handdator

Visa fullständig version : Rhodos, Tilos & Symi på en vecka


Kalimera
2014-10-31, 09:21
Årets tjugotredje resebrev är publicerat.

Ni kan läsa resebrevet här (http://www.kalimera.se/resebrev/2014/resa-till-rhodos-tilos-och-symi.html).

Alala
2014-10-31, 10:33
Tack! Det var ett fint resebrev, fina bilder och fin stämning.

/ Anne bye_bye

Lissi
2014-10-31, 11:27
Ett jättefint resebrev! TACK!!klapp_klap
För Dig var det ju ett litet sällskap med "bara" 6 personer :D Själva reser ju Claes och jag helst bara vi två eller så åker jag själv. Tilos är ju en ö jag garanterat gärna skulle vara själv på. Att vandra ensam är det bästa jag vet!

Tilos var den ö Claes och jag var på 14 dagar år 2004, som vår första gemensamma semester. Då vandrade vi mycket....och bestämde att VI skulle vandra vidare i livet tillsammans;)
På Symi året efter, 2005, förlovade vi oss, så dessa öar är mycket speciella för oss. Tilos har vi varit på 2 gånger senare, senast i somras, men Symi har aldrig fått återbesök. En "kombo" står på önskelistan.....Men innan dess Aten, Teneriffa, Düsseldorf,Thessaloniki och Paris!:D

Än en gång TACK!

Lissi - som ska träffa Nikoleta från Tinos i Aten nästa vecka. (Henne minns Du väl?)

Bea
2014-10-31, 14:48
Självklart kommer jag ihåg Nikoleta! På TiNos var vi också ett gäng tillsammans i några dagar, fyra familjer om jag inte missminner mig. Gillar verkligen att kombinera egna dagar med familjen tillsammans med dagar i goda vänners lag!

Ha så härligt i Athen! Och alla andra ställen som ni ska iväg till...flabb_flab

Sunny12
2014-10-31, 18:17
Härliga bilder från Tilos, minns så väl när jag vandrade där 2012 och hur gott det gjorde för både kropp och själ, verkligen avstressande!

Hoppas på att kunna återvända dit någon gång i framtiden!.. :)

Sunnybye_bye

Titti
2014-10-31, 22:04
Tack för trevlig läsning! Vi var på Tilos samma tid som ni och gjorde delvis samma vandringar.

"Hattifnattarna" heter egentligen sjölök. De skjuter upp ur jorden, när de första höstregnen fallit. Vackra blommor men giftiga. De har t.o.m. använts som råttgift.

Bea
2014-11-01, 09:34
Tack för trevlig läsning! Vi var på Tilos samma tid som ni och gjorde delvis samma vandringar.

"Hattifnattarna" heter egentligen sjölök. De skjuter upp ur jorden, när de första höstregnen fallit. Vackra blommor men giftiga. De har t.o.m. använts som råttgift.




Kul att höra. De stod som väktare längs alla stigar!

Kidderina
2014-11-01, 17:44
Tack, Bea!
Härlig läsning! Jag och min bästa vän "härmade" er lite senare, även om vi lyckades strula till det genom att stanna på Symi en natt för länge så att vi missade flyget hem!
Men att vi hittade Taxiarchis var din förtjänst, via Janne här på Kalimera.
Nästa gång ni kommer till Symi, kan jag rekommendera vandringen till Agios Vassilis och stranden där - men starta tidigt så ni hinner vara på stranden några timmar innan ni går tillbaka!
Tur att Sea Star var på "lagning", eller hur? ;)
/Catarina

Annki
2014-11-01, 18:49
Tack för ett jättefint resebrev med härliga bilder!

Ann-Kristin bye_bye