handdator

Visa fullständig version : Med buss eller taxi ?


Lena72
2006-03-27, 10:33
bye_bye
Hejsan!

Jag har en lite fråga, antar att man bokar en flygresa till
flygplatsen i Preveza och jag vill ta mig vidare till Lefkas eller Parga.
Hur tar man sig på bästa och snabbaste sättet dit till båten till Lefkas eller till Parga ?
Någon som har ett bra förslag på boende?
Jag såg på någon sida om Parga att det kostade 1400 kr tur och retur
för taxiresan det låter dyrt tycker jag....
Mvh Lena

Ruby
2006-03-27, 20:35
Jag har en lite fråga, antar att man bokar en flygresa till
flygplatsen i Preveza och jag vill ta mig vidare till Lefkas eller Parga.
Hur tar man sig på bästa och snabbaste sättet dit till båten till Lefkas eller till Parga ?Från flygplatsen i Preveza kan man ta buss till huvudstaden på Lefkas. Det kostar ett par euro och tar inte särskilt långt tid. Läs mer i den här tråden (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1337). Jag antar att det går bussar till Parga också men det kan säkert någon annan berätta mer om. :)

Ruby

Kalimera
2006-03-28, 16:19
Jag såg på någon sida om Parga att det kostade 1400 kr tur och retur
för taxiresan det låter dyrt tycker jag....
Det är dyrt med taxi mellan Preveza och Parga stad, men kanske inte fullt så dyrt som 1400 kr t/r. Prata med din researrangör om du kan köpa till transfer. Det gjorde jag när jag åkte till Parga, kostade inte så mycket.

FruCayenne
2006-05-12, 13:57
Hej!
Vi åkte flygstol till Preveza i fjol..
Då kostade det kostade 60 Euro enkel väg med taxi... och det verkade inte inte någon ide att förhandla, alla sa likadant och en svarde att det var för att det var så svårt att få körningar tillbaka. Vi gick in på kontoret i Parga och bokade transferbuss tillbaka, det kostade ca 120 kr... (apollo)
I går bokade jag flygstolar igen (22 till 29 maj) och ringde sen upp Always och bokade tor transferbuss Det kostade 145 kr Altså det billigaste alternativet av alla...
// Anita