handdator

Visa fullständig version : Lanzarote


Katitzi
2015-02-07, 13:38
Nu är det bara tre veckor kvar innan jag åker till Lanzarote! _B-anana Sitter här i snöbyarna i Roslagen och drömmer om SOL! Den varan har vi haft ovanligt lite av denna vinter...:(

Det var över tio år sen jag var på Lanzarote sist, så det ska bli intressant och se om det förändrats något. Vi ska bo i Puerto del Carmen på ett BARNFRITT hotell. Det ska bli så skönt att få vila öronen för en utarbetad förskollärare!;)

Har någon några färska tips på bra restauranger vore det kanon!

Katitzi:)

Sunny12
2015-02-07, 14:46
Trevlig resa Katitzi.. så härligt att komma ner till värmen!
Jag har tyvärr inga tips för jag har aldrig varit på Lanzarote...men det har säkert andra här!.. :)

Katitzi
2015-02-18, 21:49
Ingen som varit i Puerto del Carmen ganska nyligen och vet några bra restauranger? På Trip Advisor finns ju såklart omdömen, men det vore kul med direktrapport från någon här på Kalimera.:p

Katitzi:)

Netwolf
2015-02-19, 22:08
Ett tag sen man var i PDC, och jag och namn... :D

Men hette det La Brasa? Rätt ok köttbitar med kanarisk potatis. Kan tipsa om att du får mycket bättre service om du säger att du vill ha kanrisk potatis istället för pommes :)

/Netwolf

Katitzi
2015-02-19, 22:34
Ett tag sen man var i PDC, och jag och namn... :D

Men hette det La Brasa? Rätt ok köttbitar med kanarisk potatis. Kan tipsa om att du får mycket bättre service om du säger att du vill ha kanrisk potatis istället för pommes :)

/Netwolf

Tack för tips! Väljer nästan alltid kanarisk potatis för den är ju så GOD, med mojosåser till mmm...:p

Katitzi:)

Tobbe S
2015-02-20, 08:06
Vi var på i Puerto del Carmen för en månad sedan. Vi letar ofta upp matställen på Tripadvisor, där hittade vi El Toro som vi besökte 2 gånger.
Det visade sig att den drivs av en lokal kändis kock, Luis Leon.
Kanon mat till hyfsade priser.


Tobbe

Katitzi
2015-02-20, 15:32
Vi var på i Puerto del Carmen för en månad sedan. Vi letar ofta upp matställen på Tripadvisor, där hittade vi El Toro som vi besökte 2 gånger.
Det visade sig att den drivs av en lokal kändis kock, Luis Leon.
Kanon mat till hyfsade priser.


Tobbe

Tack för tipset! Det ska vi kolla upp.:D

Katitzi:)

LarsB
2015-02-20, 19:26
Vi var i Puerto del Carmen i månadsskiftet okt. nov. förra året. Då åt vi på familjerestaurangen el Golfo 4 av 7 dagar. Allt perfekt, personal, mor, far och dotter plus några till, service i topp, god mat mycket fisk tex. grillad sjötunga nästan stor som en liten surfingbräda, för att inte tala om priset som för två pers stannade på ca. 25€ inkl. ett krus vitt.
El Golfo rankad 20 av ca 230 restauranger på tripadvisor, ligger på Calle Juan Carlos 1 mitt emot hotell Costa Volcan.
Hoppas du får lite varmare väder än vi har haft de senaste 6 veckorna på Teneriffa.

Lars

Katitzi
2015-02-20, 19:47
Vi var i Puerto del Carmen i månadsskiftet okt. nov. förra året. Då åt vi på familjerestaurangen el Golfo 4 av 7 dagar. Allt perfekt, personal, mor, far och dotter plus några till, service i topp, god mat mycket fisk tex. grillad sjötunga nästan stor som en liten surfingbräda, för att inte tala om priset som för två pers stannade på ca. 25€ inkl. ett krus vitt.
El Golfo rankad 20 av ca 230 restauranger på tripadvisor, ligger på Calle Juan Carlos 1 mitt emot hotell Costa Volcan.
Hoppas du får lite varmare väder än vi har haft de senaste 6 veckorna på Teneriffa.

