Visa fullständig version : Fototävling 2014. Vinnarbilderna.
Kalimera
2014-12-03, 09:06
Nu - äntligen - är det dags att avslöja de tio bästa bilderna i respektive kategori. Som vanligt publicerar vi tre bilder per dag. Om tio dagar vet vi vilka tre bilder som kom på första plats. Spännande, inte sant!
Spännande, inte sant!
fb_gilla
Lissi
Ja verkligen _B-anana fb_gilla
Kul :) På 2 av dom här hade jag röstat på klapp_klap
Riittabye_bye
MickeKöping
2014-12-03, 22:34
Av tiorna var det var det två som var lite på tapeten men fick tyvärr inte någon röst från mig.
Spännande så här i adventstider med tre lucköppningar per dag.
Grattis till tiorna i alla fall klapp_klap
Ja, grattis til 10.plassene alle tre klapp_klap
larstommy
2014-12-04, 17:38
Oj :) Nionde plats :) Jag känner mig hedrad!!!
Tack alla som röstat på min bild :)
MickeKöping
2014-12-04, 22:39
Även här två bilder som var nära poäng från mig.
Trevligt.
Grattis till niorna klapp_klap
Vad glad jag blev....en tionde plats för mej _B-anana
Tack alla som röstade på min bild klapp_klap
Vacker bild nr 03 (kategori Semester) mmm...mycket vacker! / Simetra :)
Vacker bild nr 03 (kategori Semester) mmm...mycket vacker! / Simetra :)
Verkligen, Toppenbild!
Så kom det første av "mine" bilder, Grattis, Anders Muller klapp_klap klapp_klapklapp_klap
Og, Grattis til alle 7, 8 og 9.de plasserte fotografer klapp_klap
- flere av bildene var nære å få poeng av meg,fb_gilla
- men..blant alle fine..., det var jo s å vanskelig bye_bye
MickeKöping
2014-12-06, 18:28
Grattis till åttorna och sjuorna.
Kollade noga på flera av bilderna när poängen skulle bestämmas.
Det visar på hur jämnt det är mellan bidragen.
Det hade varit kul att se poängen per bild också.
mamma mu
2014-12-06, 19:31
Och då undrar jag vart hittar jag bilderna?
Hej!
På Kalimera hemsida!
http://www.kalimera.nu/bilder/foto2014/index.html
Rolf
I Roligaste bilden nr 19 undrar man lite vem som är huvudpersonen/personerna, killen eller damerna? Hur som helst, en spontan rolig bild som åtminstone fick mig att skratta flabb_flab.
Bild nr 6 (den på toasten sugna hunden) som tävlade i Närbild undrar jag lite om den inte hade hamnat i fel kategori (?)... i Roligaste bild-kategorin hade den nämligen fått poäng av mig ;).
Simetra :)
Bild nr 6 (den på toasten sugna hunden) som tävlade i Närbild undrar jag lite om den inte hade hamnat i fel kategori (?)... i Roligaste bild-kategorin hade den nämligen fått poäng av mig ;).
Simetra :) http://www.kalimera.nu/forums/images/buttons/quote.gif (http://www.kalimera.nu/forums/newreply.php?do=newreply&p=349049)Jag tänker också så, en kul bild, som får mig att le! :)
/Lena
Tjohoo!! Femte plats i närbildskategorin - tack för dom rösterna :D
Kortet som blev nummer 5 i roligaste bild var min favorit.
Kanske inte så kul för musen men just att dom ligger som dom gör får en att le.
MickeKöping
2014-12-08, 21:33
Där kom en av bilderna som fick poäng från mig.
Sexorna och femmorna, grattis! Det är ju självklart att bidragen fått bra med poäng fb_gilla
Bild nr 35 med trollsländan var en av mina närbildsfavoriter :). Jättefin!
Min med...fantastiskt fin!.. :D
Bilden som blev 4a i Semesterkategorin är ju underbar!
Det är verkligen semester för mig, Blått hav & grekisk sallad med en kall öl!
*mmmm*
Tack Simetra!
Jag är glad och stolt över min fjärde plats! _B-anana
Tack alla som röstat fram min bild!
