handdator

Visa fullständig version : Hotell Adonis kostar?


Smithan
2005-03-30, 21:25
Hej, nu har även vi längst upp i norr tinat upp och planerar ...Grekland. Vi reser 1 maj och stannar 4 veckor!!! Härligt.

Vi startar med 3-4 nätter i Aten och jag skulle vilja veta om någon känner till vad ett dubbelrum på Adonis kostar. Kom gärna med andra tips på fräscha hotell.
:) Anita

CarinaN
2005-03-30, 21:40
Vi har bokat rum på Adonis i slutet av juni, och ska då få betala 80 euro per natt inkl frukost. Inte särskilt billigt, men jag antar att det är betydligt billigare i maj.

Carina

Riitta
2005-03-30, 21:41
Jag har en 2004 års prislista och på den står det att ett dubbelrum mellan tiden1/5-31/10 kostar 77 euro.

I januari när vi bodde där kostade rummet 44 euro:)

Riitta

Riitta
2005-03-30, 21:43
Då har dom höjt några euro från förra året.

Riitta

Marianne
2005-03-30, 22:58
Ja, du får nog räkna med 80-82 euro i maj för ett dubbelrum med frukost. Maj räknas till högsäsongen.

Det är betydligt billigare nu i mars. I april är det mellansäsong.

Marianne

epiros
2005-03-31, 07:48
Hej, nu har även vi längst upp i norr tinat upp och planerar ...Grekland. Vi reser 1 maj och stannar 4 veckor!!! Härligt.

Vi startar med 3-4 nätter i Aten och jag skulle vilja veta om någon känner till vad ett dubbelrum på Adonis kostar. Kom gärna med andra tips på fräscha hotell.
:) Anita


Varför inte pröva detta ? Ligger bra till, nära till metrostationen vid Monastiraki och vettiga priser. Hotel Tempi på Aiouli-gatan. adress se privat meddelande.

:) epiros

Marianne
2005-03-31, 15:40
Tempi kan väl vara bra om man är ute efter ett billigare boende, men det är betydligt lägre kvalitet (mera slitet) - eller var i alla fall när jag såg det för ett par år sen. Personalen verkade trevlig.

Läget är också "mer slitet" på en trafikerad gata. Kan vara helt OK, men man måste ju också tänka på, att man får vad man betalar för. På Adonis bor du lugnare.

Marianne

epiros
2005-03-31, 16:18
[QUOTE=Marianne]Tempi kan väl vara bra om man är ute efter ett billigare boende, men det är betydligt lägre kvalitet (mera slitet) - eller var i alla fall när jag såg det för ett par år sen. Personalen verkade trevlig.

Läget är också "mer slitet" på en trafikerad gata. Kan vara helt OK, men man måste ju också tänka på, att man får vad man betalar för. På Adonis bor du lugnare.

Neej, läget är inte alls "slitet" på en trafikerad gata. Utan mycket lugnt på en gågata, hela kvarteret verkade upprustat och mycket trevligt, alldeles bredvid låg ett mysigt cafeneion. När jag besökte Athen i höstas gick jag förbi hotellet flera gånger eftersom jag bodde en bit därifrån på hotel Carolina, vilket däremot låg på en väldigt trafikerad gata, jag var aldrig in på hotel tempi, så om det var renoverat nyligen vet jag inget om. Men det är klart att man borde få något bättre standard om det skiljer 20-30 euro i priset för ett dubbelrum. Eller så är det "inne-läget" i Plaka som gör att det är dyrare på Adonis.

Därför ska jag i sommar själv prova hotel tempi ett par nätter och hoppas det kan vara ett prisvärt alternativ. Har aldrig provat hotel Adonis, men gick förbi där också i höstas och det såg också trevligt ut, fast om läget var så mycket bättre vet jag inte om jag vill hålla med om.

Ha det gott
:) epiros

Smithan
2005-03-31, 17:44
Tack för hjälpen. Vi har bott på Adonis och gillar det, men tycker att det är väl så dyrt. Har kikat på Tempi men är lite tveksam, jag klarar inte av att bo på ngt ruffigt ställe. Är det ngn som bott där och kan säga hur det är?

