handdator

Visa fullständig version : Karpathos Village?


olaj
2015-03-04, 13:43
Hej
Funderar på en resa till Karpathos och till detta hotell; Karpathos Village
Någon som har erfarenhet från detta hotell?

// Ola J

karinafp
2015-03-04, 14:08
Mysigt och trevligt hotell. Jag har inte bott där själv men känner många som är mycket nöjda och återkommer år efter år. Andra är inte lika nöjda, men det beror nog på vilka förväntningar man har och vad man vill få ut av sin semester. Det ligger rätt långt ut från stan i ett turistiskt område med inte mycket annat än hotell och tavernor runt omkring. Men fantastisk utsikt ner över stranden och bukten får du om du har tur. Badskor rekommenderas. Det är sandstrand fram till vattenbrynet, sedan blir det sten och klippbotten. Stora vägen till Aperi måste korsas för att komma ner till stranden. Öronproppar kan nog också vara bra att ha, om Konstantinos Palace (stort hotell i närheten) ska ha lika högljudd kvällsunderhållning som tidigare år. Å andra sidan ska högtalarna stängas av vid midnatt, så om man inte behöver sova så tidigt spelar det ju ingen roll. :)

För min egen del tycker jag det ligger för långt bort från Pigadia och den bästa - innersta - delen av stranden (med sandbotten), men det är ju jag, det. ;) Jag bor helst mitt inne i stan. Ang_elx

Karin