handdator

Visa fullständig version : Från: Flygbiljett säljes...


Peter
2006-03-30, 01:26
Om du och plånboken säger ja, men planeringen nej, så kan du ju köpa den och ge den till mig

GE??? :confused: Sälja heter det! Kan du inte stavva? flabb_flab Och den affären vill du nog inte ge dig på! Den kan bli dyyyyyr... :D Jag har jobbat med försäljning, marknadsföring och allt därmed besläktat, sedan -75, och kan samtliga trix, snikvägar och elakheter som leverantörer lär ut. Plus några jag själv hittat på. Vissa av dem har jag undervisat i när jag hållt kurser för nya säljare...

Så då köper jag biljetten biligt av Solstråle, och säljer den dyrt till dig. (Första intäkten) Dessutom måste du ta dig ner till Kph på egen bekostnad. Vilket är en bra bit!

Eftersom det då inte finns några bra anslutningar erbjuder jag dig naturligvis att sova på soffan här för att komma rätt med tåget till Kastrup. (Soffan är något kort och du får slåss om utrymmet med två elaka katter med vassa klor!) Men det kommer bara att kosta dig något mer än ett bättre hotellrum... Det råkar faktiskt inte finnas några lediga i Malmö just då! (Andra intäkten...) Fast det ingår middag: En snål portion Snabbmakaroner med kremerad Medisterkorv... Medtag Ketchup...

Och hemvägen blir ju en omvänd karbonkopia. Fast då blir det överkokt spagetti med Tacosås ur burk... Dvs tot fyra intäkter för mig. Det skulle i så fall finansiera större delen av min höstresa... :cool:

Är du SÄKER på att du vill ge dig in i det biljettköpet Elisabet? :eek:

Men jag och planeringen kan nog komma överrens. Tex direkt till Amo för 7 - 8 dagar (Sitta torget, utflykter till Chora, Klostret, Agia Anna, Vroutsi, byarna ovanför Egiali osv... SUCK... Och Grektarmen vrider sig nu som i kramp. Troligtvis bara beroende på långvarig brist på Ouzo). Sedan sakta norröver för någon/några dagar på Naxos, eller helst i den där lilla speciella byn på Paros. För att avsluta med 2 - 3 dagar på Tinos... Och sista natten på Coralli i Rafina. Så var planeringen klar då!!!! Frågan är bara om plånboken lägger in Veto...? snyft_drop Jag misstänker att den gör det! Två katter på Pang så lång tid kostar bara det ca 2.500! Dubbelt så mycket som biljetten ner...

Men som alla gamla elaka och vrångsinta, för att inte säga sluga och slingriga säljare, har jag ett eller annat Ess i rockärmen. Vi får se... Fel av mig: Solstråle får se :D

Peter

Elisabet
2006-03-30, 01:37
Jag tar hand om katterna för 2 100. Prutat och klart ;)

För övrigt är jag fascinerad över din digra ålder. 22 år i IT-branschen, 33 år som chaffis och 31 år som säljare! Mamma mia du kommer ju inte att hinna vara pensionär innan du kolavippar :eek: bye_bye

Peter
2006-03-31, 18:52
Jag tar hand om katterna för 2 100. Prutat och klart

Trodde du ja! 1,500, och du står för sand och kattmat under min frånvaro. Dessutom måste du damma och dammsuga varje dag för att hålla undan katthåren från mina vinylare. (Billigare städning av den här ytterst hårbetyngda lägenheten lär jag väl aldrig få...) Och så är det obligatoriskt kel med "pojkarna" minst två timmar om dagen... De ska handmatas med skinka varje morgon, och så ska de ha burkmat på kvällen. Under dagen skall torrfoderskålarna kollas så de inte behöver gå hungriga… Och på kvällen ska skålarna fyllas så att pojkarna har ”litta nattamad”… Vattnet skall bytas minst 2 – 3 gånger per dag.

För övrigt är jag fascinerad över din digra ålder.

Det där är slag under bältet! Gå till din ringhörna och skäms...

22 år i IT-branschen, ... och 31 år som säljare!

Har du hört talas om säljare inom IT? Jag kan ge dig en kortfattad Meritförteckning: Började som säljare -75. Lite kontorsmaskiner, lite Marabou, 5 år inom HI-FI och TV. Från -84 på ett stort amerikanskt dataföretag, Har fortsatt jobba för flera olika företag inom data och tele i olika positioner sedan dess.

33 år som chaffis

Har jag aldrig sagt eller påstått! Så här skrev jag:

Som i 33 år, efter olika utbildningar, kört det mesta på två, fyra eller riktigt många hjul, ända upp till tunga 24-meters tradare.

Kört är nyckelordet. Det innebär inte att jag gjort det yrkesmässigt eller ens regelbundet! Det innebär bara att jag då och då under 33 år kört många olika typer av fordon! Jag har utbildning på ännu fler än jag orkade ta upp. Det enda jag inte får köra är faktiskt buss!