Om det finns kännedom om dessa andra hotell, är jag tacksam: Hotel Marina, Alma, Stanley, Oscar, Candia, Ionis, King Jason, Amaryllis inn och Aristoteles
:p Anita

Johanna
2005-03-31, 17:52
Hej,

Vi åker till Grekland i slutet av augusti och tänker spendera en kortare tid i Athen. Är det någon som vet hur man enklast (bäst) kommer i kontakt med Hotel Adonis och Acropolis House (som också rekommenderas av Kalimera)? Har de någon mailadress eller är det telefon som är bäst? Hur har ni, som har bott där, gjort när ni bokade rum?
Mvh
Johanna

anderss
2005-03-31, 18:28
Kolla under "Boka Hotell"

/anders

epiros
2005-03-31, 18:39
Tack för hjälpen. Vi har bott på Adonis och gillar det, men tycker att det är väl så dyrt. Har kikat på Tempi men är lite tveksam, jag klarar inte av att bo på ngt ruffigt ställe. Är det ngn som bott där och kan säga hur det är?

Om det finns kännedom om dessa andra hotell, är jag tacksam: Hotel Marina, Alma, Stanley, Oscar, Candia, Ionis, King Jason, Amaryllis inn och Aristoteles
:p Anita

Hör efter med "Delfi" , har för mig hon skulle bo där i höstas.

:) epiros

CarinaN
2005-03-31, 18:58
Hej,

Vi åker till Grekland i slutet av augusti och tänker spendera en kortare tid i Athen. Är det någon som vet hur man enklast (bäst) kommer i kontakt med Hotel Adonis och Acropolis House (som också rekommenderas av Kalimera)? Har de någon mailadress eller är det telefon som är bäst? Hur har ni, som har bott där, gjort när ni bokade rum?
Mvh
Johanna

Jag ringde till Adonis och bokade. Tror inte att de har någon mail-adress. När man ringer får man veta att man ska skicka ett fax där man bekräftar sin bokning och de vill även ha kreditkortsnummer som säkerhet. Om man inte skulle dyka upp så drar de pengar från kontot. Men om man avbokar senast tre dagar innan kostar det ingenting.
Carina

Riitta
2005-03-31, 19:40
Samma här. Jag ringde först och faxade sedan.
Något kreditkortsnummer frågade dom aldrig efter.Dom kanske glömde det:)

Vi trivdes jättebra där och personalen tyckte att Karin och jag var bra för landets ekonomi när vi kom från skivaffären med fulla påsar med skivor:)

Riitta

Marianne
2005-03-31, 22:40
[QUOTE=epiros
Neej, läget är inte alls "slitet" på en trafikerad gata. Utan mycket lugnt på en gågata, hela kvarteret verkade upprustat och mycket trevligt, alldeles bredvid låg ett mysigt cafeneion.
epiros[/QUOTE]

Förlåt, förlåt, det är jag som tar fel på gatan!
Du har rätt, epiros, Tempi ligger ju just på Eolou-gatan som är en gågata, och jag minns mycket väl utsikten från hotellet över blomstermarknaden - det var ju trevligt!
Men jag uppfattade hotellet som för slitet till att det lockade, trots den charmerande utsikten med alla blommorna.
Kul om någon bott där nyligen, eller provar det i sommar, för det kan ju hända att de har renoverat rummen.

Tempi går att hitta på nätet med bilder, och de har också e-mail. Adonis har inte e-mail.

Marianne

Smithan
2005-04-06, 12:01
Hej,

Vi åker till Grekland i slutet av augusti och tänker spendera en kortare tid i Athen. Är det någon som vet hur man enklast (bäst) kommer i kontakt med Hotel Adonis och Acropolis House (som också rekommenderas av Kalimera)? Har de någon mailadress eller är det telefon som är bäst? Hur har ni, som har bott där, gjort när ni bokade rum?
Mvh
Johanna


Jag har upptäckt att det går att boka Adonis på nätet, Men priset är högre än vad som sägs. Så det är kanske ändå bättre att ta direkt kontakt med hotellet.

Anita,
som fortfarande väntar på omdömen om Tempi hotel. Jag har skrivit till "Delphi" men har inte fått ngt svar.

