handdator

Visa fullständig version : Bröllopsresa till Karpathos


AnnaBanana
2015-01-29, 13:24
Eftersom jag förstår att det finns många här som kan oändligt mycket om Grekland och därmed även Karpathos så vill jag fråga er om lite tips och inspiration.

Jag och blivande mannen funderar på om vår bröllopsresa ska gå till Karpathos...

Vi åker med största sannolikhet charter från landvetter.
Resan kommer att ske i slutet på augusti. Beroende på vad det kostar så kan det hända att det blir två veckor.

Vi gillar att sola och bada och ta det lugnt (promenader och böcker brukar vara poppis när vi är på semester) och vill att vårt hotell ska ligga nära en trevlig strand. Vi vill helst inte bo på nåt jättekomplex, gärna nåt lite mindre med en bra frukost. Pool är ett plus. Vill helst ha "trevlig" standard men det behöver inte på nåt sätt vara lyx. Bara välskött, rent och inte alltför spartanskt (det är ju ändå bröllopsresan!)

Vi vill inte heller bo för långt från centrum, men upp till 1 km är helt ok (vill kunna promenera in och för middag på kvällen).

Så frågan är då, var ska vi bo?
Tips på restauranger, utflykter och andra måsten tas gärna också emot!
(självklart kommer vi beställa e-guiden innan vi åker)

Ödmjuka tack från en Kalimera-nybörjare :)

seaside
2015-01-29, 17:23
Vi har bott runt lite här och där i Pigadia och Lefkos. Där vi trivs bäst för närvarande är Astron Prinsses. Har en mycket bra standard och bra frukost. Stranden i närheten är så där men närheten till mycket överväger det.
Önskar er en riktigt underbar bröllopsresa.
Seaside

LottaB
2015-01-29, 19:00
Vill ni ha det riktigt lugnt är Lefkos ett mysigt ställe med många möjligheter till promenader, både långa och korta. Om ni kan tänka er att boka boende själva kan Le Grand Blue som ligger vid stranden nog passa för en bröllopsresa! De har mycket fina och smakfulla rum. Vet dock ej prisnivå i augusti. Enda poolen i Lefkos har Lefkos Village. Bra restauranger finns det flera i Lefkos.

Det finns massor av trevliga byar att besöka. Vi gillar särskilt Mesohori och Spoa. Olympos är också värt ett besök.

Lotta