handdator

Visa fullständig version : Hotell Santorini?


*Nicki*
2006-03-27, 10:31
Hej,
vi funderar på att tillbringa vår sista natt på Santorini i slutet av juni. Är det någon som har ett bra hotell/studio/lägenhet att rekommendera som inte är alltför dyrt?

Någon som vet ungefär vad Honeymoon kostar per natt?

*Nicki*

Cecilia
2006-03-29, 12:54
Jag tror att vi betalade 40 euro på Honeymoon i mitten av juli, förra året. Det var det dyraste vi betalade under hela vår tre-veckors ö-luff i Kykladerna, så det finns säkert billigare boende. Men eftersom det var sista stoppet innan hemresan så kändes det skönt att ha något förbokat och veta att man fick skjuts till flygplatsen. Billigaste boendet hittade vi på Amorgos, 25 euro natten! /Cecillia

*Nicki*
2006-03-31, 19:38
Hej,
tack för ditt svar. Det var jättebra att ha något att utgå från :)

Jag skrev till Honeymoon och de vill ha 60 E/natt för en studio för 4 personer (alltså ingen lägenhet). Vi hade dessutom tänkt att bo där flera nätter. Tycker det låter alldeles på tok för dyrt, men stället kanske är värt det? :confused:

Nej, jag tror nog det blir att vi letar vidare.

*Nicki*

Peter
2006-03-31, 20:37
60 E/natt för en studio för 4 personer (alltså ingen lägenhet)

Ett vanligt vettigt dubbelrum/studio kostar idag mellan 30 - 40 €, så 60 € för en studio för fyra är inte alls orimligt. Och på Santorini är det inte billigt att bo. Någonstans! Jag gissar att de flesta som reser ner nu budgeterar för ca 55 - 65 € per natt för rum/studio för 4. Det märks lite på frågorna här på Forumet.

men stället kanske är värt det?

Jag har i o f s bara bott där en gång, men det tycker jag. Om jag hade rest ner med tre andra hade jag inte tvekat på det priset. Inte på Honeymoon.

Nej, jag tror nog det blir att vi letar vidare.

Klart du ska kolla. Men jag betvivlar starkt att du hittar bättre till samma pris. Eller på samma nivå som är billigare...

Peter

inkfish
2006-03-31, 20:40
Jag gillar Honeymoon men hade inte betalat 60 E...

Peter
2006-03-31, 21:38
Jag gillar Honeymoon men hade inte betalat 60 E...

För en Studio för 4 pers på Santorini? Vad tycker du skulle vara rätt pris då? Det är 15 € per pers, och det tycker i alla fall jag är rimligt där...

Speciellt när det bara gäller en natt!

Peter

inkfish
2006-03-31, 21:42
Jag förstod att du räknat med 15 per pers. Icke desto mindre är jag övertygad om att det går att hitta boende för fyra för mindre än 60.

Just för att det bara är en natt skulle jag heller inte vara så noga med bekvämligheten att den motiverade ett högre pris.

*Nicki*
2006-03-31, 22:27
Hej,

Det handlar om en liten studio för två där vi kan få extra sängar/madrasser till våra barn 3 och 5 år alternativt får ha dem i sängen hos oss. Det handlar också om 2-3 nätter, alltså inte en natt. Av den anledningen tycker jag faktiskt att det är lite mycket med 60E i juni månad, även om det är på Santorini.

Det finns fler ställen att bo på än Honeymoon och jag letar vidare. Har sett en del som tar ca 45E för oss fyra så jag kollar vidare.

I vilket fall som helst så vill jag tacka er för era svar.:)

*Nicki*

Peter
2006-03-31, 23:29
Ink: Just för att det bara är en natt skulle jag heller inte vara så noga med bekvämligheten att den motiverade ett högre pris.

En natt mitt i resan OK. Men sista natten på väg hem vill nog jag helst ha ett hyfsat rum. Sista intrycket liksom...


Nicki: Det handlar också om 2-3 nätter, alltså inte en natt.


Du skrev "vår sista natt" i din fråga, vilket jag tolkade som en natt. Spela roll! Hoppas du hittar något bra alternativ.

Peter

Eva L
2006-04-01, 09:13
Visst är det dyrt men Honemoon har många nöjda gäster och har rosats på Kalimera många ggr. Stället är trevligt och ägarfamiljen gör allt för sina gäster. Rummen på nedre plan i huvudbyggnaden är lite trista.

Om man tänker att det är 15 euro per person så låter det helt ok. Jag räknar med att betala mellan 20-35 euro under min luff i juni för en person och från ett ställe fick jag ett prisförslag på 45 euro vid en veckas vistelse och det stället har ingen speciell lyx.

Utanför Fira vet jag att det finns bra boenden för lägre pris men då har ni inte närheten till havet om den är viktig. Finns säkert billigare alternativ i Perissa också men även en del mer eller mindre seriösa. Jag känner folk som hamnat i riktigt dåliga rum där bilderna på intenet varit tjusiga men rummen skitiga med trasiga kylskåp.

Eva

anne
2006-04-01, 18:49
Hei.
Vi bodde på Mark and Joanna Studio i Perissa.Det var et kjekt hotel med trivelige folk.Det lå i et rolig område og ikke langt fra stranden,pool var det også.Rommet var stort med fullt kjøkkenutstyr.De henter også i havnen.Vi betalte et depositum og vi ble ikke lurt.Ser på deres nettside at de tar 40€ for 3 personer i juni,men de har kanskje en extra seng å sette inn.Du kan bare maile og spørre.Søk på google,lykke til.

Anne

anne
2006-04-01, 19:03
Hei igjen. Sorry,ser at det er 2004 priser jeg har sett.Siden deres er nok ikke oppdatert.Men du får nok svar hvis du mailer dem.

Anne

Ia
2006-04-02, 12:36
Tar du sjansen..., så står det fullt av "roomsraagere" ved havnen når fergen legger til. :o
Tipper at det ikke er fullt på Honeymoon i slutten av juni slik at det står representanter fra Honeymoon der også. Da får du sikkert studio for 40 E. Da vi reiste i midten av Juni i 2004 skulle de ha 35 E. for to voksne og to tenåringer (via internett). Men vi valgte noe nærmere Fira siden vi bare skulle bli et døgn og ville oppleve både Fira og Oia.
Tror de har økt prisene sine veldig det siste året siden de har fått så mye god omtale, bl.a. her, at de har ganske godt belegg....

Ia_B-anana

Gittan
2006-04-02, 13:21
Hej,
vi funderar på att tillbringa vår sista natt på Santorini i slutet av juni. Är det någon som har ett bra hotell/studio/lägenhet att rekommendera som inte är alltför dyrt?

Någon som vet ungefär vad Honeymoon kostar per natt?

*Nicki*

Hej,
Vi var på Santorini i juni förra året och bodde på Rooms Mary i Perivolos. Vi betalade 30 Euro för 4 personer. Det var bara några minuters gångväg till stranden och matställen. Vi trivdes bra där och kommer nog att åka dit i sommar igen.

Birgitta

*Nicki*
2006-04-02, 13:48
Tack, tack för allt gensvar!!! flabb_flab

Vi ska kolla upp de tips vi fått så får vi se vad det blir till slut. :confused:

*Nicki*