handdator

Visa fullständig version : bästa restaurangerna o barerna


samosun
2006-03-26, 11:29
skulle vilja ha tips på bra restauranger och barer på samos,
kvittar i vilken ort..
ingen evighet till sommaren längre :)

Marianne J
2006-03-26, 13:56
Appollonia (näst sista restaurangen mot piren med Phytagorasmonumentet) har väldigt god mat. På plussidan står bl.a. grönsakerna man får till maten =)
Bästa baren med godaste drinkarna - både med och utan alkohol - är enligt vår mening Labito Bar. Riktigt duktiga bartendrar och toppenservice. Deras jordgubbsdrink...Yummi =) Minnena av den hjälper en att överleva vintern!
Båda ligger i Phytagorian.

samosun
2006-03-28, 20:16
någon som varit på ställena "privilege" vid potokakistranden,
nefeli bar eller mythos bar? (i pythagorion..)

skulle bli jätteglad för lite info om dessa ställen :) :)

Marianne J
2006-04-22, 20:12
Tja, det kan ju vara en smaksak. Men vi gillar restaurangen Appollonia i Phytagorion och Labito bar har de godaste drinkarna och trevligaste personalen,
båda ligger nere vid hamnen.

samosinf
2006-05-13, 14:49
skulle vilja ha tips på bra restauranger och barer på samos,
kvittar i vilken ort..
ingen evighet till sommaren längre :)

i phytagorio skall man absolut ata pa resturang "ELIA", f.d "vegera"
restaurangen ligger mot piren med Phytagorasmonumentet
super god mat och helt perfekt service med en trevlig atmosfar och
jag fick veta att kocken har bott och jobbat pa ett flertal resturanger i och runt om Goteborg i flera ar...
//samos resinaren

milla
2006-06-14, 20:50
VI ÅT GOTT ÖVERALLT HELA VECKAN MEN JAG KAN REKOMENDERA ETT STÄLLE SPECIELLT. REMATAKI SOM LIGGER PÅ STRANDEN MED SAMMA NAMN BORTANFÖR PIREN. JÄTTE-GOTT BRÖD OCH FINA MATRÄTTER. PROVA KÖTTBULLAR OCH PASTA NAPOLITAN.

Ludde
2006-06-15, 07:25
Hej!
Har nyligen kommit hem från Pythagorion och jag rekommenderar restaurangen El Coral vid hamnpromenaden, god mat och en trevlig och lite galen servitör som heter Costas. Även Symposium vid torget hade god mat. Våra favoritbarer blev Gregorys och Thomas Bar. Jättetrevlig personal och Thomas bars Strawberry Daiquiri var riktigt mumsig.. Jag kan också rekommendera hotell Labito (finns i Airtours program) främst på grund av badrummet. Första gången i Grekland som jag haft duschkabin så jag slapp blöta ner hela badrummet, tryck i duschen och lätt att ställa in vattentempen... Resten av badrummet var också väldigt fräscht.
klapp_klap _B-anana