handdator

Visa fullständig version : Strömlöst på Tinos


Kalimera
2015-01-08, 17:24
Ekathimerini skriver att Tinos har varit utan elektricitet i tre dagar, vilket så klart medfört stora problem. Läs mer här (http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite1_1_08/01/2015_546038), och se hur Tinos ser ut i vinterskrud.

Sunny12
2015-01-08, 17:35
Men så vackert!.. :)

MEN så tragiskt för ö-befolkningen att vara utan elektricitet så länge!

maji
2015-01-08, 19:16
Undrar hur pass vanligt detta kan vara :rolleyes::rolleyes::rolleyes: inte särskilt antar jag.

Måste vara svårt när man inte är van vid snö och kyla.
Även vi råkar ju ofta illa ut trots att vi är vana;)

//majibye_bye

Lissi
2015-01-08, 20:29
Visserligen är Tinos alltid vackert, men detta är inte bra för de gamla....tänke bla på Nikoletas mamma och alla de andra gamla, ensamma eller på hem. Snö är ju en sak, men i kombination med strömlöshet måste vara oerhört tufft för alla, stora som små!

Lissi

PA
2015-01-08, 22:26
Hej majibye_bye
Undrar hur pass vanligt detta kan vara :rolleyes::rolleyes::rolleyes: inte särskilt antar jag.

//majibye_bye

Från mitt resebrev 2004, från Skyros: Mycket skog av pinjeträd runt Atsitsa, men många träd hade blivit omkullvräkta och många hade brutna grenar. Detta funderade vi mycket på, hur det kunde ha blivit så, förklaringen fick vi på kvällen. Då vi fick veta att Skyros hade haft en (1) meter snö i vintras!

Det kommer nog snö så där med 10-15 års mellanrum ute på öarna.


//PA _B-anana

Lissi
2015-01-09, 09:41
2008 var det snö i Aten när vi var där...Det lamslog så mycket så man kan bara tänka sig hur det är på öarna.

Lissi

Kalimera
2015-01-09, 10:20
2008 var det snö i Aten när vi var där...Det lamslog så mycket så man kan bara tänka sig hur det är på öarna.De affärer och restauranger som inte har reservaggregat får nog kasta många varor.

Lissi
2015-01-09, 17:50
Jag har haft kontakt med Clery, på hotel Altana. Nu är strömmen åter. De gamla på ålderdomshemmet hade generator och likaså Altana. Men det hade varit jobbiga dygn! Många har givetvis generator då ju elen kan försvinna. Det är Andros som försörjer Tinos med ström.

Lissi

Monica C
2015-01-09, 19:31
Jag har haft kontakt med Clery, på hotel Altana. Nu är strömmen åter. De gamla på ålderdomshemmet hade generator och likaså Altana. Men det hade varit jobbiga dygn! Många har givetvis generator då ju elen kan försvinna. Det är Andros som försörjer Tinos med ström.

Lissi
fb_gilla
Monica😍