Bossew
2005-04-06, 14:50
Om det finns kännedom om dessa andra hotell, är jag tacksam: Hotel Marina, Alma, Stanley, Oscar, Candia, Ionis, King Jason, Amaryllis inn och Aristoteles
:p Anita

Jag har alltid bott på Alma hotel vid Omonia sq. Det är billigt, helt och rent samt ibland trevlig personal. Detta räcker för mej. Har dock funderat på att testa Tempi nästa gång.

bosse

eija
2005-04-06, 21:01
Hej!
För många år sen vandrade jag en sommarkväll på gator i Aten och
försökte hitta ett billigt hotellrum. Det var ganska sent och jag var
redan mycket trött när jag märkte hotell Tempi på Eolou. Jag gick in och såg
säkert så ynklig ut, att den vänlige mannen på receptionen förbarmade
sig över mig och sa att det finns ett mycket litet rum alldeles oppe på taket (minns jag??).

Det blev hemskt åskväder, jag öppnade träluckorna på ett litet fönster, såg ut
och hjärtat stannade i mitt bröst: jag såg Akropolis alldeles mittemot mig
i ljuset av glänsande blixtar mot den svartblåa himlen. Det var svårt att
andas! Jag glömmer aldrig denna fantastiska syn. Därefter har jag inte
vågat besöka hotellet så att jag inte förlorar mitt kära minne :rolleyes:.

Jag har glömt allt annat, men tror att hotellet var ganska anspråkslöst med
vänlig personal. Jag var mycket nöjd och lycklig och fortsatte nästa morgon
till Saloniki.

mvh/Eija

Smithan
2005-04-06, 21:27
Jag har alltid bott på Alma hotel vid Omonia sq. Det är billigt, helt och rent samt ibland trevlig personal. Detta räcker för mej. Har dock funderat på att testa Tempi nästa gång.

bosse


Ja, det ser rätt fint ut på bilderna och är billigt. MEN vad som avskräcker är att flera uttalat sig om att det är så mycket "löst" folk vid Omonia, som gör det otrevligt för en att röra sig där. Vad har du märkt av detta?
Anita S

Calle
2005-04-06, 23:54
Ja, det ser rätt fint ut på bilderna och är billigt. MEN vad som avskräcker är att flera uttalat sig om att det är så mycket "löst" folk vid Omonia, som gör det otrevligt för en att röra sig där. Vad har du märkt av detta?
Anita S

Jag och Git brukar också bo precis vid Omonia Sq när vi är i Aten. Kostade senast (månads-skiftet juni-juli i fjol) 31 Euro för ett dubbelrum. Har inte på tungan just nu vad hotellet heter (jag tror det heter Aktion), ska ringa/Skypa Git i morgon och kolla (jag är själv i Malmö några dagar), hon vet vad det heter och har även tel-nummer. Standarden är ju inte Hilton direkt men varmvatten finnes i kranen/duschen, dock ingår ingen frukost.
Visst står det en del herrar i gathörnen runt Omonia, men vi har aldrig känt oss otrygga. Vi har hört (observera hörsägen) att det har förekommit ett knippe väskryckningar (offren var ensamma tjejer, ej i sällskap) men det är ju samma risk i Malmö! Dessutom brukar det så gott som alltid vara polisfordon parkerade vid Omonia.

Calle!

Bossew
2005-04-07, 08:16
Ja, det ser rätt fint ut på bilderna och är billigt. MEN vad som avskräcker är att flera uttalat sig om att det är så mycket "löst" folk vid Omonia, som gör det otrevligt för en att röra sig där. Vad har du märkt av detta?
Anita S

Sena kvällar och nätter försöker jag ha bättre koll på omgivningen men det har jag även i Stockholm. Måste dock medge att området kring Omonia inte är det trevligaste i Aten, mycket därför som jag funderar på ett annat hotel till nästa gång.

bosse

epiros
2005-04-07, 09:03
Sena kvällar och nätter försöker jag ha bättre koll på omgivningen men det har jag även i Stockholm. Måste dock medge att området kring Omonia inte är det trevligaste i Aten, mycket därför som jag funderar på ett annat hotel till nästa gång.

bosse


Ja området kring Tempi är mycket trevligare, så jag hoppas jag tycker det är okey som övernattning ett par nätter. Och är det bara rent och fräscht så duger det, tycker jag oxå.

