vill inte gå ut och titta men det kom åtminstone rejält.

Mvh Janérik

Jag satt på bussen mellan Skellefteå och Umeå igår kväll. Vindrutetorkarna orkade nsäatn inte med den blöta snön som vräkte ner. Bättre med kallsnö.

Eva

Eirini
2006-04-06, 09:46
Forstar att det har varit en jobbig vinter med mycket sno i Sverige. Men snart kommer varen!

Har haft vanner fran Sverige har i Aten den har veckan. De var jatteglada att fa komma till varmen och igar var vi nere vid havet och myste pa stranden. Kallt i vattnet men varmt i sanden.

bye_bye

Ivi
2006-04-06, 17:57
I Finland säger man att nysnön är döden för den gamla...i så fall har det varit rena massbegravningen i dag, för blötsnön har verkligen vräkt ner :D
Ska bli intressant att se hur mycket drivorna har sjunkit ner under påsken. Hoppas verkligen att det märks när vi är tillbaka från Kreta 23/4.
Förra året åkte jag skidor på havsisen under sista veckan av april. De trodde inte sina öron när vi berättade om detta på Rhodos, där vi landade under första veckan i maj! :D

Ivi

Ypsilon
2006-04-07, 13:20
Här i södra Finland vräker våtsnön ner.... Med en vecka kvar till (+24 i dag) Kreta orkar man inte klaga!
Ypsilon