handdator

Visa fullständig version : Boende Skopelos stad

Masse
2014-10-26, 00:09
Håller på att kika på olika boendealternativ i Skopelos stad. Ett som jag kikat på är Spitalia (som jag frågat om i annan tråd). Nu kollar jag på andra alternativ. Våra önskemål är:

- Ej dubbelsäng utan separata sängar
- Ej markplan/terrass utan minst en våning upp med balkong
- Havsutsikt
- Nära centrum av Skopelos stad (0 - 700 m)

Har kikat på Takis - Sophie Studios. Förmodar att det är det som Janne nämner som Del Sol i e-guiden?

Det verkar ju fint. Förmodar att det är ett vassare alternativ än Spitalia, och därför givetvis också något dyrare.

De erbjuder både studios och lägenhet. Är det någon som vet om de har studios som kan upfylla samtliga våra önskemål ovan, och hur är chanserna att i så fall få det säkrat? I beskrivningen på Booking.com anges t ex enbart "Utsikt" och inte alternativet "Havsutsikt".

Ni som har bott där, jag skulle vara tacksam för era synpunkter och svar på ovanstående.

:) Masse

Kalimera
2014-10-26, 08:33
Ni som har bott där, jag skulle vara tacksam för era synpunkter och svar på ovanstående.

De rum jag har sett, och bott i, har haft dubbelsängar. Men det kanske finns rum med separata sängar. Mejla Sophi och fråga. Hon är supertrevlig.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/skopelos-del-sol.jpg

Utsikt från "vår" balkong.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/skopelos-takis.jpg

Så här ser stället ut från andra hållet.

Masse
2014-10-27, 15:37
Tack Janne för ditt svar och för fina bilder. Härlig utsikt!

På bilderna på Booking.com framgår att det finns enkelsängar också. Sen är nästa fråga om de finns i studios eller endast i lägenheterna och om det sammanfaller med övriga önskemål. Jag kollar med Sophie.

Ann
2014-10-27, 17:23
För rätt så många år sedan bodde vi på som det numera heter Smile Stella studios. Om du tittar på booking ser du rum med enkelsängar. Vi bodde på våning 2 med balkong, men hade tillgång till uteplats i trädgården oxå. Jag vet inte om Stella fortfarande är där, men hennes son Jannis tror jag driver det idag. Jättetrevliga människor allihopa där.
//Ann

Masse
2014-10-27, 21:51
Tack för tipset Ann! Ska kolla på det.

Masse
2014-10-29, 23:05
Det blev en deal med Sophie. Mycket positiv kontakt. Tack för tipset Janne!

elisabethk
2014-10-30, 09:46
Hej!
När ska du dit Masse?

mvh
Elisabeth

Masse
2014-10-30, 17:21
Hej Elisabeth,

Vi har fått till en ombokningsbar flygstol till Skiathos och boende hos Sophie för
23 maj - 6 juni. Allt möjligt att om-/avboka fram till 3-4 veckor före avresa.

MariaJ
2014-10-30, 17:34
Vad kul, Grattis Masse! klapp_klap

Det blir intressant att höra vad ni tycker om Skopelos sen!

Maria

Lissi
2014-10-30, 18:09
. Allt möjligt att om-/avboka fram till 3-4 veckor före avresa.

Gör INTE det! Skopelos är en underbar ö!

Lissi

Masse
2014-10-31, 00:57
Vad kul, Grattis Masse! klapp_klap

Det blir intressant att höra vad ni tycker om Skopelos sen!

Maria

Ja det är alltid intressant med besök på en ny ö. Skopelos har funnits på vår önskelista ett tag. Men den har fått vänta tills nu eftersom det finns en del på återvändarlistan också som ska skötas om med jämna mellanrum.

Gör INTE det! Skopelos är en underbar ö!

Lissi

Nej avboka hoppas jag att vi slipper. Men det är skönt att ha möjligheten när man bokar så här långt i förväg.

Eva L
2014-10-31, 05:01
Ja det är alltid intressant med besök på en ny ö. Skopelos har funnits på vår önskelista ett tag. Men den har fått vänta tills nu eftersom det finns en del på återvändarlistan också som ska skötas om med jämna mellanrum.

Nej avboka hoppas jag att vi slipper. Men det är skönt att ha möjligheten när man bokar så här långt i förväg.

Skopelos är en ö som jag tror gör få besvikna. En riktig liten pärla. Så vacker och grön. Är ni förtjusta i traditionell grekisk mat kommer ni inte att bli besvikna. Eva

Kalimera
2014-10-31, 08:45
Det blev en deal med Sophie. Mycket positiv kontakt. Tack för tipset Janne!Grattis! klapp_klap

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/skopelos-sophie.jpg

Sophie är en av de mest sympatiska människor vi har träffat i Grekland.

Mette
2014-10-31, 10:19
Sophie är en av de mest sympatiska människor vi har träffat i Grekland.

fb_gilla Kan kun være enig med Janne.

Cariz
2015-08-13, 05:07
Är det ngn som bott på Smile Stella studios?