handdator

Visa fullständig version : rethymnon, Airtours?


jpn98006
2006-03-29, 12:56
Hej!
Vi är 8 vuxna och 2 små barn som ska åka till Grekland i midsommarveckan. Jag, min man och våra barn (1 och 3 år) samt min mans syskon med respektive samt svärföräldrarna.
Bokade först Zakynthos men läser inte så mycket positivt om ön så valde därför att boka om till Rethymnon istället. Var i Kalamaki utanför Chania förra året och trivdes super med Kreta och allt som finns att göra där. Kände väl att det är lite tråkigt med Kreta igen men eftersom vi är ett blandat gäng så krävs det nåt för alla smaker... Så vad tror ni? Gjorde jag rätt som bokade om till Kreta istället för Zakynthos? har aldrig varit i Rethymnon heller!

Är det nån som åkt med Airtours? Hur är dom som resebolag?
Varit på Ilian lägenhetshotell utanför Rethymnon? Betyg på stället samt läget?

Tack!
Jenny:confused:

Elisabet
2006-03-29, 13:52
Om det känns bra att ha bokat om, så gjorde du rätt :)
Så enkelt är det!

Iofs skulle ni säkert ha fått en bra vistelse på Z också - men som du säger så har Kreta verkligen något för alla! Det gäller även Rethymnon.

När man är så många vuxna och dessutom två små barn, så är det ju inte säkert att man vill göra samma saker hela tiden på dagar och kvällar och då är Kreta perfekt.

I den här tråden kan du läsa lite olika erfarenheter av Airtours:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2828&highlight=airtours

Cecilia
2006-03-29, 14:09
Vi bodde på Ilian, Rethymnon för 1,5 år sen. Helt suveränt! Skrev om det i en tidigare tråd, så jag ska inte upprepa mig i onödan. Men som sagt, vi stormtrivdes. Vi var deras allra första gäster och blev väldigt bra bemötta. Fräscha, nybyggda lägenheter, fin pool med gratis solstolar i ett lugnt område. Fem plus av fem möjliga!
/Cecilia

martinifk
2006-03-30, 17:55
[quote=jpn98006]

Gjorde jag rätt som bokade om till Kreta istället för Zakynthos?


Rätt val , men jag dömmer inte ut Zakynthos för det......flabb_flab

Det blir nog en jättebra resa och Rethymnon är enligt mig Kretas bästa ort

Vilket hotell ska ni bo på?

mvh Martinifk

guppel
2006-03-30, 21:32
Hej!

Är det nån som åkt med Airtours? Hur är dom som resebolag?
Varit på Ilian lägenhetshotell utanför Rethymnon? Betyg på stället samt läget?

Tack!
Jenny:confused:


Hej du !
Jag (vi) har åkt med Airtours utan att ha
något som helst att anmärkabye_bye !

För övrigt så ÄLSKAR jag Kreta, med alla dess variationer,
och tror att ni har all möjlighet att hitta suveräna upplevelser
oavsett ålder å intressen;) !

Rethymno är en UNDERBAR stad, även om jag aldrig bott på just ert beställda hotell, utan andra - så har jag ALLTID trivts:) !

Å så läääängtar jag till min nästa visit där, många veckor kvar......:( :( :( :( :( .........

// R-gupp