Mamma mia du kommer ju inte att hinna vara pensionär innan du kolavippar

Tja, fel! Efter att ha jobbat 50 - 60 timmar i veckan i över 20 år så sade min läkare stopp för några år sedan och pensionerade mig. Så jag hoppas jag har några goda år kvar innan det är dags att sätta tårna i vädret... Det fanns ju naturligtvis en anledning…

Fler frågor om min bakgrund???

Men hur ska vi ha det med biljetten? Är du fortfarande intresserad eller vill du bara vara kattvakt? Är det dags att förhandla???

Peter

Elisabet
2006-03-31, 19:19
Du miss-förstod. Jag tar hand om katterna här. Du skickar upp dem och skickar med mat och sand. Räkningen för städning och extra utgifter samt sveda och värk har du förmånen att få i efterhand.

Kört är nyckelordet. Ja det är kört. Det har jag förstått hela tiden.

Men hur ska vi ha det med biljetten?Med biljetten ska vi ha det så bra så.

Trevlig helg!

Ps. Kom just att tänka på att jag är ju i Frankrike vid den tidpunkten, så du kan ge den till nån annan ;)

Peter
2006-03-31, 21:08
Jag tar hand om katterna här. Du skickar upp dem

Tror du att jag skulle utsätta mina "älsklingspojkar" för en så lång tranport för att tjäna några hundra? Och inte ens få städat??? Nädu, ditt förhandlingsutrymme minskade kraftigt där... :D


och extra utgifter

Ahh, du menar tapeterna de håller på att hjälpa mig dra ner... Utan att jag bett om det... :eek: :eek: :eek:


Räkningen för... sveda och värk har du förmånen att få i efterhand.

Att känna den handfasta kärleken från 40 vassa kattklor kostar inget extra. Vad jag vet... Ang_elx


Med biljetten ska vi ha det så bra så.

Med en biljett i handen har jag det alltid bra! Tror jag ska prata lite med banken nästa vecka... ;)


Ps. Kom just att tänka på att jag är ju i Frankrike vid den tidpunkten

1. Du smiter alltså från ditt ansvar för mina katter. 2. Du är dessutom otrogen mot Grekland. Vilket är ännu värre! Det blir rapport på det här.... :p


så du kan ge den till nån annan

Mig själv tex...? :p

Peter

guppel
2006-03-31, 22:38
:D :D :D
Denna hära konversationen va bar för ROLIG _B-anana

Guooppppp

Peter
2006-04-01, 00:51
Denna hära konversationen va bar för ROLIG

Jaha! Tycker du, VA? :D Har DU lust att hand om katterna, DÅ? ;) :D Jag måste ju lösa det på något sätt om jag ska ta över Solstråles biljett!

Sumpan! Har Marabou fortfarande kvar fabriken där eller lade dom ner den som jag läste om för några år sedan? Jössös vilka minnen... Ang_elx Ang_elx Fast jag gick ut som kursetta!!! :p :cool: Troligtvis inte på egna meriter. De andra åt för mycket av godiset som låg på bordet, fick kramp i magen och klarade inte av att kryssa i rätt ruta på slutprovet... :D

Peter - som själv gupplar vidare på livets vågor...

Elisabet
2006-04-01, 10:03
Jag måste ju lösa det på något sättKlösa heter det.

Titti
2006-04-01, 11:28
Maraboufabriken är nerlagd sen några år. Den ligger numera i Upplands Väsby.

Titti.

guppel
2006-04-02, 00:17
Jaha! Tycker du, VA? :D Har DU lust att hand om katterna, DÅ? ;) :D Jag måste ju lösa det på något sätt om jag ska ta över Solstråles biljett!

Sumpan! Har Marabou fortfarande kvar fabriken där eller lade dom ner den som jag läste om för några år sedan? Jössös vilka minnen...
Peter - som själv gupplar vidare på livets vågor...

Du skulle bara veta.... Jag ÄLSKAR katter !!!!!!!!!!!
Men är gift med en allergiker:mad: __D :mad: !
Så om jag hade dom små klösänglarna i en litten lådda på gården fick jag säkert ställa upp som kattvärd, och det skulle jag göra utan PRUT.
Inga Frankrike-avvikelser här inte.

Marabou - gamla kära institut----,- numera finns det möjlighet för allmänheten att besöka den tidigare acksåförbjudna parken kring ursprungsfastigheten, men chockla'n gör dom i UpplansVäsby, halvägs till Arlanda härifrån sett, dvs tredjedelsvägen till Grekland.............

Guppar så skönt - - väl i Greklands blåa bölja_B-anana

Peter
2006-04-02, 17:26
Du skulle bara veta.... Jag ÄLSKAR katter !!!!!!!!!!!

Gör inte alla det? :D __D


Men är gift med en allergiker!

