handdator

Visa fullständig version : Karpathos i maj


Kalimera
2015-02-17, 09:20
Årets första resebrev är publicerat. Ni kan läs det här (http://www.kalimera.se/resebrev/2015/resa-till-karpathos-i-maj.html).

Lissi
2015-02-17, 10:31
Trevligt resebrev! Jag har aldrig varit på Karpathos och ön ligger ganska långt ner på " nya öar att upptäcka-listan" men det är lika kul att läsa för det ;) Jättefina foton!!klapp_klap.

Lissi

Masse
2015-02-17, 14:13
Kul att ni gillade en av favoriterna bland våra "återvändaröar"! Några år sedan vi var där senast. Men nu har abstinensen börjat bli svår så det får snart bli en tur dit igen. Trevligt resebrev1

:) Masse

inkfish
2015-02-17, 14:30
Har inte heller varit där på länge men känner att Karpathos inte är avskrivet när jag ser de fina bilderna. Trevligt resebrev! :)

yannis
2015-02-17, 15:27
Även jag tyckte det var ett trevligt resebrev.
För en gångs skull blev jag lite intresserad av Karpathos.
Tack för fin läsning!
Birgitta.

Greklandsnoviser
2015-02-17, 17:44
Tack så hemskt mycket för alla fina ord och kul att ni gillade bilderna :)
Hoppas resebrevet lockar fler att åka till Karpathos, det är verkligen en underbar ö!

Vi åker dit ner igen om bara 93 dgr _B-anana

Kanske det dyker upp ytterligare ett resebrev från oss :rolleyes:

maji
2015-02-17, 18:05
Tack för jättefint resebrevklapp_klap
Har inte heller varit på Karpathos. Fick ställa in en resa dit för många år sedan och efter det har det inte blivit av.
Det finns ju några riktigt inbitna Karpathosfans här på forumet och visst är man lockad att besöka denna ö. Får bli när man blir pensionär och kanske kan åka lite oftare. Och det är ju ganska snart faktisktfb_gilla
//majibye_bye

karinafp
2015-02-17, 18:45
Det finns ju några riktigt inbitna Karpathosfans här på forumet och visst är man lockad att besöka denna ö.

Jo, men det är med viss risk, som du ser. Man fastnar gärna... ;)

Karin
med 120 dagar kvar _B-anana

Lissi
2015-02-17, 18:53
Visst är det härligt med återvändaröar...Men mer än en vill man nog ha ;)

Lissi

maji
2015-02-17, 19:02
Visst är det härligt med återvändaröar...Men mer än en vill man nog ha ;)

Lissi

Ja det är ju det som är "problemet":D Ju fler öar man besöker ju större blir chansen att man hittar en ny favorit.:rolleyes:

//majibye_bye

Thira
2015-02-17, 22:27
Så fint resebrev med många vackra foton.
Kul att ni hittat er favorit i övärlden. Är själv väldans sugen på just Karpathos.

Ylva A
2015-02-18, 10:15
Att Karpathos är en favoritö för många semesterfirare vet vi. Nu finns "risken" att det blir ännu fler som kommer. Det är så härligt, att få läsa om egna älsklingsställen.
/ Jannis

ellada
2015-02-19, 19:36
Mycket trevlig läsning var själv till Karpathos för några år sen
Jag har aldrig varken förr eller senare ätit så god mat tror jag gick upp
flera kilon Skriv gärna fler resebrev själv har jag 100 dagar kvar till Samos
Trevlig resabye_bye

kari
2015-02-19, 19:48
Takk for et fint reisebrev i ord og bilder fb_gilla

dromprinsen
2015-02-25, 18:47
Grekland är bara fb_gilla

KR
2015-02-26, 01:24
Tack för att ni delar med er.
Själv har jag inte varit på ön sedan 2003 men blir sugen på att återvända.
//
KR

Getpinglan
2015-06-04, 09:59
Hej!
Jättefint resebrev med härliga reflektioner och bilder. Blir inspirerad av att drömma om Karpathos, som jag inte varit på, då jag blivit lockat till Kreta de två senaste Greklandsresorna. Härliga bilder bla a på efterrätter, (försöker hålla mig lite borta från bakverken pga. baken - man vill ju få plats på flyget), men bilderna på loukomi var frestande. Trodde det var turkisk konfekt typ. Minns att Kallifatides skriver i någon av sina böcker mycket om just loukomi, men minns just nu inte vilken roll den hade. :-)


Ha det gottt!

karinafp
2015-07-18, 18:29
bilderna på loukomi var frestande. Trodde det var turkisk konfekt typ.

Det stämmer. Loukoumi är detsamma som turkisk konfekt, ett slags marmeladgodis. Det Greklandsnoviserna skrev om och visade bild på är loukoumades, ett slags små runda munkar. ;) Inte samma sak.

Karin