handdator

Visa fullständig version : Boende Shinoussa


Nic
2015-01-25, 21:22
Äntligen dags att börja titta på en ny rutt till cykladerna o iår funderar vi på att starta på Schinoussa ,har åkt förbi ön med blue star varje år men funderar att hoppa av där i år.

Någon som har något bra boende?
Någon har skrivit om Pension Galini, hur är det samt hur kommer man i kontakt med dem? Har de några bilder hur det ser ut?

Bea
2015-01-26, 08:52
Hej!
Förra sommaren bodde vi på Hotel Iliovasilema. Fin utsikt, god frukost!
De har en uppdaterad hemsida där kontaktuppgifter finns. Vi var fyra personer och betalade 65 euro för ett familjerum inkl. frukost vill jag minnas.

Hälsar
Bea

Kalimera
2015-01-26, 17:03
Bodde också på Hotel Iliovasilema (samtidigt som Bea faktiskt) i somras. Betalade 35 € för ett enkelt dubbelrum inklusive frukost. Trivdes mycket bra.

Nic
2015-01-30, 21:07
Ser väldigt bra ut men finns där några studios , mest för kunna fixa någon lättare luncher hemma.

Rojo72
2015-01-30, 22:44
Äntligen dags att börja titta på en ny rutt till cykladerna o iår funderar vi på att starta på Schinoussa ,har åkt förbi ön med blue star varje år men funderar att hoppa av där i år.

Någon som har något bra boende?
Någon har skrivit om Pension Galini, hur är det samt hur kommer man i kontakt med dem? Har de några bilder hur det ser ut?

Jag bodde på Galini när jag var på Schinoussa för några år sedan. Tyckte det var ett superbra och mysigt boende med en trevlig värd, vilken jag tyvärr glömt namnet på. Mig veterligt är det telefon som gäller för att boka och någon större bildtillgång har jag inte sett. Jag har några som jag kan sända dig om du vill.

Jag bokade boendet när jag stod nere i hamnen.

Lamaya
2015-01-30, 23:12
Jag bodde på Galini när jag var på Schinoussa för några år sedan. Tyckte det var ett superbra och mysigt boende med en trevlig värd, vilken jag tyvärr glömt namnet på. Mig veterligt är det telefon som gäller för att boka och någon större bildtillgång har jag inte sett. Jag har några som jag kan sända dig om du vill.

Jag bokade boendet när jag stod nere i hamnen.

Jag har bott på Galini och det var ett bra boende men mycket enkelt. Jag kan definitivt rekommendera Galini på grund av läge och gästfrihet. Stefano heter värden och han brukar finnas i hamnen eller så nås han på telefon.
//Lena

Nic
2015-01-31, 19:09
Någon som har kontaktuppgifter till Galini?

Lamaya
2015-01-31, 22:24
Någon som har kontaktuppgifter till Galini?

Jag har ett telefonnummer 22850-719 83. Stefanos Engelska är en smula begränsad.:)

/Lena

Nic
2015-01-31, 23:09
Tusen tack, blir säkert kanon! klapp_klap

Kalimera
2015-02-01, 10:50
Jag har bott på Galini och det var ett bra boende men mycket enkelt. Jag kan definitivt rekommendera Galini på grund av läge och gästfrihet. Jag har också bott på Galini, och kan bara hålla med dig i allt du skriver. :)


http://www.kalimera.se/bilder/bilder/schinoussa-galini.jpg

Galini.

Nic
2015-02-01, 12:40
Tack, men hur långt är det till Choran, ser lite öde ut?
När man ser bilden.
Har för mig att jag har sett fler bilder någonstans på Kalimera på Galini , stämmer det?

Kalimera
2015-02-01, 15:55
Tack, men hur långt är det till Choran, ser lite öde ut?Det ligger lite för sig själv, det stämmer, men det är nära till byn, tar inte många minuter att gå till Chora.

Har för mig att jag har sett fler bilder någonstans på Kalimera på Galini , stämmer det?Jag har inte lagt ut bilder tidigare, förutom från utsikten, som du kan se här (http://www.kalimera.se/grekland/sallad/schinoussa.html).

yannis
2015-02-02, 06:18
Får jag haka på och fråga en sak.
Janne avrådde så smått mig för Shinoussa på grund av att jag har svårt att gå i backar.
Men om man nu inte har behov att bada; kan man då stanna på plats "där uppe" eller är det väldigt backigt även där när man ska gå till Chora?
Birgitta.

våga
2015-02-02, 09:47
Får jag haka på och fråga en sak.
Janne avrådde så smått mig för Shinoussa på grund av att jag har svårt att gå i backar.
Men om man nu inte har behov att bada; kan man då stanna på plats "där uppe" eller är det väldigt backigt även där när man ska gå till Chora?
Birgitta.
Hej!
Själva Chora är inte backig, den ligger på en platå. Från hamnen upp till Chora är det en rejäl uppförsbacke men då får du skjuts av hotellfolket. Närmaste omgivningarna runt Chora är måttligt lutande, så länge du inte går mot hamnen eller närmsta stranden.
Våga

yannis
2015-02-02, 10:55
Hej!
Själva Chora är inte backig, den ligger på en platå. Från hamnen upp till Chora är det en rejäl uppförsbacke men då får du skjuts av hotellfolket. Närmaste omgivningarna runt Chora är måttligt lutande, så länge du inte går mot hamnen eller närmsta stranden.
Våga

Tack, tack!
Det var det jag verkligen ville höra (läsa). Då blir det Shinoussa några dar i september. Och så får jag/vi åka Skopan!
Birgitta.

våga
2015-02-02, 11:02
Tack, tack!
Det var det jag verkligen ville höra (läsa). Då blir det Shinoussa några dar i september. Och så får jag/vi åka Skopan!
Birgitta.
Skoppan är alltid en favorit, denna pärla och trotjänare, och till Schinoussa gungar det sällan särskilt mycket! Jag kom på att det kan finnas vissa boenden som ligger i sluttningarna mot hamnsidan eller strandsidan, så kolla med Schinoussaexperterna vilket boende som ligger bäst för de som inte vill ha backar att tampas med. Glöm inte att njuta av den berömda lokalodlade favan!
Våga

Nic
2015-02-02, 19:44
Är där några fler förslag på boende för 3 pers , där vi ska vår dotter med oss (20-år) ?

zakka
2015-02-02, 20:26
Tack, tack!
Det var det jag verkligen ville höra (läsa). Då blir det Shinoussa några dar i september. Och så får jag/vi åka Skopan!
Birgitta.

Schinoussa i september låter ljuvligt! klapp_klap Lite bekymrad blir jag bara när jag tänker på hur du ska få med dig din käre make ombord på Skopan... ;) Ang_elx

MVH zakka

zakka
2015-02-02, 20:36
Är där några fler förslag på boende för 3 pers , där vi ska vår dotter med oss (20-år) ?

Meltemi Pension finns också. Jag har tyvärr inte bott där själv men de har fått en del bra recensioner på nätet. Bland annat har jag för mig att de brukar/kan skjutsa till och från stranden om man vill... Hoppas ni hittar bra boende och att ni kommer att trivas på Schinoussa. Det finns en väldigt trevlig restaurang, Deli, som serverar suverän mat. Inte riktigt "vanlig" grekisk mat utan lite "finare" mat lagad på egenproducerade råvaror med mycket kärlek. Utsikten från restaurangen är helt fantastisk! Nu fick jag toklängtan dit också... ;)

MVH zakka