Visa fullständig version : Att vara svensk är att vara människa
Nektaria
2015-02-27, 12:01
Alexandra Pascalidou lämnar Sverige. Debattartikel idag:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article19012067.ab
Hälsningar
Lena
Riktigt trist, men man orkar till en viss punkt. Hur hon orkat genom alla år, övergår mitt förstånd.
@Alexandra. Om du läser detta. Kom tillbaka nån gång! Vi är många som kommer sakna dig!
/Netwolf
Alexandra Pascalidou lämnar Sverige. Debattartikel idag:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article19012067.ab
Hälsningar
Lena
Debattartikeln är från förra året, undrar om du kanske länkade galet?
Vad jag såg igår skulle hon lämna Sverige ett tag, för att hämta andan. Hoppas verkligen inte att hon fattat ett ännu mer drastiskt beslut.
#vibackaralexandra
Nektaria
2015-02-27, 12:33
Debattartikeln är från förra året, undrar om du kanske länkade galet?
Vad jag såg igår skulle hon lämna Sverige ett tag, för att hämta andan. Hoppas verkligen inte att hon fattat ett ännu mer drastiskt beslut.
#vibackaralexandra
Ser det nu! Men ack lika aktuell.......
Lena
Ja, det är sannerligen aktuellt. Och Det hon skrev i samband med det här är hjärtskärande.
Janne - en grej slog mig. Den här bilden sprids överallt för att stötta och visa motstånd. Vad tror du om att lägga den på Kalimeras förstasida? Upphovsrätten tror jag inte du behöver tänka på, alla vill ju att den ska spridas. Jag TROR att det är Bang som var först med den men är inte säker.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1585&pictureid=16245
Nektaria
2015-02-27, 13:18
fb_gilla
Lena
Riktigt trist, men man orkar till en viss punkt. Hur hon orkat genom alla år, övergår mitt förstånd.
@Alexandra. Om du läser detta. Kom tillbaka nån gång! Vi är många som kommer sakna dig!
/Netwolf
fb_gilla
Ja, det är sannerligen aktuellt. Och Det hon skrev i samband med det här är hjärtskärande.
Janne - en grej slog mig. Den här bilden sprids överallt för att stötta och visa motstånd. Vad tror du om att lägga den på Kalimeras förstasida? Upphovsrätten tror jag inte du behöver tänka på, alla vill ju att den ska spridas. Jag TROR att det är Bang som var först med den men är inte säker.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=1585&pictureid=16245
fb_gilla
MetaxaHasse
2015-02-27, 15:33
Jag fick upp ögonen för Alexandra på tiden med programmet Mosaik..då,för att jag tyckte(o tycker fortfarande)att hon är en söt tjej..sedan började jag se mer av programmet o vad hon sa..det var mycket klokheter..
Sedan då hon var med som specialkomentator m.m.under Greklands OS..där hon bildligt,härligt berättade om Grekland...Hon får härmed ett GULDHJÄRTA!
Hasse
Kalimera
2015-02-27, 16:32
Janne - en grej slog mig. Den här bilden sprids överallt för att stötta och visa motstånd. Vad tror du om att lägga den på Kalimeras förstasida? Upphovsrätten tror jag inte du behöver tänka på, alla vill ju att den ska spridas.Bra idé! klapp_klap
Bilden ligger nu på startsidan.
BRA JANNE, tack! klapp_klap
Läste förresten att Alexandras utlandsresa var planerad sedan tidigare. Hon kanske åker till sin lägenhet i Glyfada eller tillbaka till Thailand, där hon var för bara ett tag sedan.
Tydligen var det i alla fall innan tänkt att hon skulle vara tillbaka i Ring P1 vecka 21 igen.
Bra idé! klapp_klap
Kanon, Janne! klapp_klap
BRA JANNE, tack! klapp_klap
fb_gilla
Härligt Janne!
Nu kan vi vara än mer stolta över att få ha tillgång till en kanonsajt som Kalimera!
Bra idé! klapp_klap
fb_gilla
MVH zakka
LenaochJanis
2015-02-27, 20:20
fb_gillaBra idé! klapp_klap
Monica C
2015-02-27, 22:03
fb_gillaBra idé! klapp_klap
fb_gillafb_gilla
Monica:)
Nektaria
2015-02-27, 22:09
Bra idé! klapp_klap
Tack Janne!! fb_gilla
Lena
Intressant. På denna tid som tråden funnits skulle ett ämne --om att inte kunna fälla stolen på flygsätet varit fullklottrat, tex. --eller var man ska äta i Chania, --eller nån annanstans varit fullt med goda råd. Det är inte denna tråd. Nu gäller det frågor om helt andra värden. Kom igen nu o visa vad en sida som Kalimera kan betyda. Tack Janne för din aktivitet.
Intressant. På denna tid som tråden funnits skulle ett ämne --om att inte kunna fälla stolen på flygsätet varit fullklottrat, tex. --eller var man ska äta i Chania, --eller nån annanstans varit fullt med goda råd. Det är inte denna tråd. Nu gäller det frågor om helt andra värden. Kom igen nu o visa vad en sida som Kalimera kan betyda. Tack Janne för din aktivitet.
Vi sympatiserar med Alexandra Pascalidou, ger fb_gilla och inga hatande nättroll syns till. Jag förstår, uppriktigt sagt, inte riktigt vad mer du vill att vi ska göra här på Kalimera? Bara att fler gör tummen upp?