Lena bye_bye
Min med...fantastiskt fin!.. :D
Tack Sunny12!
Jag är glad åt att du tyckte om min bild av en färggrann trollslända!
Lena bye_bye
Tack Sunny12!
Jag är glad åt att du tyckte om min bild av en färggrann trollslända!
Lena bye_bye
Ja, den kan du vara stolt över..:)..förstod att den skulle få många poäng, grattis!!.. :D
Bilden som blev 4a i Semesterkategorin är ju underbar!
Det är verkligen semester för mig, Blått hav & grekisk sallad med en kall öl!
*mmmm*
Håller med.. underbar!!.. :p
Trollsländan var min 1:a, verkligen en kanonfin bild. STORT GRATTIS.
<BOKA
MickeKöping
2014-12-09, 19:56
Tryckfelsnisse har varit framme på två av 4:e platserna.
Roligaste bild, angivet nummer 2, den visade bildens nummer 5
Närbild, angivet nummer 35, den visade bildens nummer 50
De angivna numren är från femmorna, resten stämmer.
Grattis till fyrorna klapp_klap
Trollsländan var min 1:a, verkligen en kanonfin bild. STORT GRATTIS.
<BOKA
Stort tack! :)
Lena bye_bye
Åsnetaxin var min tvåa....jag tror att åsnan som tittar på alla turister vinner sin klass...:D.
Lissi
Kalimera
2014-12-09, 20:46
Tryckfelsnisse har varit framme på två av 4:e platserna.Fixat. :)
Så glad jag blev över min 3:e plats! Första gången nånsin med en placering i den "riktiga" fototävlingen:D TACK! 3 e-guider var inte dåligt!
Lissi
Athanasia
2014-12-10, 10:48
Lissi. din bild hade jag röstat på som vinnare..men tredje plats är kul också_B-anana
Lissi. din bild hade jag röstat på som vinnare..men tredje plats är kul också_B-anana
fb_gilla
Lissi
Stort grattis till alla som har placerat sig hittillsklapp_klapklapp_klap
För en gångs skull ser det ut som jag har röstat som många andra :)
Dom flesat bilderna, som fått min röst ar kommit upp :)
Spännande med dom 2 sista :)
Riittabye_bye
Så glad jag blev över min 3:e plats! Första gången nånsin med en placering i den "riktiga" fototävlingen:D TACK! 3 e-guider var inte dåligt!
Lissi
Stort GRATTIS Lissi!!.. klapp_klap
Så roligt att bild nr.48 i kategorin "semester" placerade sig så bra, den hade jag som etta!.. klapp_klap..verkligen jättefin!.. :)
Bild nr.30 hade jag också som en av favoriterna i kategorin "närbild", otroligt fin!.. :)
Naturligtvis GRATTIS till ALLA so far!!.. :Dklapp_klapklapp_klap
Det var min favorit också.
Vilken fantastiskt fin bild!
Et stort GRATTIS til alle de fine bildene som har "plassert seg" siden sist jeg skrev i tråden klapp_klap:Dklapp_klap
GRATTIS til pallplass, Lissi klapp_klap
- d i t t bilde stemte jeg påfb_gilla
Det hadde jeg sikkert gjort uansett, men det var ekstra moro at det vekket gode minner :) Første gang vi bodde på Pension Teresa i Chania, i 2007, hadde de et lignende system;)
Resepsjonen var ubemannet store deler av dagen - på ytterdøra hang det et ark med info om hvilke rom som var ledige, den som ønsket et av de ledige rommene kunne skrive navnet sitt på, nøkkelen sto i døra til de respektive rom:D
Det var min favorit också.
Vilken fantastiskt fin bild!
Tack Deia!
Lena bye_bye
MickeKöping
2014-12-10, 23:01
Treorna, en som var poängbild från min sida.
De andra, väldigt bra bidrag.
Grattis!
Yes, där kom en till av mina tre "semesterbildsfavoriter"..GRATTIS.. till andraplatsen Deia!..klapp_klap
Den stranden på Lefkas ser helt underbar ut!.. :p
Yes, där kom en till av mina tre "semesterbildsfavoriter"..GRATTIS.. till andraplatsen Deia!..klapp_klap
Den stranden på Lefkas ser helt underbar ut!.. :p
Tack snälla Sunny12!
