handdator

Visa fullständig version : Svenskt Cafe....


Jennie
2006-03-24, 21:42
Γιεα σασ!!

Såg på Alter idag om ett svenskt cafe, vet inte om det var i Athen eller Thessaloniki. Men kanelbullen, Tekakan och prinsesstårtan såg väldigt goda ut...:) :)
Nu undrar jag om ngn vet var detta cafe finns?? Når jag vet ska jag genast uppsöka det...
Har även mailat till tv programmet, men det här är Grekland så man vet aldrig når svaret kommer. ;)
Om jag får snabbt svar ska jag meddela addressen här för andra som är sugna på Prinsesstårta...flabb_flab

Καλο βραδυ!

Eirini
2006-03-24, 21:58
Hittar du det maste du skriva ett inlagg! Prinsesstarta! :o Mmmmmmm

Annars finns det ett cafe/matstalle i Aten dar du kan ata gravad lax och sen har vi ju IKEA och dar finns det prinsesstarta!! ;)

Kanelbullarna bakar jag sjalv! :)

Elisabet
2006-03-24, 22:06
Jag tror det finns svenska kafeer på flera ställen i Grekland. Det enda jag har sett är Kaffestugan i Kato Stalos, Kreta - och där finns det både prinsesstårta och kanelbullar (enligt utsago, jag gick inte in). På Rhodos vet jag att det också finns ett - och nog borde det finnas på fler ställen, tycker man...

Agda
2006-03-24, 22:31
Ååååååå nu måste jag bunkra med prinssestårta när jag åker till IKEA! Visst var den väl fryst?

monica
2006-03-25, 12:50
Ååååååå nu måste jag bunkra med prinssestårta när jag åker till IKEA! Visst var den väl fryst?


Japp, den är fryst. Men Ikea säljer stora fryskassar så handla på bara.
Missa inte daimtårtan den är helt super precis som princesstårtan.

Åker själv till IKEA på måndag då gubben min jobbar i närheten, då ska det handlas_B-anana _B-anana _B-anana

Monica

Agda
2006-03-25, 13:17
Japp, den är fryst. Men Ikea säljer stora fryskassar så handla på bara.
Missa inte daimtårtan den är helt super precis som princesstårtan.

Åker själv till IKEA på måndag då gubben min jobbar i närheten, då ska det handlas_B-anana _B-anana _B-anana

Monica

Lyckost dig!!! Jag får vänta en vecka till då jag skall köra gubben till flygplatsen.
Det missade jag sist att de hade fryskassar,tack för den upplysningen!Daimtårtan missar jag aldrig!! Visst känner man sig som ett barn inför Julafton när man ska handla svenska läckerheter på IKEA?flabb_flab

Agda

Jennie
2006-03-30, 21:12
Hej Igen!!

Har fått adressen till Svenska Cafeét.... Erithrou Stavrou 7, Ampelokipi.
Hoppas ni får tillfälle att gå dit och njuta av svenska läckerheter!

guppel
2006-03-30, 21:21
Jag tror det finns svenska kafeer på flera ställen i Grekland.

Glöm för all del inte Svea's fik i Rethymno !
Där finns det både det ena å det andra:D
D v s både svenskt å grekiskt;) ---

//Gupp