handdator

Visa fullständig version : Moppehyra priser


Alexandra
2006-03-29, 22:43
Någon som har lagt på minnet vad det brukar kosta ungefär att hyra moppe i juni månad?
Jag är särskilt intresserad av öarna Naxos, Paros, Ios, Mykonos, Folegandros, Serifos.

Vi har bara hyrt moppe en gång i Grekland under högsäsong, vi köpte till helförsäkring, bör man göra det?

/Alexandra som inte kan någonting om motorfordon eller hyra :D

Peter
2006-03-30, 02:28
Jag är särskilt intresserad av öarna Naxos, Paros, Ios, Mykonos, Folegandros, Serifos.

Man kan väl säga att på de flesta öar kostar det väl ca 10 - 11 € per dag under den tiden. Kanske tom något mindre? (Utom på Tilos, året om...:( __D ) Mykonos kanske också är lite dyrare, jag vet inte, men det är en högprisö generellt.

Gå runt och kolla några ställen. Du hittar säkert priser från 8 - 14 €! Kolla att mopederna ser någorlunda fräscha ut. Då är förhoppningsvis bromsar och motor OK också... Välj det stället där priset och kvaliteten passar dig.

Hyr du flera dagar kan du få det billigare! Förhandla, pruta! Den tiden har de inte så många kunder...:D

vi köpte till helförsäkring, bör man göra det?

Bra fråga! Så vitt jag förstått så är det de kallar "helförsäkring" det vi kallar halvförsäkring. :confused: Dvs den täcker inte egna skador. Det kan vara en definitionsfråga eller begreppsfövirring...!? Jag vet inte. Och vem kan, eller orkar, läsa det finstilta på tre A4 sidor på Grekiska...? Men jag har hört talas om folk som inte fått någon hjälp trots att tagit den sk helförsäkringen. Jag tror tom att det var någon här på KALIMERA som råkade illa ut för några år sedan.

Personligen tecknar jag aldrig någon tilläggsförsäkring i Grekland. Jag har sett till att jag har ett bra personligt, och egendomsmässigt, skydd via mitt försäkringsbolag i Sverige. (Om jag nu skulle krocka med en Ferrari, eller råka bränna ner något hotell eller så... :D ) Kolla tilläggsförsäkringarna i din hemföräkring.

Alexandra som inte kan någonting om motorfordon eller hyra :D

Du lär dig vartefter... :D :p Ang_elx flabb_flab

Peter

Alexandra
2006-03-30, 19:10
Det verkar inte som att det är så farligt dyrt då, förra året betalade vi 18 euro per dag för moppe och försäkring vilket var lite saftigt...Hade nog hittat ett billigare ställe om vi letat lite mer kanske...

Ska kolla med hemförsäkringen om man kan köpa till nåt skydd, då kanske det även ingår andra grejer i det skyddet...:D

/Alexandra