Lars

Costa Volcan har jag faktiskt bott på en gång! Så dit hittar jag.;)

Jasså, det har varit kallt? Hoppas verkligen det vänder nu då! Bara det är sol så brukar det kunna värma.
Vi ska bo på ett litet lägenhetshotell i söderläge, las Lilas, så då kan man nog få lite lä för vinden. Fast helst badar vi ju vid den fina stranden förstås.:D

Katitzi:)

Katitzi
2015-02-25, 22:27
Aldrig får man vara riktigt glad...:( Nu ska det kanske bli pilotstrejk på Norwegian! Vi åker på fredag till Lanzarote, så vi kommer väl dit. Men kommer vi hem?:eek:
Vad gör man om planet blir inställt? Skulle ha bokat en charter istället!snyft_drop

Dessutom är inte min gamla mor i toppform just nu. Bara elände!
Jag som hade glatt mig så åt att få vila upp mig lite i värmen...

Katitzi:)

kari
2015-02-25, 23:13
Aldrig får man vara riktigt glad...:( Nu ska det kanske bli pilotstrejk på Norwegian! Vi åker på fredag till Lanzarote, så vi kommer väl dit. Men kommer vi hem?:eek:
Vad gör man om planet blir inställt? Skulle ha bokat en charter istället!snyft_drop

Dessutom är inte min gamla mor i toppform just nu. Bara elände!
Jag som hade glatt mig så åt att få vila upp mig lite i värmen...

Katitzi:)

Jeg håper at du kommer både til Lanzarote, og hjem igjen, Katitzi :)
- og at vi kommer avgårde til Barcelona 9.mars, det har vi gledet oss til et 1/2 år, vi har ikke vært i Barcelona tidligere!

Håper de kommer til enighet i forhandlingene tors/fredag, hvis ikke blir det Pilotstreik i Norwegian!!!
- den kan i tilfelle komme til å vare en stund leste jeg for et par dager siden.
Vi får krysse fingre og tær, Katitzi :)

Lissi
2015-02-26, 09:51
ÅH, så trist.....Jag vet hur ni känner...har ju haft strejkhot hängande över mig mer än en gång....Sista gångerna dock "bara" båtstrejk och då har jag ju redan varit i Grekland ...
Ibland ÄR charter skönt :D. det upptäckte vi ju förra året då vi skulle till Tilos och Sea Star inte gick.
Hoppas det löser sig både till Lanzarote och Barcelona!

Lissi

kari
2015-02-26, 10:25
ÅH, så trist.....Jag vet hur ni känner...har ju haft strejkhot hängande över mig mer än en gång....
Hoppas det löser sig både till Lanzarote och Barcelona!
Lissi

Takk for det, Lissi:)
Vi er heller ikke ukjente med streiketrussel....., men har hittil kommet oss avgårde. "Nærmest" var vi da vi skulle til Vilnius i fjor vår!
Hadde flyavgang søndag morgen, hotellet avbestilte jeg innen fristen(2dgr før på booking.com) Da lørdagen kom, uten avklaring, måtte vi innse at det ikke ble noen tur ....vi inviterte familie til søndagskaffe..., s å fikk jeg se en liten notis på nettet om at dato for streiken "utsatt"..., vi ville komme både ut, og h j e m, før den evt ble igangsatt! - så hva gjorde vi;):)
Jo, selvfølgelig "avbestilte" vi gjestene, bestilte nytt hotell og REISTE:)

Det var å ikke komme h j e m vi var "redd" for denne gangen, årsak:
Etter Vilniusturen skulle vi bare " hjem og pakke" for å reise til HELLAS :D