handdator

Visa fullständig version : Ris till Apollo!


emy
2006-03-24, 22:35
Som vägrar sänka hemresorna från KRETA det lilla minsta.Utresan ligger på allt mellan 198-750kr.hemresan på 2500-3000kr!Alltså hallå!Jag förstår att dom inte kan hålla samma priser som förra året,men ändå.Lite rimligt iallafall.Vi är många som har bokat nerresan med dom men ingen hemresa.Vi får nog boka med sterling hem,blir ej billigt när man måste ha en resa turoretur Luleå-Stockholm.Får säkert skäll för det här men ändå!
MVH:emy

Joppan
2006-03-25, 08:22
Tjenare Emy!

Tycker mig höra en viss missbelåtenhet :D men jag kan nog oxå tycka att dom skulle gott kunna sänka liiiite i alla fall, som jag har sagt tidigare och även någon annan, vill inte Apollo vara oss trogna så behöver inte vi det heller :mad: Det finns ju andra bolag som sagt flabb_flab

Vi som då bor i Luleå har ju alltid otur med att man måste till Arlanda först och det blir ju alltid ytterligare tusenlappar för en hel familj.

Så det är väl därför vi reagerar starkast i och med att vi alltid då får en extrakostnad med anslutningen, det blir alltså alltid lite mer att punga ut för osssnyft_drop Nu har man fått göra sig lite ynklig, ni behöver bara tycka lite synd om oss men alla kan ju inte bo runt Arlanda, Landvetter osv.

Chras
2006-03-25, 09:18
Tyvärr är det så att inga bolag arbetar med välgörenhet. Det de förlorar på gungerna tar de igen på karusellen.
Många av oss nere i Skåne tyckte det var toppen att flyga från Sturup men så började man dra ner på dessa flyg och utgå från Kastrup istället. detta innebär längre körsträckor och samtigit broavgifter. Tyvärr drabbas vi alla av någon form att extra kostnader när bolagen ska lägga om sina rutiner. det är alltid kunden som får betala. det är den bistra verkligheten.
Chras

Eva L
2006-03-25, 10:08
I jämförelse med vad biljetterna kostade för några år sedan reser vi billigt numera. Från Umeå är inrikesbiljetterna nu mycket billigare men ni kanske inte har samma situation i Luleå. Visst svider det i plånboken med inrikesflyg, extra övernattningar etc. En sovkabin på Arlanda kostar för mig som reser ensam 450 kr så det är ett par-trehundra billigare än vad hotellrum kostar på Arlanda men ändå ganska dyrt för några timmars sömn. Det som oroar mig med Apollo är deras ständiga flygtidstabellsändringar som krånglar till det för oss som reser långt och måste boka inrikesbiljettern långt innan för att få ett bra pris.

Eva

Elisabet
2006-03-25, 10:30
Om man är ute i god tid kan man numer få tag i biljetter Kallax-Arlanda från 199:- och uppåt, så visst finns det möjligheter att komma iväg till acceptabelt pris.

Eva L
2006-03-25, 10:55
Om man är ute i god tid kan man numer få tag i biljetter Kallax-Arlanda från 199:- och uppåt, så visst finns det möjligheter att komma iväg till acceptabelt pris.

Så billigt är det inte från Umeå.

Eva

inkfish
2006-03-25, 12:18
Emy, du är ju smart som tittar på andra bolag för hemresan, det är ju precis så man ska göra.

Men inte kan man kräva att Apollo ska köra till underpriser. Och naturligtvis är de låga priserna på utresor rena lockpriser.

Min utresa i juni var inte fullt så billig men i gengäld var hemresan inte skyhög. Så jag kommer både dit och hem med Apollo för 1800-1900, med mat ombord, och det tycker jag är ett kanonpris.

myssa
2006-03-25, 15:18
hej
jag bokade själv utresa från luleå för 1198:- till chania och hem från chania till arlanda 198:- med apollo och resan hem till luleå för 448:- sas.
jag är mycket nöjd med priset.
det enda jag vill gnälla över är att vi här uppe har så sena avgångar med apollo till chania.
trist att landa mitt i natten.
från stockholm åker man tidigt på morgonen eller vid fyrasnåret på eftermiddagen.
tur hade jag som ändå som fick min superbilliga resa hem.
myssa.....

Joppan
2006-03-25, 18:26
Hej igen!

Visst kan man flyga hyvsat billigt fr Luleå till Stockholm men du åker ju oftast dessutom på en övernattning. Det är säkert fler än vi i norrland som åker på lite extra kostnader. Jag har tittat på andra bolag hela tiden så det är lugnt.

//Joppan

winther
2006-03-25, 20:19
For den som har nærhet til Stockholm vil jeg foreslå å gå inn og se på Norwegian sine sider. Kan finne billige billetter mellom Stockholm og Oslo,og Norwegian ha r fremdeles noen billige billetter fra Hellas til Oslo.
Kan være verdt å sjekkebye_bye