Visa fullständig version : Ving och Tilos
Ving har direktflyg från Umeå till Rhodos men Tilos går inte att boka. Ställde en fråga via deras hemsida och fick ett ytterst oengagerat svar tillbaka. De skriver att det inte går att boka men att de inte vet varför. Kanske någon som vet här? Har alltid gillat Ving men de senaste åren har jag och vänner till mig fått ingen aning svar på enkla frågor och även stött på personal som varit direkt nonchalanta. 😣Det hände aldrig förr. Eva
Det var lika för oss förra året från Kalmar, men då blev svaret att de då inte hade bokat med några hotell alls på Tilos ännu vid den tidpunkten. De kom senare och då bokade vi . Kanske det är så även i år....Hotellen på Tilos kom senare. Men från Kalmar i år går bara enveckors till Rhodos , onsdagar 5 avgångar eller nåt sånt. Ännu så länge inget till Tilos. Tilos blir nog för dyr med transfer, ev båtkrångel för bara en vecka. Det var ju strul ALLA avgångar från Kalmar med transfern till Tilos. Svaret jag fått från Ving när jag frågat varför inga tvåveckorsresor finns är att de flesta i Kalmarområdet bara vill ha enveckorsresor....och hur de kan veta det när det bara är det som finns är ju en gåta.....:eek::confused:
Annars har vi haft väldigt bra erfarenhet av de kontakter vi haft på nätet med Ving...men personalen på plats när man kommer fram till Rhodos har varit sanslöst okunniga och svarat fel på allt! :D Men vi fick bra kompensation efter förra årets strul som vi nu har glädje av när vi flyger till Teneriffa om 2 veckor.
Lissi
Jag tog kontakt med Ving via Facebook med frågor angående Tilos och fick ett bra svar. Några dagar senare fick jag ett mail med ännu mera information efter att dom kollat upp saken. Hade kanske turen att träffa på en engagerad person ;)
(Frågan gällde avresa ifrån Göteborg och gällde båttransfer.)
Kalimera
2014-12-16, 08:41
Ving har direktflyg från Umeå till Rhodos men Tilos går inte att boka.Varför inte resa på egen hand, det är lika enkelt som charter när det gäller Tilos.
Precis. Det är ju det allra enklaste. Googla på Stefanakis Travel Service så finner du bra information om färjetiderna. Och det är heller inga problem att hitta bra rum på Tilos.
Problemet med de få flyg som går från småflygplatserna är att de ofta är fullbokade av charterresenärer till Rhodos. Vi kunde hittat egna stolar för 8500 t o r vid en avgång för 2 men det är ju alldeles för dyrt. Vi hittade sen en resa till Tilos för lika mycket inkl transfer och boende och det var ju tur med tanke på att Tilos Star inte gick... Kalmar har t ex bara 5 avgångar til Rhodos och de blir fulla.
Lissi
Varför inte resa på egen hand, det är lika enkelt som charter när det gäller Tilos.
Enkelt kanske men dyrt. Flygstolarna från Umeå brukar aldrig bli billiga. Jag har funderat på att ta med mitt äldsta barnbarn på en veckasresa under hans sommarlov. Ving har tidigköps rabatt nu härifrån men Tilos går inte att boka. Eva
Går det inte att köpa bara flygstolar med tidigköpsrabatt till Rhodos och fixa överfart + boende på Tilos själva?
Går det inte att köpa bara flygstolar med tidigköpsrabatt till Rhodos och fixa överfart + boende på Tilos själva?
Den 10 juni kan man åka för 10.790 två flygstolar. Sen tillkommer kostnaden för boende så Tilos blir det inte. För det här priset får vi en charterresa med boende på ex Lesvos eller Skopelos som är väldigt fina öar. Visserligen från Arlanda men bättre ändå och betydligt enklare att ta sig till. Transporterna mellan Rhodos och Tilos har ju varit problematiska för många i år.
Eva
Den 10 juni kan man åka för 10.790 två flygstolar. Sen tillkommer kostnaden för boende så Tilos blir det inte. För det här priset får vi en charterresa med boende på ex Lesvos eller Skopelos som är väldigt fina öar. Visserligen från Arlanda men bättre ändå och betydligt enklare att ta sig till. Transporterna mellan Rhodos och Tilos har ju varit problematiska för många i år.
Eva
Priset för bara flygstol blir högre för varje år. Otroligt dyrt nu!
Glöm inte att boka via ICA's hemsida om du bokar Ving. Då får man 600:- rabatt. Och Fritidsresor har samarbete med COOP.
Ica-rabatten gäller inte på flygstolar, tyvärr, bara på paketresor.
Eva
För 12.200 kr bor Claes och jag i Rethymno 14 dagar på hotell direkt vid stranden inkl frukost och transfer så Tilos får också vara för vår del i höst. Det blir för dyrt. Men vi älskar Kreta också! :D
För 12.200 kr bor Claes och jag i Rethymno 14 dagar på hotell direkt vid stranden inkl frukost och transfer så Tilos får också vara för vår del i höst. Det blir för dyrt. Men vi älskar Kreta också! :D
Men..., synes du 12 200,- for 14 dager i Rethymnon (eller på andre tilsv reisemål) er en bra pris :confused::o
Ja, Kari det tycker jag jämfört med andra charterresor. Till Rhodos en vecka från Kalmar exkl transfer och frukost får du betala lika mycket för samma standard...6000 pp för 14 dagar är i te ohemult..;)....tyver VI...
Lissi
Ja, Kari det tycker jag jämfört med andra charterresor. Till Rhodos en vecka från Kalmar exkl transfer och frukost får du betala lika mycket för samma standard...6000 pp för 14 dagar är i te ohemult..;)....tyver VI...
Lissi
Ja, det er sikkert en ok pris til å være charter :)
- men...hvorfor Charter, ville du ikke spare mye med å booke billige flybilletter, som du bruker å gjøre, og å booke hotell selv? bye_bye
Kari, denna resa är Claes 65-årspresent till mig och efter att innan dess bokat själv både till Dusseldorf, Thessaloniki, Tinos 2 ggr och dessutom flyg och lägen het i Paris en vecka nästa år så kommer det att kännas väldigt skönt att bara åka med!!:D.
Lissi
Kari, denna resa är Claes 65-årspresent till mig och efter att innan dess bokat själv både till Dusseldorf, Thessaloniki, Tinos 2 ggr och dessutom flyg och lägen het i Paris en vecka nästa år så kommer det att kännas väldigt skönt att bara åka med!!:D.Lissi
Ja, da må du bare slappe av og n y t e, Lissi :D
Vi flyger alltid med Apollo till Rhodos men vet inte om de flyger från Umeå men vi betalar mellan 4000 - 7000 för flygstolar för två vuxna beroende på när på säsongen vi flyger. Kollade från Gbg ( vi flyger från Landvetter) 10 juni och då skulle vi betala 5 595:- för två flygstolar med Apollo.
/Seastar
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.