handdator

Visa fullständig version : Slutet av september


kize
2006-03-29, 09:00
Har funderingar på att åka till Kreta i slutet av september och början av oktober. Är det någon som vet hur vädret brukar vara då? Är det fortfarande sommarvarmt, eller?

Kicki

xenos
2006-03-29, 09:04
Har funderingar på att åka till Kreta i slutet av september och början av oktober. Är det någon som vet hur vädret brukar vara då? Är det fortfarande sommarvarmt, eller?
Kicki

Brukar kunna åka hem till Kreta just sista veckan i sptember. Vädret har genomgående vari bra, 25 -27 gr.
När solen värmt tillräckligt kan jag sitta på en MC i t-tröja.
Någon enstaka regnskur i bergen; de är sällan långvariga.
Havet är asvarmt...
Åk dit!

Lefteris

Athanasia
2006-03-29, 09:41
Visst kan det vara varmt,men risken för höststormar finns ju också.

carjoh
2006-03-29, 10:23
Har varit på Naxos två veckor i september-oktober och vädret var kanon! Mellan 32 och 26 grader. Förra sommaren var vi vid samma tid på Kreta, sydkusten, och hade också då lika fint och varmt väder. Ska dit samma tid i år, men i år blir det tre veckor. Hoppas såklart på att vädret håller samma standard som de sista åren....

Carina

JanssonJunior
2006-03-30, 11:20
Hejsan!
Var på Kreta sista veckan i Oktober 2004.
Vi badade och solade som aldrig förr! Bodde i Rethymnon men besökte även sydsidan! Tomt på turister och lite sömnigare greker, väldigt trevligt alltså =)
Det var inte tokvamrt, men fortfarande sommar.
Åkte sedan till Athen där det var lite mer höstlikt, om än inte kallt.
Trevlig tur!

Lissi
2006-03-30, 14:12
Jag har varit på Kreta i september och i oktober... Det har varit fint väder, varmt och växlande molnighet och någon regnskur men vi kunde sola , bada och njuta av VÄLDIGT behaglig temperatur...Den veckan vi var i oktober (2003) kom det första regnet sen april medan vi var där så folk jublade!!
MEN..vill ni ha GARANTERAT regnfritt, då ska ni inte välja oktober....

Lissi - som åker till Kreta om 9 dagar

wilda
2006-03-30, 16:03
Åh Lissi, måste du göra oss andra så avundsjuka???

Jag kommer nog också åka till Kreta vid den tiden. Eller vart vi nu hamnar. Jag hoppas på Kreta, men går det ett sista minuten-flyg någon annanstans, så blir det kanske dit.

Men precis som ovanstående så har jag upplevt Grekland i slutet av september - början av oktober, och det brukar vara underbart. Dock brukar kvällarna kunna bli kyliga. Det är inte alltid det går att sitta ute i linne. Ibland har vi tom varit tvungna att sitta inomhus kvällstid.

Så packa ner en varm tröja och strumpor bland badgrejerna. Det kan nog behövas!

/anna