handdator

Visa fullständig version : Ön Evia....


martinifk
2006-03-28, 17:52
Finns det någon här på Kalimera som har varit på ön Evia?

Det verkar vara en mycket spännande ö, dit turisterna inte riktigt
hittat till än så länge......

Vore kul om någon vet något om Greklands näst största ö Evia!!!


Martinifk

Joppan
2006-03-28, 20:55
Hej!

Min greklärare är från Evia.

//Joppan med 135 dagar kvar

Joppan
2006-03-29, 10:44
Hej igen!

Jag kan höra med honom om han har något spännande
att berätta om Evia, som jag har förstått så är det ju
inget turistställe direkt. Han är från byn Halkida tror jag.

Återkommer om jag har något att berätta i ärendet.

//Joppan

monica
2006-03-29, 11:36
Hej Martin

Jag har varit på Evia 2 ggr, första gången för 3 år sedan och andra gången i somras.
Evia är en underbar ö, och har undrat varför inte fler besöker denna gröna och fantasiskt rena ö.
Vi gjorde inte några utflykter för vi var bara några dagar båda gångerna och då låg vi på stranden och latade oss.

Billigt jämfört med andra öar, och tomaterna glömmer jag aldrig.

Det sista stället vi var på hette Pefki, ett jättemysigt ställe lagom stort för några dagar. Det första stället vi åkte till minns jag inte namnet på.

Besök Evia ni som aldrig varit där.

Monica

DonTino
2006-03-30, 14:57
Hej igen!

Han är från byn Halkida tror jag.

//Joppan

Byn??? Om jag inte missminner mig helt så bor det 80 000 eller 120 000 i Halkida. När blir en by stad?....:confused: Skämt åsido, förstår vad Du menar.
Kom på en sak ang. staden. Halkida har ett "konstigt" fenomen, nämligen att ån/floden som rinner igenom staden byter "ström-riktning" då o då mitt under dagen (veckan/månaden osv. beroende på referens).

Har varit massor av ggr på Evia (har släkt där). Återkommer angående allt som är bra (och dåligt) med Evia.

//DonTino

martinifk
2006-03-30, 18:18
[quote=monica]Hej Martin

Citat:
Evia är en underbar ö, och har undrat varför inte fler besöker denna gröna och fantasiskt rena ö.

Det intrycket fick jag också när jag hörde talas om Evia, det är dock positivt med få turister men visst är det underligt......

Citat:
Billigt jämfört med andra öar

Det gör bara saken ännu bättre......

Martinifk som vill (ska) besöka ön i framtidenflabb_flab

martinifk
2006-03-30, 18:20
Återkommer om jag har något att berätta i ärendet.

//Joppan[/quote]


Ja, det vore kul:rolleyes:

Martinifk

Eirini
2006-03-31, 16:23
Finns det någon här på Kalimera som har varit på ön Evia?

Jag har varit pa Evia och vandrat. Berget Oxi ar pa 1400 m.o.h. Dar finns vacker natur och vackra strander nere vid kusten. Jag minns en underbar ekskog och vi vandrade genom en by dar folk lever som for hundra ar sen. Vi badade i forsar och vattenfall i kristallklart, kallt vatten.

On ar ingen riktig o eftersom den har landforbindelse men man brukar kalla den for "on Evia".