:) epiros

Smithan
2005-04-07, 16:01
Sena kvällar och nätter försöker jag ha bättre koll på omgivningen men det har jag även i Stockholm. Måste dock medge att området kring Omonia inte är det trevligaste i Aten, mycket därför som jag funderar på ett annat hotel till nästa gång.

bosse

Tempi har bara lediga rum med dusch/WC i korridoren och det vill vi inte ha. Området kring Omonia har billiga hotell, men känns inte bra p g a de skumma "element" som håller till där. Jag har haft kontakt med Adonis som tar 78 Euro i maj. Trots det jämförelsevis höga priset lutar det ändå åt att vi väljer det. Vi har, som sagt, bott där förut och gillade stället.
Anita S

epiros
2005-04-07, 19:02
Tempi har bara lediga rum med dusch/WC i korridoren och det vill vi inte ha. Området kring Omonia har billiga hotell, men känns inte bra p g a de skumma "element" som håller till där. Jag har haft kontakt med Adonis som tar 78 Euro i maj. Trots det jämförelsevis höga priset lutar det ändå åt att vi väljer det. Vi har, som sagt, bott där förut och gillade stället.
Anita S


Jaa, huvudsaken är ju att man hittar något som passar åt en själv och den egna plånboken. Hoppas ni får en bra vistelse i Athen.

:) epiros

Smithan
2005-04-07, 21:40
Tack ska du ha. Vi SKA ha det trevligt i Aten. Och därefter mycket trevligt ute bland Kykladerna, där vi räknar med ett betydligt plånboksvänligare pris. Vi gillar Aten och efter OS-besöket är stan oss allt kärare.....men dyr. Nåja, vi får dra in på något annat. Men vad?
:confused: Anita

Marre
2005-04-21, 08:51
Hej, på tal om hotell i Aten är det någon som känner till hotellet Pella Inn som ligger vid Monastraki - om ja, hur är hotellet?

Stina
2005-04-21, 17:37
Hej!
När vi var i Athen bodde vi mitt i Plaka, på Acropolis house.
Hotellet var välskött och trevligt med ett perfekt läge!
Det är lugnt och tyst och man märker inte att man är i en stor stad.:)

Man bör nog boka relativt tidigt, verkar vara populärt.
Jag ringde och bokade från Sifnos ett par dagar innan, och då fick vi rum.
När jag skulle göra likadant från Naxos så väntade jag nog lite för länge(ringde en dag innan) för då var det fullt.

Då bodde vi på Hotel Argo Anita i Pireus istället, det är också ett trevligt hotell med bra frukostbuffe, men omgivningarna är smala trafikerade gator och höga byggnader(ingen utsikt)

Åter till Acropolis House, vi trivdes så bra med läget och omgivningarna kändes trygga.

Nu till hur jag upplevde Omonia;
På kvällen skulle vi gå till Psirri och hamnade då lite fel och kom till några smågator runt Omonia. Det var inte alls trevligt! Vi(två tjejer)blev "uppvaktade" av ljusskygga typer som verkade tro att vi tillhörde några av alla de flickor som sålde sig där. :eek:
Vi kände oss illa till mods och jag råder ensamma tjejer/damer att undvika detta område på sena kvällar/nätter.
Som sagt mycket prostituerade och annat skumt klientel som detta drar med sig.
Dagtid är det nog inte så farligt dock.

Jag rekommenderar Acropolis House! Tror vi betalade runt 80 euro med frukost(september)

Mvh. Stina

kari
2005-04-21, 22:15
Hej!
När vi var i Athen bodde vi mitt i Plaka, på Acropolis house.
Hotellet var välskött och trevligt med ett perfekt läge!
Det är lugnt och tyst och man märker inte att man är i en stor stad.:)

Åter till Acropolis House, vi trivdes så bra med läget och omgivningarna kändes trygga.
Jag rekommenderar Acropolis House! Tror vi betalade runt 80 euro med frukost(september)

Mvh. Stina

Jeg har ikke bodd på, eller vært inne på Acropolis House, men det ser trivelig ut! :)
- og Hotel ADONIS ligger på andre siden av gaten, der liker vi oss godt :)

Jeg er HELT enig, Stina, beliggenheten ER perfekt
Vi var der senest 23 - 28.mars i år, 5 DEILIGE DAGER :)
- betalte KUN 44 euro pr natt - det beste er at jeg tror Athen absolutt er deiligst i LAVsesong :D

:) Kari

spagetti
2005-05-14, 14:46
Adonis gav mig pris på 83 euro för dubbelrum när jag var där fär 3 veckor sedan och frågade, min vän som skulle ha hotell fick dock inte kontakt via email eller bekräftat sin bokning så dom valde annat.