Vad glad jag blev att komma 2:a bland så många fina bilder :). Tack för rösterna!
Deia
bye_bye
Verkligen, jättefina och roliga bilder!!! Grattis till er alla! Kanske kommer med ett bidrag till nästa år!!!
Grattis Deia till andraplatsen!
Din bild var en av mina semesterfavoriter! klapp_klap
/ Lena bye_bye
Grattis Deia till andraplatsen!
Din bild var en av mina semesterfavoriter! klapp_klap
/ Lena bye_bye
Tack Lena! Vad roligt.
Deia
bye_bye
MickeKöping
2014-12-11, 21:59
Wow, två av mina trepoängare hamnade på 2:a plats.
Grattis till alla tre bidragen klapp_klap
Och tänk att jag såg att bilden på katten i keramikskålen var tagen utanför Panagiotis keramikaffär bye_bye
Då återstår bara förstaplatserna och jag hoppas på en storslam flabb_flab
Fantastiska vinnarbilder! Grattis allaklapp_klap.
Lissi
ciakoohler
2014-12-12, 12:21
Väldigt värdiga vinnare ,nu när jag äntligen fick fram dem.Det vill säga det var Iphonen som visade dem.På den fasta datorn syns de fortfarande I N T E !!
Baeckman
2014-12-12, 12:28
Ja, mycket bra bilder!klapp_klap
Man var tydligen inte ensam om att "Dörrmodifieringen"
var roligaste bild. flabb_flab
(sen tycker jag att bilden på grabben med hatt som sitter och
funderar på stranden var väldigt "semestrig")
Grattis till alla! Det var väldigt många fina bilder. Själv var jag så jäkla dålig i år att jag inte ens hann rösta. Men trots det så märkte jag att vinnarbilderna på semester och roligaste bild var just de som jag genast fastnade för! flabb_flab När jag såg dörrbilden började jag helt spontant och skratta och semesterbilden med paret där i vattnet, ja, det var något speciellt som man fångat just i den bilden.
/ Anne :)
VILKEN ÄRA! Trodde inte mina ögon när jag såg det, att komma på första plats bland så många fina bilder, det trodde jag aldrig. Tack alla som röstade på min bild i kategori "Roligaste bilder"! Ett speciellt tack till Janne som gjorde det möjligt att vara med._B-anana
MickeKöping
2014-12-12, 21:35
Tryckfelsnisse har varit framme igen.
Roligaste bild är bild nr 16 och inte som angivet nr 20 (som var plats nummer 2).
Övriga är korrekt.
Grattis till förstaplatserna klapp_klap
Marianne
2014-12-12, 23:16
Grattis till alla vinnare, riktigt fina førstaplatser! klapp_klap
GRATTIS til ALLE PALLPLASSERTE klapp_klap:Dklapp_klap
Og en ekstra klapp_klapklapp_klapklapp_klap til 1.plassene _B-anana
FLOTTE bilder alle fb_gilla
- skal jeg trekke fram e t t av dem så var NÆRbildet som vant
HELT FANTASTISK klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Når man ikke klarer å bli plassert selv :rolleyes:
e r det en GOD "trøst" at bilder man selv har stemt på når opp :D
- det ble 2 av 3 vinnerbilder og en 3.plass på "meg" bye_bye
Grattis så mycket till alla vinnarna och ni andra som placerade er i tävlingen i årklapp_klap_B-anana Fina bilder allihop:)
Riitta bye_bye
Christer Andersson
2014-12-13, 19:26
Vilken stor överraskning. 1:a i semester och 2:a i närbild på första fösöket. Tack alla för era röster. Kan berätta lite om min semester bild som jag tog en magisk morgon på Naxos. Vi startade kl 0630 vå morgonpromenaden vid agios prokopios strand. Luften darrade av magik och havet låg som en spegel. Solen höll sakta på att vakna till liv och duvorna höll på med sitt kärlekskutter. Barfota strosade vi längs de öde stränderna och målet var Naxos stad. Underbara ögonblick och kort blev det längs vägen. Den ensamma fiskaren som stod balanserande på relingen och tog upp sitt nät i viken. Tupparna som ropade godmorgon till sina damer och hundarna som glatt skall till. Vid ankomst till den tomma St George stranden satte vi oss ned på en sten för att dricka lite vatten. Nu var det helt tyst ute. Har aldrig sett havet så stilla här på Naxos. Då hör vi en skön lugn mörk stämma utifrån viken. Där ser vi paret som står därute och pratar så tyst och lugnt med varandra. Hans röst är så mörk att den nästan vibrerar små krus i vattnet när han pratar. Blundar och tar ett djupt andetag och njuter av stillheten,solstrålarna som nu tittar fram över berget och den lugna behagliga rösten. Nu kom den sköna känslan. Semester. Paret stod kvar och pratade i vattnet när vi gick vidare efter 30 minuter. Vid änden av stranden satte vi oss ned på ett cafe på stranden som nu var nykrattad och redo för alla badsugna. Borrade ned tårna i sanden och beställde en rejäl frukost. Detta är semester.