Tummen upp för Alexandra och Kalimera!
Ja man kan bara förundras över och berömma henne för vad hon har gjort inom olika områden. Nu ska jag t.ex. kolla lite i hennes kokbok, för att se hur hon lagar pastitio.
fb_gilla/Jannis
... hur hon lagar pastitio.
Tack för den. Nu väckte du den hungriga vargen i mig... snyft_drop:)
Vi sympatiserar med Alexandra Pascalidou, ger fb_gilla och inga hatande nättroll syns till. Jag förstår, uppriktigt sagt, inte riktigt vad mer du vill att vi ska göra här på Kalimera? Bara att fler gör tummen upp?
Håller med.... vad ska vi säga... SÅ.. tummen upp!.. fb_gilla
fb_gilla
Nektaria
2015-02-28, 12:54
DN 27/2 2015
ALEXANDRA PASCALIDOUS SAK ÄR VÅR:
http://www.dn.se/ledare/signerat/amanda-bjorkman-alexandra-pascalidous-sak-ar-var/
Lena
Även Malin Ullgren i DN (http://www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-nu-ar-hatstyret-har/) var otroligt bra häromdagen.
Ingrid Gunilla
2015-02-28, 15:38
Bra gjort Janne!fb_gilla
Kalimera
2015-02-28, 16:44
Här (http://www.pascalidou.se/blogg/) skriver Alexandra om sina känslor, och sina beslut.
fb_gilla
Monica P
2015-02-28, 20:41
Men när blev det SÅ ILLA i Sverige??? Jag fattar ingenting. Min man blev kallad svartskalle vilket han nonchalerade, ena sonen bytte till mitt flickefternamn och fick lättare jobb, det var ungefär den nivån på motviljan mot utlänningar. Vad har hänt???
Ja du Monica, vi är många som undrar vad som händer i Sverige nu... Det fria ordet är ju värderat så högt och missbrukas så på det grövsta...twitter, instagram, FB och hashtag och allt vad det heter som en annan knappt vet vad det är.....Det blåser kallt i Sverige.....så man kan gråta...
Lissi
Men när blev det SÅ ILLA i Sverige??? Jag fattar ingenting. Min man blev kallad svartskalle vilket han nonchalerade, ena sonen bytte till mitt flickefternamn och fick lättare jobb, det var ungefär den nivån på motviljan mot utlänningar. Vad har hänt???
Ja, det kan man undra.. :mad:...det verkar bara bli värre och värre dessutom!
Jag mår illa bara av att höra och läsa hur en del blir behandlade, fy skäms!!!.. __D
Ja Monica P. Man undrar verkligen! Emilio och jag talade om det här när vi åt middag.Jag tycker att det har kommit nyligen/plötsigt.
För många år sen bodde E.i Norrland. Han hade vänner som var högst ordinära bönder.
Blev bjuden på kaffe och prat sattes igång om bl.a flyktinförläggningen på orten.(Det här var på 80-talet). Värdparet ondgjorde sig över flyktingarna och sade bla bla bla bidrag osv.Då sa Emilio "Kom ihåg att jag också är invandrare"."Nej, inte du",sa dom...
De kände ju E =ofarlig...
Helena S
2015-03-01, 09:19
Ja, det kan man undra.. :mad:...det verkar bara bli värre och värre dessutom!
Jag mår illa bara av att höra och läsa hur en del blir behandlade, fy skäms!!!.. __D
Håller med dig Sunny12... Tyvärr! :mad: :confused: __D
Men fb_gilla till Alexandra och Kalimera
Det frågar sig de flesta även i Sverige, Monica. Under något slags yttrandefrihetsflagg ska man kunna säga allt. Rasism och sexism har blivit tillåtet, när den fantastiska bilden av Danuta Danielsson som riktar en smäll med handväskan mot bakhuvudet på en nazist blir aktuell igen efter 30 år - då handlar diskussionen om "våldshandlingar mot oliktänkande" istället för det absurda i att moderna nazister marscherar på gatorna i svenska småstäder. Det är skrämmande.
Vi hade Ny Demokrati, vi fick flashback, vi fick en massa anonyma kanaler att sprida hat i, vi fick den högerextrema vågen i Europa, vi fick Sverigedemokraterna. Det sämsta du i det läget kan vara i debatten är kvinna och invandrare med åsikter om rasism och/eller jämställdhet. Träsket av bittra, hatiska, fega män med skärmens behagliga anonymitet bara växer. Det är Sverige idag.
Tack Eva!
Den här har du redan sett, men jag tänkte på Monicas frågor när jag läste chefredaktörsbloggen på Aftonbladet (http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/2015/03/sondagskolumn-135-om-det-fortryckta-folket-och-alexandra-pascalidou/) idag.
Bra idé! klapp_klap
fb_gilla
Pascalidou ska ge första intervjun i Aktuellt kl 21 (om hon inte ryker pga Saudiavtalet, Aktuellt aviserade intervjun på twitter innan Saudinyheten kom).
Jösses så bra hon var. Stark comeback!
Jösses så bra hon var. Stark comeback!
Absolut, håller med.. tänk vad hon fått utstå alla dessa år.. jag har varit lite dåligt uppdaterad när det gäller henne.. trodde aldrig det var så allvarligt!
Kämpa på Alexandra!.. klapp_klap
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.