Jag bodde på adonis själv första gåmgem jag var här 1999 och ja ghar för mig att man hade utsikt över Akropolis. lugnt nattliv och trevliga promenader, nära till affärer.

NU har man även stlagit upp ett jätteshopping center mitt i centrala athen mellan Syntagma och Panepistimio... 300 butiker givetvis med alla mörkeskläder du kan hitta... kanske intressant

Tyvärr

Michael

epiros
2005-07-02, 20:49
Jag hade ett förbokat enkelrum för en natt i mitten av juni på hotel Tempi.
Kom till Athen med buss från Parga på em. Rätt trött efter 8 timmars buss-åkande tog jag en taxi till Monastiraki och släpade sen mitt bagage till hotellet.
Rummet låg på 5:te våningen sa den vänliga vackra kvinnan i receptionen. Okey, var är hissen, frågade jag ? Det finns ingen blev svaret.Ang_elx tänkte jag.

Hur tusan ska jag orka släpa upp mitt bagage dit ? Nu var det ju ett gammalt backpacker-hotel så det fanns ett utrymme för bagage-förvaring längst ner där jag ställde min 25-kilosväska, pustade mig sedan upp till rummet.

Som var litet, på vinden, med vitrappade väggar o snett tak, ett litet fönster som när jag öppnade det hade en fantastisk utsikt mot...... Ja, just det, Akropolisklippan. Så efter en uppfriskande dusch slog jag mig ner på min säng i o i bara kallingarna tog jag mig en välförtjänt brandy medans jag skådade ett av den antika världens underverk. Det var oslagbart ta mig tusan.

Rummet kostade 35 euro o var vad jag behövde för en natt, tak över huve´t, utsikten mot Akropolis var en bonus och värt alla trappstegen upp till 5:te våningen. Men om jag vill bo där på vintern vill jag låta vara osagt o är isåfall en helt annan historia.

_B-anana Tommy

cissi
2005-08-28, 15:08
hej, jag undrar så om du vet vad det hotellet du snackar om heter. Ska åka till aten nästa sommar o vill ha tips om billiga hotel eller något liknande. Så billigt som möjligt...
Har du något tel.nr till "aktion"?
tack på förhand /cissi

epiros
2005-08-28, 15:13
hej, jag undrar så om du vet vad det hotellet du snackar om heter. Ska åka till aten nästa sommar o vill ha tips om billiga hotel eller något liknande. Så billigt som möjligt...
Har du något tel.nr till "aktion"?
tack på förhand /cissi

Om det är mitt inlägg i hotel-debatten du menar ? Så hette hotelet jag bodde på
"hotel Tempi".

bye_bye Tommy

solstråle
2006-01-06, 18:16
Hej!
Är det någon som har bott på Hotel Tempti och som har erfarenhet av att bo där?

Lissi
2006-01-07, 16:37
Jeg har ikke bodd på, eller vært inne på Acropolis House, men det ser trivelig ut! :)
- og Hotel ADONIS ligger på andre siden av gaten, der liker vi oss godt :)

Jeg er HELT enig, Stina, beliggenheten ER perfekt
Vi var der senest 23 - 28.mars i år, 5 DEILIGE DAGER :)
- betalte KUN 44 euro pr natt - det beste er at jeg tror Athen absolutt er deiligst i LAVsesong :D

:) Kari

Vi bodde nu för en vecka sen på Acropolis House i 7 nätter och det var mycket dyrare än Adonis på andra sidan gatan som rabatterar priset om man bor längre än 2 nätter..Detta upplyste de oss inte om på Adonis när vi skulle boka så vi valde då Acropolis House pga av att de har bättre frukost! MEN när vi betalade så var det alltså 7 ggr 64 euro som gällde och det hade varit mycket mer än 1000kr billigare för oss att bo på Adonis mitt över gatan så det var ju pengar som man kunde haft roligare för eftersom vi fick, ett visserligen stort rum på Acropolis House men MYCKET slitet!!! Personalen var dock kanontrevlig på alla sätt och vis. Men nästa gång i Aten blir absolut ADONIS!

solstråle
2006-01-18, 21:33
Jag hade ju redan lagt ut frågan, ber om ursäkt.

solstråle
2006-02-16, 21:33
Hej!
Läste om Alma Hotel och att det skulle vara ett bra boendealternativ i Athen. Är det någon som vet hur jag kommer i kontakt med hotellet.