handdator

Visa fullständig version : premiärdopp


monica
2006-03-27, 08:54
Jaha, igår blev det premiär för första doppet.
Inte jag, men min dotter som älskar att bada och aldrig fryser.
Det var soligt och varmt igår så vi åkte till havet för att äta fisk på en taverna.

Och när vi hade ätit färdigt tjatade min flicka som är 11 år om att bada, det var faktiskt 1 vuxen som simmade i vattnet.:eek: :eek: :eek:
Det var såååååå varmt i vattnet så min flicka när hon hade doppat fötterna.
Okey, bada du om du tycker att det är så skönt. I for hon i vattnet med trosor och linne och lyckan var fullständig. Men sedan var det skönt att sätta sig i en varm bil.

Jag själv är en riktig fryslort, och det får jag ständigt höra av min grekiska man, du som är viking och svensk hur kan du va så frusen:D :D :D :D

inkfish
2006-03-27, 18:14
Wow, snacka om vikingklapp_klap

Och vilket härligt vårtecken för en kalimera:)

Kaa
2006-03-27, 18:30
Hon var en modig en. Men hur "varmt" var det i vattnet?
Det kanske var som en typiskt svensk sommar där alla badar o ser glada ut men en annan skulle inte doppa tårna. Alltså svinkallt i vattnet.
/Cecilia

monica
2006-03-27, 18:38
Men hur "varmt" var det i vattnet?
Det kanske var som en typiskt svensk sommar där alla badar o ser glada ut men en annan skulle inte doppa tårna. Alltså svinkallt i vattnet.
/Cecilia

Skulle vilja påstå att det var kallare än svenskt sommarvatten, kändes som isbitar i vattnet. Men det berör inte min flicka ett dugg.:confused: :confused: :confused:

Agda
2006-03-27, 18:39
Jag själv är en riktig fryslort, och det får jag ständigt höra av min grekiska man, du som är viking och svensk hur kan du va så frusen:D :D :D :D

Det frågar folk oss här i byn också! För vi är oftast mer påklädda än dem och fryser väldigt fort jämfört med dem.Reagerar vi nordbor så kanske när vi får långa heta somrar:confused: .

Hu så kallt,det kan ju inte vara mer än runt +17 i vattnet!?

Lissi
2006-03-27, 19:48
Hu så kallt,det kan ju inte vara mer än runt +17 i vattnet!?

+17???? SÅ varmt?? Vi ska bada på Kreta om en vecka drygt och jag hoppas verkligen att det ÄR 17 grader så man kan vada ut i det långgrunda vattnet utan att benen blir för kalla! I Sverige badar jag från maj - september...

Lissi - som ofta tycker det är alldeles för varmt i vattnet i Grekland.

Frappe
2006-03-28, 10:47
Min första vinter i Grekland var hemsk :mad: jag har nog aldrig frysit så mycket och ingen kunde förstå?? jag var ju från Sverige som har isbjörnar på gatan....:cool: Men kylan i Grekland är helt anorlunda vid +5 tex fryser man för fullt kylan är mer fuktig och det känns ända in i benmärgen....
Många hus är ju oxå väldigt kalla ingen isolering, enkla fönster det drar här och där....vilket gör att man fryser även inomhus! Fast nu bygger man husen tvärtom man isolerar, dubbla fönster, element i varje rum mm.

Camilla