Visa fullständig version : Översvämningar i Aten/Pireus
Jag såg på FB att det var riktigt otäcka översvämningar i västra Aten/Pireus igår. Någon som vet mer? Det såg ut som värsta floden som vällde fram över gatorna.
Vi ska ju till Aten om en vecka och man kanske ska gardera sig med gummistövlar. Februari 2008 när vi kom ner till Aten så var vi i sista planet som fick landa innan man stängde flygplatsen pga snöstorm....:eek:
Det brukar annars vara strejk när jag ska till Grekland;)
Någon som har koll på väderläget?
Lissi
Admirala
2014-10-25, 16:07
Det var restene av en eller annen storm som forårsaket det ekstreme regnet i går. Det var helt uventet, men det er ingen grunn til å tro at det skal gjenta seg neste uke.
Vannet forsvinner forøvrig som regel fort uansett, største problemet er bilene, trafikken og selvsagt oversvømte kjellere.
Følg med på været her: http://www.accuweather.com/en/gr/athens/182536/october-weather/182536
Kos dere i Athen!
Jag såg på FB att det var riktigt otäcka översvämningar i västra Aten/Pireus igår. Någon som vet mer? Det såg ut som värsta floden som vällde fram över gatorna.
Vi ska ju till Aten om en vecka och man kanske ska gardera sig med gummistövlar. Februari 2008 när vi kom ner till Aten så var vi i sista planet som fick landa innan man stängde flygplatsen pga snöstorm....:eek:
Det brukar annars vara strejk när jag ska till Grekland;)
Någon som har koll på väderläget?
Lissi
Usch ja, såg bilder inne på min fb-väns sida från Aten, såg riktigt otäckt ut.
Naxos har också ett sju helsikes regnväder just nu (fick jag veta på en annan fb-väns sida). Kallt och regnigt. Fast hellre dåligt väder och på plats i Grekland än här hemma med samma väder =) Hoppas, för Atenbornas skull, att vattnet från Atens gator försvinner snabbt och att de klarar sig undan ev. fuktskador. Inte behöver du ta med dig gummistövlar. Skulle det regna när ni är där så kan ni säkert undkomma genom att rusa in på ett cafeinon och dricka frappé och mysa i godan ro ;)
Tror ni kommer få det fantastiskt på er resa.
Naxos har också ett sju helsikes regnväder just nu (fick jag veta på en annan fb-väns sida). Kallt och regnigt.
Då jublar de som har grönsaksland osv. Rena och Theodoris vill ha regn till sina torra marker på Naxos och till djuren!.. :)
Klart om det blir översvämningar är ju inte kul, lagom är bäst.. MEN det bestämmer ju inte vi.. :D..
Sunny (som gärna velat vara på Naxos nu)..
Ja, den grekiska jorden behöver detta!
När det regnade då jag var på Naxos så var alla greker så glada. Härligt att se (till skillnad från här i Sverige då vi knappast uppvisar lyckliga miner i samma läge).
Textraderna "Happy When It Rains" i låten med samma namn dök upp i min hjärna där jag satt i tryggt förvar, under tak på Court Square med en varm Irish Coffe och betraktade det hela.
Vilket osökt leder mig in på att nu göra just en Irish Coffe. Mums! Perfekt i ruggigt väder.
Textraderna "Happy When It Rains" i låten med samma namn dök upp i min hjärna där jag satt i tryggt förvar, under tak på Court Square med en varm Irish Coffe och betraktade det hela.
Vilket osökt leder mig in på att nu göra just en Irish Coffe. Mums! Perfekt i ruggigt väder.
Irish Coffe.. Mmmm..:p..vad sugen jag vart på det.. Ja,det värmer gott i kylan!
Synd jag ingen whisky har hemma då hade jag också gjort mig en.. det får duga med rödvin, det är gott det med!!
Jamas!!.. flabb_flab
Det är väl resterna av en orkan som drabbat Grekland. Efter den extrema torkan suger ju jorden inte så lätt upp regnet och i städerna blir det översvämningar. Grekland hade behövt ett mer normalt regn nu som marken kan tillgodogöra sig. Eva
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.