Min närbild tog jag ifrån kön medans vi väntade just på blue star. Kunde riktigt höra kaptenen ropa till styrman. För bövelen sväng styrbord på grekiska.
Tack alla. God Jul och ett riktigt gott Nytt Greklands år.
Tack för fina bilder Christer A!
Din semester bild var den jag fastnade direkt för i den kategorin - ett sådant lugn - harmoni med havet och ALLT! Det är semester!
Tänk att bara få stå så där och små prata i lugn och ro och må gott :) Hoppas paret pratade om något riktigt trevligt när du fotade dem! klapp_klap
/Faestis
Christer Andersson
2014-12-13, 22:39
Tusen tack Faestis.
De vandrade sakta iväg hand i hand. Kan se dem i min fantasi sitta på sin altan med en god frukost efter sitt bad och med en riktig bra bok. Tänker tillbaka på detta ögonblick när jag behöver stanna upp och varva ned. :)
Har inte tittat på bilderna förrän nu men tvåan i roligaste bild var den goaste jag sett :) Katter äger!!!
Å grattis Christer 1:a och 2:a i två kategorier är riktigt imponerande. Jag var 1:a och 5:a en gång i tiden, när jag var aktiv. Vilket jag var då var sjuhelvetes nöjd med :D
/Netwolf
Marianne
2014-12-13, 23:03
Tack før berættelsen från morgonpromenaden nær du tog vinnarbilden, Christer.
Roligt att høra lite om den magiska stunden.
Oj, vad jag tyckte din närbild på färjan var bra. Den gav så många associationer. Öluffning, förväntan på ny ö, havet, klippbad med mer, med mer. Du fick också min andraplats.
Min förtjusning över blommor och växter gör ju att jag har en benägenhet att rösta på sådana närbilder och det fanns många bra. Tycker att det är lite underligt att inte fler närbildsblommor kom långt fram.
Tack Christer för en fin bild!!
Birgitta.
MickeKöping
2014-12-16, 22:39
Resultat 11 - 20 inväntas med spänning _B-anana
Resultat 11 - 20 inväntas med spänning _B-anana
Ja, eller hur...
Det verkar lite avslaget på den fronten i år och med så många fantastiska bilder som inte lyckats placera sig på topp 10 borde en del av dem hamnat på plats 11-20 istället :)
Ja, eller hur...
Det verkar lite avslaget på den fronten i år och med så många fantastiska bilder som inte lyckats placera sig på topp 10 borde en del av dem hamnat på plats 11-20 istället :)
Ville være fint om vi fikk disse ti bildene og rangert etter hvor mange stemmer de har fått:)
- om det ikke medfører mye ekstra arbeid for deg, Janne
bye_bye
Kalimera
2014-12-19, 08:58
Nu är bilderna som kom på platserna 11-20 publicerade.
Kul! Många av mina favoriter återfanns på plats 11-20 klapp_klapklapp_klapklapp_klap. Bara en bild jag kände mig tveksam till i Närbildskategorin eller så förstår jag kanske bara inte förträffligheten med den... :confused:? / Simetra bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.