Jag har ett jättebra recept på hur du slipper sådana problem! BYT KARL! ;)


dom små klösänglarna i en litten lådda på gården

LÅDDA PÅ GÅRDEN? FRÄS, VÄS OCH KLÖS! Till att börja med så är de faktiskt innekatter. Med tillgång till utsikt och frisk luft på min 12 m2 inglasade balkong. Sedan hamnade du nästan på min svarta lista för detta. Enda anledningen till att du klarade dig upp på den grå, den där de som visar förmildrande omständigheter hamnar, är att du trots allt verkar ha viss kattpotential...


Marabou - gamla kära institut

Institut är verkligen ett riktigt ord. Det fanns väldigt mycket positivt i det företaget (slutet -70-talet), men även vissa märkliga saker. Det var nästan lite feodalt! I matsalen i Sumpan så åt alla i den gemensamma matsalen. Och maten var verkligen suverän, mycket bättre än vanlig lunchsylta. Men "arbetare" och tjänstemän hade olika avdelningar...!

Och så var det den jättelika muralmålningen på kortsidan i matsalen... Och personalbutiken i källaren...

Allt ansiktshår var absolut förbjudet. Det fanns bara en på hela Marabou på den tiden som hade mustasch. En mycket trevlig kille som jobbade på reklamavdelningen. Han hade en präktig Engelsk "flygarmustasch" och kallades ju naturligvis därför för Flygarn... Han måste varit mycket duktig eftersom han lyckats förhandla sig till att få ha den kvar...

Men det var väldigt mycket buga och bocka, och skrapa med foten, och eftersom jag redan på den tiden (ibland) hade svårt att hålla käft när jag borde, så råkade jag naturligvis rätt snart i luven på distriktschefen... Jag jobbade egentligen i Malmö men som tack för min "glappkäft" så åkte jag på ett vikariat i Göteborg. I tre månader! Tjejerna som jobbade på Hotell Örgryte på den tiden glömmer mig nog aldrig... Kollegorna i Gbg bad mig stanna kvar och ta en vakant tjänst, men jag hade redan nytt erbjudande om jobb i Malmö. Så jag åkte tillbaka och talade om vad jag tyckte och tänkte om vissa saker och personer, lämnade nycklarna, och gick med högburet huvud... He he he... En av de få gånger jag verkligen lyckats med den bravuren... Ang_elx


acksåförbjudna parken kring ursprungsfastigheten

Det hade jag glömt. Men det är ju helt riktigt. Parken var ju avstängd och "helig". Fast jag kommer inte ihåg varför.


men chockla'n gör dom i UpplansVäsby

Fabriken i U.V fanns redan då. Vi var där på studiebesök när vi gick kursen i Sumpan. Vi stod och snaskade pinfärska plaliner direkt från bandet. De som var på väg för att packas i en Paradis- eller Alladin-ask. Så om någon här då fick en ask där det saknades en Körsbärspralin, så var det nog efter det att jag hade varit där... Och på den tiden ägde Marabou även Estrella. Fabriken låg i Gbg och vi var där på besök naturligtvis. Vet ni hur ett nyfriterat och precis-kryddat chips smakar? Som fortfarande är ljummet. Det vet jag! Vi stod och smakade direkt från bandet när de var på väg till påsarna... Jag hoppas och tror att sådant inte förekommer idag...

Det känns som några hundra år sedan... snyft_drop

Peter

guppel
2006-04-02, 20:17
LÅDDA PÅ GÅRDEN? FRÄS, VÄS OCH KLÖS! Till att börja med så är de faktiskt innekatter. Med tillgång till utsikt och frisk luft på min 12 m2 inglasade balkong. Sedan hamnade du nästan på min svarta lista för detta.
Peter


NEJEÄÄH ! Inte svarta listan nejjjjjjsnyft_drop snyft_drop

Institut är verkligen ett riktigt ord. Det fanns väldigt mycket positivt i det företaget (slutet -70-talet), men även vissa märkliga saker. Det var nästan lite feodalt! I matsalen i Sumpan så åt alla i den gemensamma matsalen. Och maten var verkligen suverän, mycket bättre än vanlig lunchsylta. Men "arbetare" och tjänstemän hade olika avdelningar...!
Peter

Detta framstår i 2000-talets ljus som barockt ! - men när jag jobbade i ett dotter-dotter-företag till Elektrolux i början på 80-talet ålades tjänstemän att stämpla (med avdrag 10del av timlön om en minuters sen ankomst efter klockan 7) för att vara solidariska med gubbarna på golvet, som tillverkade rör... Då hade trenden en intressant vändning !


Allt ansiktshår var absolut förbjudet.
Peter
Tur för dig att du inte är katt........bye_bye

Jag tillstår fortfarande - I LOVE CATS !

Och jag har också inglasad kattvänlig balkong....
// gupp